denice schreef:Ik heb bewust niet verzekerd. Heb mijn paard vanaf veulen gekocht en iedere maand zo'n 100-150 euro opzij gezet.
Mijn paard kreeg dit jaar sarcoiden (tumoren) en moest worden behandeld in Utrecht. Veel bijkomende kosten door de nasleep en de behandeling kostte flink wat. Maar toch kwam ik ruim uit door mijn gespaar. Ik denk niet dat ik ooit voor een verzekering zou kiezen. Mocht mijn paard niet ziek zijn geworden had ik nu een flinke spaarpot, nu heb ik nogsteeds genoeg mocht er weer wat gebeuren. Dat je zelf keuzevrijheid hebt, vind ik fijn. Ik kan iedere keuze nu overwogen maken en ik spaar verder door. Wanneer er 5000 in mijn paardenspaarpot zit stop ik met sparen. Ik ben er van overtuigd dat zelf sparen op de lange termijn voordeliger en fijner is. (gemiddeld genomen)
Ik ben wel benieuwd, wat betalen jullie dan aan premie pm?
Ik betaal per maand €33,- paard is dan volledig verzekerd tegen ziektekosten, blijvend ongeschiktheid en dood.

het verschilt ook heel erg per verzekering, maar waar gaan de meeste mensen mee nat met verzekeringen, idd het feit dat ze NIET lezen en dan iets uitgekeerd willen hebben wat niet kan...
druppel op een gloeiend paard.