Bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tirzaah

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:08

De Komperdell Equ Front Zip Women Bodyprotector is echt een vrouwenmodel. Misschien is dat iets?

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:09

Uniek90210 schreef:
Ik weet niet of je gebruikelijk met een sport-BH rijdt? Dat kan algauw een paar maten schelen. Misschien vind je dan wel iets?

Bedankt voor de tip! Maar denk niet dat dat iets gaat worden haha, heb het ooit geprobeerd, maar vond het niet fijn..

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:11

Uniek90210 schreef:
Ik weet niet of je gebruikelijk met een sport-BH rijdt? Dat kan algauw een paar maten schelen. Misschien vind je dan wel iets?

geloof me, met een Fcup rijd je wel met een sportbh (ik iig wel, anders sla ik mezelf ongeveer nock-out := :Y) , geen sportbh=niet te paard bij mij)

en als je een sportbh hebt die goed past (dus niet te klein is) scheelt dat niet heel veel hoor, dat volume aan borst is er nou eenmaal en wordt niet anders door een sportbh.

smurfje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:12

Ik vind het echt belachelijk dat je nu ineens wel een bp moet gaan aanschaffen zeg... De Komperdell Equ Front Zip Women Bodyprotector is idd echt een vrouwenmodel, vriendin van mij heeft die volgensmij ook..succes.

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:14

Rintah schreef:
Uniek90210 schreef:

geloof me, met een Fcup rijd je wel met een sportbh (ik iig wel, anders sla ik mezelf ongeveer nock-out := :Y) , geen sportbh=niet te paard bij mij)

en als je een sportbh hebt die goed past (dus niet te klein is) scheelt dat niet heel veel hoor, dat volume aan borst is er nou eenmaal en wordt niet anders door een sportbh.

Haha dat probleem van jezelf knock-out slaan heb ik gelukkig niet. Een gewone goede
BH zit bij mij veel lekkerder.
Ik denk dat dadelijk de enige optie nog is > borstverkleining! Hahaha

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:15

smurfje1 schreef:
Ik vind het echt belachelijk dat je nu ineens wel een bp moet gaan aanschaffen zeg... De Komperdell Equ Front Zip Women Bodyprotector is idd echt een vrouwenmodel, vriendin van mij heeft die volgensmij ook..succes.

Oke, bedankt! Ga ik daar maar eens op google'n! :)

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:31

Ik ben 1.60m kort en heb een F cup. En Ik heb een bodyprotector gevonden die mij goed past.

Ik heb de Airowear Outlyne gekocht. Deze is in verschillende maten te kopen èn in verschillende lengtes. Ik he dus de short gekocht en ik rij hier heerlijk mee. Ik heb er geen last van dat hij tegen mijn zadel komt. En hij zit 'op de borst' ruim genoeg. En dan heb ik niet eens de grootste maat en kan de bp nog groter gesteld worden.

Voor mij een ideale bp!

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 21:31

Martje70 schreef:
Ik ben 1.60m kort en heb een F cup. En Ik heb een bodyprotector gevonden die mij goed past.

Ik heb de Airowear Outlyne gekocht. Deze is in verschillende maten te kopen èn in verschillende lengtes. Ik he dus de short gekocht en ik rij hier heerlijk mee. Ik heb er geen last van dat hij tegen mijn zadel komt. En hij zit 'op de borst' ruim genoeg. En dan heb ik niet eens de grootste maat en kan de bp nog groter gesteld worden.

Voor mij een ideale bp!

Hij ziet er goed uit! Helaas is hij te duur voor mij

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:14

ik zou naar een goede ruitersportzaak gaan, en het probleem daar voorleggen. daar hebben ze er verstand van, en weet je zeker dat je een goede hebt :j !

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:36

racesafe is super fijn!

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 10:44

Update:

Gisteren naar Epplejeck geweest. Ze hadden helaas niks (ze hadden wel slechte service). Nog naar de Decathlon geweest, maar hadden ze ook niks. Vervolgens naar CVS Ruitersport gegaan, hier helaas ook niks. Maar wel super goede service!

Heb gisteravond naar Sir Lancelot gemaild. Wat een super super goede service! Ik heb m'n maten gemaild en ze hebben mij geadviseerd over een goede BP. Krijg er nu een gratis naar me opgestuurd om te proberen!!! Hoop dat ie gaat passen :)

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 10:45

laughterline schreef:
Ik heb ook een sir lancelot, rondom je borst kan je 'm ook makkelijk ruimer maken. Maar ik heb in de winkel zelf ooit een echte vrouwen bodyprotector gezien, waardoor er dus veel meer ruimte is voor borst. Er zit als het ware een 'borstvorm' in :P .Misschien eens in de winkel gaan passen?

Marktplaats zal ik zeker niet aanraden. Ze gaan naar jóuw lichaam zitten en zijn daardoor ook persoonlijk.

Edit: ik heb de navy blue:
http://www.sir-lancelot.nl/Bodyprotectors.html

Goede tip!!! Bedankt

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:16

Graag gedaan! Inderdaad een súper service!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:24

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 12:28

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:40

Ik weet niet of het al genoemd is, heb het wel globaal doorgelezen maar ben het nog niet tegengekomen.
Zo'n soort bodywarmer met een touwtje aan het zadel, waardoor als je valt, de bodywarmer opblaast? Is dat een idee? Weet niet hoe duur het is.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:45

Dat is een airjacket/airvest Jorinda.
Super dingen, maar veel duurder dan het budget van TS.
Daarnaast helpt zo'n airjacket alleen als je los komt van je zadel. Als je met paard en al valt gaat hij niet af. Een airjacket is dus eigenlijk meer voor erbij, over je BP en geen echt alternatief.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:48

Ja, die bedoelde ik inderdaad :P Ik heb verder geen ervaring met die dingen.

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 13:14

Hoor veel positiefs over de Airjacket. Zijn helaas al gauw rond de €400 haha

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:16

Ik zou bij een andere manege gaan rijden: wat een bemoezucht!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:49

Ja veiligheid voorop is inderdaad echt verschrikkelijk..... ! ;)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:11

huppiejuppie schreef:
Ik zou bij een andere manege gaan rijden: wat een bemoezucht!

Mijn hemel hè, als je niks nuttigs te vertellen hebt reageer dan ook niet! Ik rijd ook liever zonde BP maar omdat ik cross wil rijden heb ik er 1 gekocht en waarom? Omdat dat verplicht is bij de meeste gevallen. Dus zonder BP geen cross. En het is juist goed dat een manege aan de veiligheid denkt. Dat zouden er meer moeten doen. De meeste ongelukken gebeuren op maneges. Laats een keer een ambulance broeder gesproken. Die vertelde dat ze minimaal 1 keer in de week op een manege stonden omdat er iemand af gelazerd was.

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 15:56

laughterline schreef:
Ja veiligheid voorop is inderdaad echt verschrikkelijk..... ! ;)

Helaas... Net een BP van Sir Lancelot gepast, maar het past voor geen meter :(
Hij gaat bij mijn schouders te hoog zitten, omdat m'n borsten het omhoog duwen |(

LindseyvanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 15:56

@ anderen

Veiligheid is inderdaad heel belangrijk en ik zou ook graag een BP willen dragen.
Maar aangezien ik er geen een kan vinden die goed zit, is het wel zo jammer dat
je sport onmogelijk wordt gemaakt..

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:14

dan zou ik toch je budget ietje aanpassen en voor een bp van racesafe gaan. (onthoud goed dat ze in Engeland veeuuulll goedkoper zijn. in Nederland een passen om vervolgens via e-bay een nieuw aan te schaffen voor 150 euro licht hij op de deurmat! helemaal nieuw en nooit gebruikt. (let wel op waar je hem koopt natuurlijk ;) ) het voordeel van racesafe is dat je ze op alle manieren aan kan passen. je hebt ze met extra korte rug. of met extra lang rug, extra korte voorkant of extra lange voorkant ect.
(dit zijn bodyprotectors waar veel mee word gecrosd. ze zijn daarom in winkel die gespecialiceerd zijn in cross vaak te vinden. ook staan er vaak mensen met dit soort bodyprotectors op cross wedstrijden. dus als er aankomende tijd eentje in de buurt is kan je daar ook kijken.
en mocht dat niet lukken. bp's zijn er in verschilende veiligheidscategorieën. ondakt dat ik vind dat je dit pas moet proberen als al het andere niet lukt. zoek er eens een in veiligheidcatogoie 1. (wel eerst aan de manege vragen of dit mag.) deze zijn vaak veel comfortabeler dan andere. meer flexibel enz. en kunnen jouw mischien ook beter passen

suces met verver zoeken