Een paard 'delen' om kosten te besparen. ervaring gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:11

Ik weet niet of je een rijbewijs/auto hebt, maar ik woon ook in Arnhem en ik heb er bewust voor gekozen om mijn paard buiten Arnhem te stallen om zo kosten te kunnen drukken. Zelfs met benzine kosten, ben ik goedkoper uit.

Samen doen, lijkt mij ook geen briljant plan.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:19

Als je bereidt bent één en ander zelf te doen of als je een pasrd zoekt dat 24/7 buiten kan dan kun je in de omgeving van Arnhem ook stalling vinden rond de 120,- per maand. Als je tips wilt pb maar.

duckydive

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:51

Ik zou zeker niet zeggen dat je het niet moet doen.
Je moet wel eerlijk een aantal dingen voor jezelf afwegen als je het wilt doen.
- Kun je makkelijk delen en ben je soms bereid consessies te doen.
- Kan de persoon met wie je dit wilt doen dit ook.
- Zitten jullie op 1 lijn?
- wat doe je als het niet goed gaat?

Delen van een paard kan echt wel, maar dat je dit het beste kan doen als je beiden ' volwassen' bent en het niet je eerste paard is.
Contracten zijn een soort drogregels, want als je er gewoon niet uit kunt komen kun je dat met een contract ook niet.
Je moet gewoon duidelijk hebben wat je allemaal wel en niet wilt en de ander ook.
Als je hierover praat kom je er vanzelf achter of het kan werken of niet.
Een paard kopen en een bijrijder die meebetaalt zoeken zou ik niet snel doen, want wat doe je als je bijrijder afhaakt of je er geen vindt.
Daarbij zul je dan ook moeten delen.
Het lijkt zo mooi om ' baas' te zijn over je eigen paard, maar als je samen plezier kunt hebben van het dier is het nog veel leuker.
Daarbij kun je elkaar ondersteunen en helpen.
Sowieso is het een wijze les, want in je hele leven kom je voor situaties te staan waarbij je met andere mensen moet dealen, neem een relatie of op je werk.
Als je dit kunt managen kun je alles.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:06

Ik zou nooit een paard/pony met iemand anders delen. Redenen waarom worden hier al genoeg gegeven. Bovendien vind ik de reden waarom je een paard wilt delen erg slecht. Als je de stalling al te veel geld vindt kosten, hoe moet dat dan met de rest van de kosten? Want alleen met de kosten voor de stalling ben je er nog lang niet. Ik neem aan dat degene met wie jij een paard wilt delen ook niet voor al deze kosten wil opdraaien. Ik snap dat je graag een paard wilt, maar als je het financieel (nog) niet kunt opbrengen, dan vind ik dat je er niet aan moet beginnen. Misschien kun je beter gaan kijken naar een leasepaard. Als je die voor 7 dagen per week kunt leasen, dan heb je in principe ook een 'eigen' paard. Deze hoef je dan echter niet te delen en je hebt een vast bedrag die je moet betalen, waardoor je nooit voor verrassingen kunt komen te staan.

Moos99

Re: Een paard 'delen' om kosten te besparen. ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:21

Ik heb altijd ons paard met mijn moeder gedeeld, is altijd wel goed gegaan. Natuurlijk wel ooit discussies gehad maar we zitten wel op 1 lijn. Is met je moeder natuurlijk wel heel anders als met een vreemde. Ik heb ondertussen een eigen paard erbij, we rijden nog steeds beide paarden samen. Tot nu toe geen grote problemen! Ik zou het met niemand anders doen dan mijn moeder, dat wel.