Cap voor ovaal hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:32

Ik heb ook zo'n raar ovaal hoofd. Al van alles gepast en toen bij een ked uitgekomen die wel redelijk zat en ik voor een koopje had, maar die werd gestolen en ik had de laatste van de winkel (dus met uitverkoop prijs).
Gezien ik dan toch weer volle prijs moest gaan betalen nog even verder gezocht en bij een uvex uitgekomen, goed passend en betaalbaar. Veel meer dan 100 euro wilde ik er namelijk niet aan uitgeven.

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:04

Ik ben vandaag ook op cap jacht geweest. Zelfde probleem ook een ovaal hoofd.
Heb nu de pikeur pro safe classic gepast die zat best goed maar kan divoza niet in mijn maat bestellen.
Heb namelijk 4 verschillende maat 56 opgehad en daar van paste er 1 de andere waren te groot.
Maar ik denk dat ik dus een 55 moet. Die van pikeur is 209.
Afbeelding
Ook de Samshield zat goed maar is dan weer bijna 100 euro duurder

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:46

Misschien een beetje een rare tip, maar ik heb mijn hh pro plus caps nu aangepast zoals we dat vroeger wel eens deden met hoedjes: maandverband! Ik had aan beide zijkanten ongeveer een cm over, dus ik heb een dik maandverband gepakt, die na een paar keer passen op maat geknipt en onder de binnenrand er in geplakt. Pas wel op dat de binnenkant van het verband er niet uit komt zetten, want dat wordt een zooitje. Nu zie je er eigenlijk niets van en de cap past veel beter!

Marije_jiplover

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:52

De vraag is alleen of die met een dergelijke aampassing nog steeds net zo veilig is tijdens een val. Het maandverband zal anders inveren dan de wand van je helm.
En dus evt. toch voor een naschok kunnen zorgen, die je bij een echt passende helm niet hebt.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:06

Marije_jiplover schreef:
De vraag is alleen of die met een dergelijke aampassing nog steeds net zo veilig is tijdens een val. Het maandverband zal anders inveren dan de wand van je helm.
En dus evt. toch voor een naschok kunnen zorgen, die je bij een echt passende helm niet hebt.

Goed punt, maar ik denk dat het meevalt. Ik heb het direct op het piepschuim geplakt en het is best 'vast' maar wel zacht genoeg. De binnenrand van de cap blijft intact, dus ik denk dat het wel gaat. Voor en achter past ie wel. Misschien is het niet de veiligste manier, maar ik vertrouw er wel op.