Paard met vernielzucht; hoe entertainen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 13:47

Owkee, nog 10 jaar te gaan dus! :Y) -O-

Nee, k weet het, mijn oudje was in zijn jonge jaren ook wel een deugniet (jassen en handschoenen verslinden, etc..) maar toch nog niet zo'n breekvarken als deze. Daar heb ik ook mijn hoop op gezet, dat het met ouder worden wel wat zal minderen....

Anoniem

Re: Paard met vernielzucht; hoe entertainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:59

KAn je niet puberruil? , het oudje naar een ander oudje en het jonkie samen met een andere jonkie?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:05

takkie_muis schreef:
KAn je niet puberruil? , het oudje naar een ander oudje en het jonkie samen met een andere jonkie?

? Alsof ik zomaar mijn oude paardje op een ander zou gaan zetten? No way, die blijft bij mij thuis staan!
k Zou de schat nogal gaan missen ... :(:)

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:19

Aan de foto´s in ge profiel te zien heb je idd aan alles wat een goede wei moet hebben voldaan. Mijn ervaring is ook dat speeltjes vaak maar tijdelijk leuk zijn. Een ander speels paard erbij zou echt kunnen helpen maar ja, dat is soms gewoon niet mogelijk. Wordt de sloper al gereden en hoe vaak wordt er wat met hem gedaan gemiddeld per dag? Slopen is idd vaak verveling dus wellicht kun je hem nog wat vaker uitdagen op andere vlakken? Dus wat intensiever of juist gevarieerder trainen?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:28

Sloper staat momenteel al een tijdje stil... :o Is vorige zomer pas opgeleerd, van de winter stilgestaan en eind maart terug mee begonnen (grondwerk en beetje rijden). Maar half juni stilgevallen wegens blessure. Normaal ging ik 'm deze week terug oppakken ~~}>
Kan dus idd ook wel deels onderdeel van het probleem zijn....

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:31

Ik zeg hij is op zoek naar uitdagingen ;)! Dus lekker aan de slag straks!

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:17

Tsja, volgens mij geef je de oplossing zelf al, paard staat stil en verveelt zich gewoon en gaat daardoor zichzelf maar bezig houden. Dus ik zou zeggen, zet hem aan het werk, wat dressuren, regelmatig een buitenrit. Zorg dat hij zijn energie kwijt kan in het werk, zodat hij die niet gaat steken in het slopen van je weide en stal.

Ik heb hier ook een ouder paard (19 jaar) en een jonge (7 jaar) samen staan en toen de jonge nog niet onder het zadel was, had die soms ook de neiging om de oude dan maar te slopen (die was daar uiteraard niet van gediend, dus dan moest de jonge maken dat hij weg was maar helaas was de oude sneller ~~}> ). En dat gedrag is helemaal van de baan sinds hij onder het zadel is en meerdere keren per week getraind wordt (dressuur en buitenritten, veel afwisseling). Beide paarden staan nu veel meer in harmonie samen omdat hun energie niveau's meer geleveld zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:06

miezelke schreef:
Cowgirl schreef:
Een ander jong speels paard erbij.

Euhm, ja hoor, zal eens kijken of ik ergens nog wat geld in een kous heb steken :+

Wel eens van pension gehoord :Z

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:25

Dan nog is het een krap stukje voor 3 paarden.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 21:15

Cowgirl schreef:
Cowgirl schreef:
Een ander jong speels paard erbij.

quote="miezelke": Euhm, ja hoor, zal eens kijken of ik ergens nog wat geld in een kous heb steken :+

Wel eens van pension gehoord :Z

Nogmaals, pension is geen optie! :O

En idd, groot genoeg voor 2 paarden maar net te klein voor 3.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 21:25

Elfie schreef:
Tsja, volgens mij geef je de oplossing zelf al, paard staat stil en verveelt zich gewoon en gaat daardoor zichzelf maar bezig houden. Dus ik zou zeggen, zet hem aan het werk, wat dressuren, regelmatig een buitenrit. Zorg dat hij zijn energie kwijt kan in het werk, zodat hij die niet gaat steken in het slopen van je weide en stal.

Ik heb hier ook een ouder paard (19 jaar) en een jonge (7 jaar) samen staan en toen de jonge nog niet onder het zadel was, had die soms ook de neiging om de oude dan maar te slopen (die was daar uiteraard niet van gediend, dus dan moest de jonge maken dat hij weg was maar helaas was de oude sneller ~~}> ). En dat gedrag is helemaal van de baan sinds hij onder het zadel is en meerdere keren per week getraind wordt (dressuur en buitenritten, veel afwisseling). Beide paarden staan nu veel meer in harmonie samen omdat hun energie niveau's meer geleveld zijn.

Mja, ma 't is nu ook niet dat hij bruist van de energie. Zeker niet in de zomer, als het warm is. Dan lummelt hij maar wat rond en breekt ondertussen de boel af.
Maar k ga hem idd eens terug aan t werk zetten, eens zien of dat effectief wat verandert aan zijn destructief gedrag.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 09:43

Mega Jolly bal gescoord voor een zacht prijsje op tweedehands.be *\o/* ! Ga hem straks eens introduceren, benieuwd naar zijn reactie :)
Ook een hooinet gehaald met hele fijne mazen; die ga k dan af en toe toch eens vullen en ophangen aan het dak van het schuilhok zodat ie geen muren raakt. Kan 'm 'm daar een beetje mee amuseren.