Nee, k weet het, mijn oudje was in zijn jonge jaren ook wel een deugniet (jassen en handschoenen verslinden, etc..) maar toch nog niet zo'n breekvarken als deze. Daar heb ik ook mijn hoop op gezet, dat het met ouder worden wel wat zal minderen....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Is vorige zomer pas opgeleerd, van de winter stilgestaan en eind maart terug mee begonnen (grondwerk en beetje rijden). Maar half juni stilgevallen wegens blessure. Normaal ging ik 'm deze week terug oppakken 
! Dus lekker aan de slag straks!
). En dat gedrag is helemaal van de baan sinds hij onder het zadel is en meerdere keren per week getraind wordt (dressuur en buitenritten, veel afwisseling). Beide paarden staan nu veel meer in harmonie samen omdat hun energie niveau's meer geleveld zijn. Elfie schreef:Tsja, volgens mij geef je de oplossing zelf al, paard staat stil en verveelt zich gewoon en gaat daardoor zichzelf maar bezig houden. Dus ik zou zeggen, zet hem aan het werk, wat dressuren, regelmatig een buitenrit. Zorg dat hij zijn energie kwijt kan in het werk, zodat hij die niet gaat steken in het slopen van je weide en stal.
Ik heb hier ook een ouder paard (19 jaar) en een jonge (7 jaar) samen staan en toen de jonge nog niet onder het zadel was, had die soms ook de neiging om de oude dan maar te slopen (die was daar uiteraard niet van gediend, dus dan moest de jonge maken dat hij weg was maar helaas was de oude sneller). En dat gedrag is helemaal van de baan sinds hij onder het zadel is en meerdere keren per week getraind wordt (dressuur en buitenritten, veel afwisseling). Beide paarden staan nu veel meer in harmonie samen omdat hun energie niveau's meer geleveld zijn.
! Ga hem straks eens introduceren, benieuwd naar zijn reactie