verbranding roze neus van witte paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: verbranding roze neus van witte paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:19

Over onkruid gesproken, Sint janskruid geeft in combinatie met zon verscrikkelijke brandplekken! Hier smeer ik altijd speciale zonnebrandcreme voor paarden, maar ik denk dat baby 50, waterproof, ook wel wil :)

InMu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:17

Mijn vorige paard had ook een witte neus, ik gebruikte sunblock van Zwitsal. Vond ze wel vies (flemen!) maar werkte supergoed.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:21

Ik heb een kwpner met een melkmuil en ik smeer niets. Die gaat onder de middag bij de hevige zon altijd in de schuilstal staan. Die is op de 5,5 jaar dat ik hem heb misschien 1x lichtjes verbrand geweest.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:15

Wij hebben één paard op stal met een lichte neus en die verbrandt als hij op het land staat, als er niets op gedaan wordt. Daarvoor gebruiken we factor 50 van welke zonnebrand er op dat moment voor handen is. De ene keer is dat Nivea of ROC, de andere keer eigen merk en onlangs gebruikten we Rituals (werkte overigens erg goed). Gezien de weersverandering is het nu wellicht overbodige info, maar voor volgend jaar kun je hier vast wel wat mee. ;)

alstdamaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:32

Hey,
zou iemand mij kunnen helpen?
Ik ben al 4 jaar op de sukkel met een uv-allergie op men paard zn neus.
Normaal naai ik een stuk handdoek over zn halster zodat zn neus beschermd is, maar dit jaar was een echt rampjaar voor hem. Kloven, etter, 2e graadsbrandwonden... normaal is het enkel op zijn neus zelf maar deze keer verbrandde zijn hele tekening. Bloed getrokken: alles in orde. Kortisonezalf gesmeerd (helpt wel maar ik mag er niet mee stoppen) en babyolie en zonnemelk zorgen ervoor dat er aarde en vuil inkomt en zo nog meer ontsteekt....
ben nogal ten einde raad....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:40

heb je al heel dik sudocreme smeren geprobeerd?

alstdamaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:44

Nivea creme, uiercreme, baby olie, klovex creme ,cremes van de veearts met cortisone, antibiotica en ontstekingsremmers in... vanalles heb ik er al op gesmeerd.
Er staat ook geen kruid in de weide die dit kan veroorzaken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:26

bloed al laten controleren, met name de leverwaarden?