Hoe ver wandelen jullie ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 21:41

Dkschrute schreef:
Ik zit zelf niet aan de 10 km vaak. 25 km klinkt wel heel veel. Ik heb er zelf niet zoveel ervaring in, dus geen idee. Ik rijd met name door het bos hier vlak achter. Vaak in een uurtje weer terug

Ja 25 km leek me ook veel. Maar ik denk dat je daar aan gewent wordt. Had ik maar een bos.. enkel akkers..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:41

Hij vond het (na mijn idee) wel te doen, hij was heel actief en sjokte niet. Hij heeft opzich best wel een goede conditie, longeer hem elke week 3 keer en ben 1x in de week met hem aan het hardlopen

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 21:44

SindyKaya schreef:
Hij vond het (na mijn idee) wel te doen, hij was heel actief en sjokte niet. Hij heeft opzich best wel een goede conditie, longeer hem elke week 3 keer en ben 1x in de week met hem aan het hardlopen

Dan moet hij dat best aankunnen, en dan kan je altijd ook opbouwen en uitbreiden! Maar pas wel op dat de hoefjes niet te snel afslijten. Lekker buiten wandelen lijkt me een hardstikke leuke afleiding voor hun! Harlopen lijkt me ook leuk, maar helaas geen shetter hier, of andere pony die dat braafjes zou kunnen.

Weggebokt

Re: Hoe ver wandelen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:45

Gelukkig hebben wij heel veel gras naast het asfalt waar hij op kan lopen ! :D

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 21:52

SindyKaya schreef:
Gelukkig hebben wij heel veel gras naast het asfalt waar hij op kan lopen ! :D

Nou dan moet er zeker geen probleem zijn ! Lekker kilometers maken en opbouwen! Kan zeker geen kwaad, pony wordt niet belast door een ruiter oid. Is juist goed voor het bewegingsapparaat, hoefmechanisme,.... Een paard is gemaakt om dagelijks afstanden te lopen en dus niet om opgehokt te staan ! lekker lang wandelen en af en toe een rustpauze en beide genieten ! :)

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:58

Nog een vraagje, kun je door veel aan de hand/erop te wandelen je paard recht richten ? Wij doen heel lange betonnen weggetjes die recht zijn. Wordt de natuurlijke scheefheid daardoor minder ? Dat zou wel mooi meegenomen zijn !

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:53

Of dat werkt betwijfel ik. Wat wel helpt is om zowel links als rechts naast je paard te lopen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 07:47

Wij doen geregeld ritjes van 7km, daar doen we een uur over. Mijn pony is dan met weer zoals gisteren helemaal niet bezweet, ze komt dan helemaal fris terug. Maar zij heeft ook wel een goede conditie, wij doen 2x per jaar een tweedaagse. 2 dagen achter elkaar buiten rijden en ongeveer per dag 45km.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:26

Vandaag weer ongeveer 9 km gelopen, ging heel goed :)