Ik denk dat het erg afhankelijk is van paard en ruiter. De een kan er nou eenmaal beter tegen dan de ander. En de een heeft nou eenmaal een betere conditie dan de ander. Ik heb de afgelopen dagen getest of mijn paard de hitte aankon door midden op de dag te trainen, hij was iets sneller leeg maar trok het prima( ging vanmorgen weer bokkend het land in) Vanmiddag gaat hij dus gewoon mee! Beetje aanpassen qua losrijtijd, tussendoor even koelen, natte slobber en veel water mee, moet best goedkomen!
Eline91
Geplaatst: 19-07-14 11:35
Fortuna22 schreef:
Ik denk dat het erg afhankelijk is van paard en ruiter. De een kan er nou eenmaal beter tegen dan de ander.
Dat klopt En het is een hobby, het moet leuk blijven ook natuurlijk!
Fortuna22
Geplaatst: 19-07-14 11:39
GeekGirl schreef:
Fortuna22 schreef:
Ik denk dat het erg afhankelijk is van paard en ruiter. De een kan er nou eenmaal beter tegen dan de ander.
Dat klopt En het is een hobby, het moet leuk blijven ook natuurlijk!
Ik kan nu ook alleen maar blij zijn dat ik heb afgemeld. Hier was het vanochtend ook al ontzettend warm. Misschien gaan we morgen als het onweren klaar is even rijden. Dan zal het wel wat frisser zijn.
Mando
Geplaatst: 19-07-14 11:46
Ik zat er om 07.15 op vanochtend even klein half uurtje gereden. En je voelde vanaf 08.15 echt ineens die hitte inslaan
Boven de 30 graden krijgt mijn paard sowieso rust. Onder de 30 graden hangt het af van de aard van de warmte (koel briesje of benauwend vochtig of....).
Moet zeggen, nu met een briesje, doen ze het beter dan gisteren. Gisteren stond Sam te zweten op weide. Nu geen zweet. Maar rijden is voor mij ook geen optie nu.
Lekker niet doen, je hebt nu zelf ook geen zin om in de volle zon te 'werken'! Of idd s' morgens heel vroeg of s' avonds later!
Jasmijn159
Geplaatst: 20-07-14 10:31
Half uurtje op de trailer en dan om 10 uur al starten vind ik echt prima kunnen!
Als je nu een dik uur onderweg was en begin van de middag moest crossen oid, dan had ik het denk ik niet gedaan nee.
Zorg in elk geval dat je goed koelt. Voor het losrijden, voor je de proef in gaat en na het rijden direct alles eraf en koelen. Komt best goed! Als je paard het toch niet aan kan, dan voel je dat vanzelf.
Wij hadden vrijdagavond wedstrijd. Het is krap 20 minuten reizen. Trailer in de schaduw geparkeerd, water meegenomen, niet te lang laten staan op de trailer, niet te lang losrijden en direct na de proeven afsponzen, water geven en naar huis. Ging prima, Carrera had juist nog (te) veel energie. En gelukkig 2 winstpunten was het ook niet voor niks
Tomorrow
Geplaatst: 20-07-14 14:24
Ik heb gister wedstrijd gehad. Moest tussen half 11 / 11 uur. Was prima te doen. In de trailer was het koeler als buiten, heb amper tot niet losgereden en waren extra watervoorzieningen. Mijn paard had de hele tijd water tot z'n beschikking en heb hem tussendoor nog een paar keer afgesponst. Als ie op de wei staat, staat ie ook in de volle zon. En voor een B proefje hoeft ie zich amper in te spannen
Quincyindian
Geplaatst: 23-07-14 12:10
meestal zijn op alle wedstrijd tereinen voldoende water voor paard en toen ze hier iedergeval alles aan. !