Laadvermogen etc trailer wie oh wie helpt mij ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:02

daffodil schreef:
Zoek een Henra amazone of buffalo, die zijn fijn hoog, onderhoudsarm en heel betrouwbaar! Leeg gewicht 540 kilo, laadgewicht 810 kilo dus samen 1350. Ik vervoer mijn kasteel er al jaren in tot volle tevredenheid.

Heb je die trailer weleens zonder paard erin op de weegbrug gehad? Grote kans dat het werkelijke gewicht van je trailer groter is dan 700 kg. Dan houd je nog maar 650 kg laadgewicht over.
Er zijn ook nogal wat fabrikanten die er alles aan doen om het leeg gewicht op papier zo laag mogelijk te krijgen.

daffodil

Re: Laadvermogen etc trailer wie oh wie helpt mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:22

Mijn trailer weegt daadwerkelijk 540 kilo. Hij is gewogen en er is niets aan veranderd, geen andere vloer, geen zadelkamer niets. Dat heb ik bewust niet gedaan, mijn paard is 1.84 en die heeft alle ruimte en alle gewicht nodig.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 22:21

Ben inmiddels al.geslaagd voor een trailer. De vragen over de eerste trailer die is niet Door gegaan.

Gisteren naar een dealer gegaan in Montfoort waar we tussen een ifor Williams hb04 kon kiezen uit het jaar 2013 of een nieuwe cheval liberte. De keuze is gevallen op de ifor. wel wat minder mooi voor het oog maar een stuk lichter van binnen en de vooruitlaadklep kan ook open waardoor het lekker Door kan luchten op wedstrijd. En de trailer behoud ze waarde

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:22

Goede keuze, ga je veel plezier mee beleven.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 22:26

Dankje zat beetje te twijfelen want ja het oog wil ook wat maar goed dat me verstand erbij was