Categorie op leeftijd - Springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:53

Ik vind dat je je er gewoon bij neer moet leggen.
Hoe het op mij overkomt is dat jij nog wat mist aan de technische kant. Dat de pony het nog nooit gesprongen heeft hoeft immers geen probleem te zijn. Zeker als je 90 cm kan dan kan je ook een meter alleen zul je je paard meer technisch moeten rijden en dressuurmatig goed hebben ivm de lijnen.

Ik denk dat je gewoon bb moet gaan rijden en dan vanzelf over gaan op het B.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 10:54

Yvank_ schreef:
Precies :) en wellicht beginnen met dressuren? Als je B wil starten op den duur moet je wel winstpunt in de dressuur hebben.

Dressuur zijn we al heel hard mee bezig. Volgend jaar komt de startkaart sowieso en (niet om arrogant te doen) een winstpunt in de dressuur zal niet moeilijk worden :P

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:57

Marjoow schreef:
LoveChamp schreef:
Ik lees nu al even mee en reageer af en toe. Nu gaat het alleen over de fjord of die het wel of niet kan enz. Maar kan de ruiter het wel? Ik neem even mezelf als voorbeeld: mijn paars heeft springbloed in zich zitten en kan gemakkelijk ver komen met het springen. Maar omdat ik onbewust aan mezelf twijvel lukt het bij mij niet. Ik heb nu 1x 1.10 gesprongen de eerste sprong ging mwa en daarna lukte het gewoon niet omdat ik aan mezelf twijvel. Het paard kan het wel daar hoef ik niet aan te twijvel.

Nu wil ik de ruiter niet afkraken ofzo dat is echt niet mijn bedoeling, maar vergeet daar ook niet naar te kijken. Ik weet verder ook niet hoe de ruiter is ect. Maar het speeld wel een belangrijke rol. En het hoeft niet bewust te zijn maar kan ook onbewust zoals bij mij.

Oh maar je hebt zeker wel gelijk hoor! We moeten samen nog heel erg groeien, maar na afgelopen zondag heb ik zo'n zin gekregen om nog harder te gaan trainen en dan vind ik het jammer niet echt mee te kunnen doen op wedstrijden :P

Dan nog kan het ook bij jou onbewust zijn. Ik wil het zelf ook heel graag maar toch durf ik niet op een of andere manier. Ik heb niet echt springeravring en ben met springen nog nooit gevallen (*klop* *klop* even afkloppen) wel paar keer weigering maar nooit iets ergs. Toch durf ik onbewust niet. Ik zeg altijd 'oohhhhh dat doe ik wel' tegen mezelf maar als ik het dan moet doen dan lukt het niet...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:24

Klopt hoor. Ik moet mezelf ook altijd een schop onder mn hol geven. Mijn merrie springt goed en ook alles, maar is ook absoluut niet makkelijk te rijden. Als ik een fractie van een seconde twijfel heb ik gewoon een weigering te pakken, dan hoef ik nog niet eens echt een fout te maken.

Maargoed; ontopic. Los van het feit dat ik het jammer vind dat ook ik gelijk een meter moet springen snap ik het gejammer niet zo (zeg niet dat je dat doet hoor). Ga trainen, ga BB starten en kijk waar het schip strand. Overigens vind ik de hoogte niet eens het probleem, dat zijn de afstanden.

Bij jouw in de omgeving moet fjordsport springen volgens mij ook nog wel haalbaar zijn hoor Marjo. Dat is gewoon niveau 0,0.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:19

De pony's dat is gewoon voor kinderen tot 18 jaar. Ergens zal een grens getrokken moeten worden, want het zou belachelijk zijn als jonge kinderen tegen volwassenen op pony's zouden moeten strijden. Bovendien zou het voor de kinderen niet leuk zijn als hun wedstrijden gemengd met volwassenen zouden zijn.

Vanaf je 18 ga je bij de paarden rijden, ongeacht je type paard. Het niveau gaat dan door de leeftijd van de ruiters en door (bij het grote merendeel) schofthoogte van het dier dan ook omhoog. Als tussen- en oefenklasse hebben ze het BB in het leven geroepen.
Kun je als combinatie dat niet aan, dan ben je als combinatie niet geschikt voor dat 'spelletje' en zou je iets anders kunnen gaan zoeken. Leuke takken van paardensport genoeg.

Zo simpel zit het nou eenmaal in elkaar. Daar kun je heel lang over mokken, maar het heeft geen zin.
Dan zouden ze bijvoorbeeld bij het turnen speciale klassen in moeten voeren voor stijve mensen, bij het sprinten klassen voor mensen die niet hard kunnen rennen, bij basketbal klassen voor mensen die niet kunnen mikken, enzovoort.
Dat gebeurt niet, want niet geschikt voor wedstrijden, is gewoon niet geschikt. Dan hou je die hobby gewoon lekker voor thuis en zoek je iets waar je beter in bent en op wedstrijd niveau uit kunt oefenen.