Paard verkopen naar het buitenland?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Paard verkopen naar het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:13

dat hoeft ze sowieso allemaal niet meer te doen, meegaan etc. want het antwoord wat de TS heeft gekregen zegt al 100% dat het hier oplichting betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:01

Ik kreeg via de mail nog reactie van de andere persoon die benaderd was door hen, en het ging inderdaad om een western-union overschijving welke niet goed was gegaan, of ze geld voor het transport wou overmaken..

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:05

Heb niet alles geleden, maar wil het toch al even meegeven:

Ik heb net dezelfde mail gekregen voor de IJslander merrie die ik te koop heb staan. Ook iemand uit de USA die nu dus in de UK woont... En toevallig ook Helen heet. Ik vertrouw het in ieder geval niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:19

Shanna, dat bevestigd nog weer de vermoedens die iedereen had.

Super goed dat mensen alert zijn en bij twijfel een topic openen. Opgelicht worden is echt niet tof en zonde van je geld.

RavenIris, zelfde verhaal dus, jammer jammer dat ze het blijven proberen maar blijkbaar is het toch een lucratieve manier van geld verdienen.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:50

Ik weet dat ik in een 'oud' topic reageer, maar de vraag is denk ik nog wel relevant
Ik heb zojuist Duitsers aan de lijn gehad (geen mailcontact) die erg geintresseerd zijn in mijn paard. Ze willen ook komen kijken en proef rijden. Ik weet alleen echt niet waar ik nu allemaal op moet gaan letten en wat ik eventueel zou moeten regelen. Weten jullie de regels wat betreft 'handel' met Duitsland?

stafanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:50

Wij hebben eens een pony naar Belgie verkocht, maar hier moesten we niks extra's voor doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:00

Melisding schreef:
Ik weet dat ik in een 'oud' topic reageer, maar de vraag is denk ik nog wel relevant
Ik heb zojuist Duitsers aan de lijn gehad (geen mailcontact) die erg geintresseerd zijn in mijn paard. Ze willen ook komen kijken en proef rijden. Ik weet alleen echt niet waar ik nu allemaal op moet gaan letten en wat ik eventueel zou moeten regelen. Weten jullie de regels wat betreft 'handel' met Duitsland?

Gezondheidsverklaring om de grens over te kunnen (vraag je DA hoe dat zit, dacht dat aivd dat doet), verder aankoopkeuring is aan te raden ivm eventuele ellende. Vraag om bankoverschrijving of contant geld (koop controlestift zodat je weet of het echt is).

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:58

Gelukkig was de Engelsman die mijn paard een half jaar geleden gekocht heeft, persoonlijk in NL om hem te bekijken en uit te testen.
Ik heb handgeld gekregen en afgesproken dat ETA contact met mij op zou nemen (die namen ook de gezondheidsverklaring voor hun rekening). Ik hoefde alleen maar de DA nog even klinisch te laten keuren en dit door te Appen naar de koper.
Binnen een week was alles rond:
- paard gekeurd
- afspraak gemaakt met transporteur
- paard betaald
- paard opgehaald

Als ze al beginnen met ongezien een paard kopen, dan moeten er alarmbellen gaan rinkelen.