rare gewoontes van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: rare gewoontes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 01:08

Rare paarden hier op bokt.... :+

Joppe heeft ook een paar aparte trekjes..;
- Hij moet het bit vastpakken als je het hoofdstel uit doet
- Altijd een keer met zijn hoofd schudden als je het halster of hoofdstel uit/af doet
- Met hoeven krabben altijd achteruit wandelen per voetje
- Hij kan heel idioot doen als hij een snoepje wil of precies op dat plekje gekrabbeld wil worden
- Gaat rustig stil staan als er een horzel op hem zit tot je die hebt weg gejaagd
- Moet ALTIJD poepen tijdens het rijden, eerder loopt hij niet ontspannen

Hmm ben niet de enige met een raar paard geloof ik :Y)

Bvtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 01:15

mijn paard vertikt het om mee te lopen uit het land zonder een snoepje... je krijgt hem niet vooruit en gaat gewoon lekker op rust staan...

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 01:30

Als je bij een van de paarden waar ik af en toe op rijd, de waterslang in zijn mond stopt gaat hij er op staan zuigen, net alsof het een uier is :P

Mijn eigen paard gaat bijna altijd vast staan plassen als ik er aan kom, dan hoeft hij het niet op te houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 02:17

mijn pony staat altijd tijdens de biks/slobber met haar voorbeen in de lucht te maaien (ook al lang voordat ze de jambette op commando deed)

ook als ze drinkt, neemt ze een paar slokken, steekt ze haar tong een stukje uit en houd die tussen haar tanden, dan pas slikt ze alles door :') ziet er echt niet uit :') als ze daar klaar mee is gaat ze weer verder drinken lol

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:16

Didi :
-bevredigd zichzelf als je hem kamt/over wrijft :+
-doet zijn hoeven al omhoog voor je iets zegt.
-Pakt bit zelf in zijn mond aan, je hoeft het er gewoon voor te houden.
- Als ik hem uit de wei neem en zeg stap , dan gaat hij op stap & neemt mijn vriend hem uit de wei en zegt stap, dan doet hij niets.

Kas :
- Bijt in Di zijn benen voor hem bij zich te houden
- Springt meteen op Daan als ze elkaar zien , ook andersom trouwens.
- Springt tegen de staldeur/muur aan en blijft hangen zodat hij weet waar je bent.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:19

Ik heb er eentje die volledig verzot is van ijzer :=
Vierbakken, muren, kabarijnsluitingen etc, ze MOET eraan likken of het vastpakken. Het bit indoen is ook altijd een groot feest voor haar :+
Heb begrepen dat het kan zijn als ze een mineralentekort hebben,maar dat lijkt mij bij deze stug ivm een goed dieet en zoutblok etc.
Bizarre is, haar grote zus ( die ergens anders stond en die ze hiervoor nooit ontmoet heeft) is er ook dol op en likt ook altijd aan ijzer. Een waar familietrekje dus :j

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:23

-Tsja, Dutchie laat altijd een scheet bij hoeven uitkrabben, en staart wassen, of iets waar ik dicht bij zn kont sta , heerlijk :+
-hij laat zn hoofd bijna vallen als je aan zn oor krabt...
-Hij loopt graag zn hele zaakje naar buiten :+
-Hij vind het leuk om stil te gaan staan en dan niet meer verder te gaan totdat je hem een kriebel geeft
-Hij poept tegen de muur aan
-Het vreemste is, hij weet zich altijd in 1 dag van blonde manen naar grijze manen te werken >;)
-En de poetskist moet gelikt worden :Y)
Oja, en hij loopt echt óveral tegen op }:0

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:01

Hmm Nog een rare gewoonte gevonden van die knol van mijn dochter

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:03

een verzorg shetje gaat altijd helemaal hineken als ik met andere verzorgpaard uit land omdat ik die wil poetsen (doet die anders nooit bij de eigenaar ) en als ik hem uit de land wil halen kan ik wel rennen maar ik krijg hem dan niet meer te pakken. dus ik weet eerst de shet en dan de ander.

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:23

Haha leuk topic! :D
Mijn haflinger Lizzy heeft er ook een paar.. Omdat ze niet echt houd van
stilstaan en zich nogal snel verveeld:

-Met haar lippen heel snel op en neer :)) maakt een grappig geluidje :')
-met haar voorbeen over haar andere voorbeen en dan naar achter leunen (Ik schok me dood de eerste keer dat ze dat aan het doen was.. ziet er zo raar uit :P )

Dan met uit de trailer gaan,.. klep open betekend voor haar dat ze kan gaan :P met de stang er nog achter.. dus kont er onder en die stang naar boven duwen in de hoop
dat het uit der weg gaat :')

Note: Als dat niet werkt niet opgeven! Dan kruip je er gewoon onderdoor :n

Ben blij dat het laatste er nu een beetje uit is :P

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:49

Mijn pony is dol op banaan

en hij vind het heerlijk als ik met een bezem hem ga poetsen..... :')

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:50

Precyll schreef:
Hmm Nog een rare gewoonte gevonden van die knol van mijn dochter

[ Video ]

Hahaha die is leuk

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:54

Mijn pony hapt altijd zelf t bit in (ideaal en ik beloon haar daar ook voor bit uit doen gaat ook heel gemakkelijk)
Maar als ik t bit voor haar mond hou en ze hapt maar ik doe t bit niet ver genoeg dat ze m ook echt in kan happen zeg maar blijft ze happen alsof t een snoepje is

En een paard op mn werk doet altijd ochtengymnastiek
Als ik brokken ga geven (begin in mee) dan is t heel zachtje huhu
Dan strekt hij zich uit met zn voorbenen tegelijk (voorbenen naar voren gestrekt en dan naar achteren leunen)
En daarna eerst t ene voorbeen wat uitstrekken/schoppen en dan de andere en dan wilt hij zn brokken

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:58

Als we klaar zijn met rijden en ik stop ergens om af te stappen en ik doe dat niet meteen dan draait ie z'n hoofd naar me toe en kijkt ie met zo'n blik van, stap je nog een keer af ofzo!?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:02

Mijn ex-verzorgpaard moest altijd onder de sproeier staan.. Hij liep ook altijd gewoon het rondje van de sproeier mee (of ging er met zn dikke kont tegenaan staan :') )
Ook als we gingen zwemmen eerst doen of je harstikke bang bent voor het water om vervolgens met die lange stelten alles en iedereen nat te spetteren en als je dan niet uitkijkt ging hij nog uitgebreid rollen ook...
Hij ging ook altijd kuilen graven en er daarna altijd in liggen van daar dat we hem altijd "de duitser" noemde :o
En als laatste altijd het uiteinde van touwtjes vast pakken, er niet aan trekken, maar ze wel lekker helemaal onder kwijlen zodat ze eigenlijk gewoon te smerige en zompig zijn om vast te houden... |o
Laatst bijgewerkt door Franciee op 29-06-14 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:09

Wat een leuk topic!

Colenda krijgt met borstelen vaak een mand hooi. Als ik teveel sta te kletsen en zij vind dat ze meer aandacht moet, blijft ze die mand op de grond gooien en gaat ze staan schrapen met haar hoef totdat ik mijn aandacht weer volledig bij haar heb.

Buiten heeft ze onbeperkt hooi. Als ik de bak heb gevuld, duwt ze eerst alles er uit met haar neus en gaat dan van de grond eten.

En nog eentje: met mest scheppen in de paddock vindt ze het heel leuk om even een hoefje in de kruiwagen te zetten en um om te laten kiepen.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:17

Mijn verzorgshet moet altijd drinken als we de bak in komen. Hij drinkt niet in zijn stal, maar als hij de bak in komt duikt hij op de waterbak af alsof hij nooit water krijgt :+

Manege paard waar ik vroeg veel op reed deed altijd rek en strek oefeningen bij het poetsen. Als je zijn achterhoeven optilde moest hij eerst zijn been helemaal uitstrekken en dan helemaal intrekken, daarna hield hij zijn been normaal en mocht je zijn hoeven doen :')

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:50

mijne is een echte knuffelbeer en ze loopt dan ook niet mee de wei of de bak uit zonder dat je haar eerst een knuffel geeft! <3 heb haar nu ongeveer 4 maanden en ben zoooo blij met haar! :):)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:00

Mijn haflinger eet altijd haar water :')

ABC321L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:09

Mijn ruin gaat altijd nadat ik hem heb afgezadeld plassen, haha.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:10

het paard van mijn moeder schrikt zich iedere keer dood als ze klittenband hoort, heel apart het word ook niet minder ofso.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:13

Oké, ik geef toe.
Ik rijd deze maflinger:

Het stamt ui de tijd als jonge pony toen hij heel veel binnenstond en zijn tanden ana het wisselen was.
Tegenwoordig komt hij veel buiten maar hij moet het nog steeds.
Nier alleen op stal maar ook met wandelen en rijden als het even een beetje saai word.

Verder gaapt mijn pony altijd 4 keer na zwaar werk :')
En als ik hem terug naar de wei zet laat ze áltijd scheten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:20

Met een vieze Meusli kwijl tong mond over de rug van de geiten likken na het eten.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:22

Mn verzorgpony flemt altijd als ik het hoofdstel laat zien

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:34

Tijdens m buitenrit op mijn paard en mn zus op haar pony, gaat mijn paard altijd met dr hoofd maar mn zus voor n krabbeltje. Als ze die niet krijgt, wordt ze opdringerig.
Als er iets spannends is tijdens een rit, verstopt ze dr hoofd achter de billen van de pony.
Met rijden in n natte buitenbak gaat ze niet door plassen, als ze los in de bak is, gaat ze juist in de plas rollen..modder is goed voor dr vacht :o
Bit neemt ze niet in als ze eten in dr mond heeft. Maar dan kauwt ze ook niet. Pas als k n vinger in dr mond heb gedaan, kauwt en slikt ze t door en dan mag t bit in..