Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LaDonna75 schreef:Nou, ik rij thuis in de bak altijd zonder cap. Zodra ik het terrein af ga, doe ik mijn cap op. Ik wil wedden dat er veel mensen zijn die het precies zo doen. Volwassenen die op mijn paard rijden, mogen van mij zelf weten of ze hun cap opzetten, kinderen moeten een cap op van mij als ze bij mij rijden. Het grappige is dat ik "vroeger" (jaar of 25 geleden) met een cap reed waarvan iedereen dacht dat die prima en veilig was, maar vandaag de dag zou die cap verboden zijn bij de meeste maneges...
drenterxx schreef:geen idee of het hier goed staat, anders sorry hiervoor
Ik heb een vraagje. Ik rijd al jaren engels, maar ik wil dolgraag overstappen op western.
Ik heb geen eigen paard, maar nu nog een verzorgpony die ik dressuurmatig rijd.
Ik krijg over een poosje waarschijnlijk een eigen paard, en deze wil ik western gaan rijden.
Ik heb op paarden van anderen al ervaring met westernrijden, ik vind western toch leuker dan engels.
M'n vader heeft zelf ook westerngereden, maar aangezien we nu op het moment geen eigen paard hebben rijd hij op het moment niet.
Nou is mijn vraag,
Hoe zit het met het rijden met een cap?
Mag je op eigen terrein officieel zonder cap rijden?
En op maneges, stallen van anderen ect? Of is de manege hier verantwoordelijk voor?
En als je buitenrijd?
Ik wil dit gewoon weten, omdat westernrijders meestal geen cap ophebben en ik wel wil weten wat er officieel verplicht is en wat niet.
Groetjes
LaDonna75 schreef:Nou, ik rij thuis in de bak altijd zonder cap. Zodra ik het terrein af ga, doe ik mijn cap op. Ik wil wedden dat er veel mensen zijn die het precies zo doen. Volwassenen die op mijn paard rijden, mogen van mij zelf weten of ze hun cap opzetten, kinderen moeten een cap op van mij als ze bij mij rijden. Het grappige is dat ik "vroeger" (jaar of 25 geleden) met een cap reed waarvan iedereen dacht dat die prima en veilig was, maar vandaag de dag zou die cap verboden zijn bij de meeste maneges...