Warme, stevige, goed lopende rij-/stalschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:26

fjordnina schreef:
Hier ook al meerdere Ariats versleten door de jaren heen. De laatste 3 paar waren de Telluride H2o. Waterdicht, goed voetbed en ik vind ze ideaal voor alles op en rondom het paard en daarnaast ook voor het wandelen.
Ik vind ze wel flink aan de prijs ten opzichte van mijn slijtagesnelheid, maar door op de 20/25% kortingsacties van divoza te wachten is het nog te overzien. De laatste paar keer heb ik gebruik gemaakt van die acties om alvast een nieuw paar in de kast achteruit te zetten.

Die acties gelden toch nooit voor Ariat? Bij Agradi iig niet en bij EJ maar voor 10%....

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:31

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:36

Wat doe jij met je schoenen? Heb meerdere paren Ariats in huis en ook meer Ariat fan's in mijn omgeving en schoenen gaan echt tot +5 jaar mee bij dagelijks gebruik. Als ze zo snel stuk gaan even contact zoeken met Ariat want dat is echt niet normaal dat ze na een half jaar gebruik al stuk gaan.[/quote]

gewoon alles wat TS er ook mee wil gaan doen. Maar ze gaan stuk aan de zijkanten en dan zijn ze niet meer waterdicht.[/quote]

Mijn zijkanten zijn ook kapot , naar 1 jaar intensief op lopen.
Heel slecht , en Ariat vergoed niets bij mij

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:26

Tink89 schreef:
fjordnina schreef:
Hier ook al meerdere Ariats versleten door de jaren heen. De laatste 3 paar waren de Telluride H2o. Waterdicht, goed voetbed en ik vind ze ideaal voor alles op en rondom het paard en daarnaast ook voor het wandelen.
Ik vind ze wel flink aan de prijs ten opzichte van mijn slijtagesnelheid, maar door op de 20/25% kortingsacties van divoza te wachten is het nog te overzien. De laatste paar keer heb ik gebruik gemaakt van die acties om alvast een nieuw paar in de kast achteruit te zetten.

Die acties gelden toch nooit voor Ariat? Bij Agradi iig niet en bij EJ maar voor 10%....

Tja, wat in de ene winkel niet geldt kan voor een andere natuurlijk weer anders zijn. Het is niet voor niets dat ik het altijd op deze manier doe, zo heb ik ze incl. verzenden zo goedkoop mogelijk.

struikgewas

Re: Warme, stevige, goed lopende rij-/stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:28

Legerkisten met wintersokken eveneens van het leger.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:34

fjordnina schreef:
Tja, wat in de ene winkel niet geldt kan voor een andere natuurlijk weer anders zijn. Het is niet voor niets dat ik het altijd op deze manier doe, zo heb ik ze incl. verzenden zo goedkoop mogelijk.

Thanks voor de tip, Divoza heeft idd nu een actie. Twijfel nog over of ik veel geld wil uitgeven aan nieuwe. De oude zijn versleten, maar zitten nog prima. Kom van de Sport Lace van Ariat en ga nu naar Performance zip. Het vetermodel ertussen past niet lekker en de alleen-rits-varianten passen niet mooi om mijn voeten. Dan meteen maar duur :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:35

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:50

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:44

http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/c ... 292480.jpg
Ik heb deze jodphurs van Rider pro in het zwart. Ze zijn misschien niet mooi, maar wel ontzettend fijn én betaalbaar. Ik gebruik ze overal voor: Wandelen, rijden en voor het uitmesten van de stallen. Het enige nadeel is het stukje elastiek, daardoor is de schoen niet helemaal waterdicht. De zool echter wel, heb nog nooit natte of koude voeten gehad met deze schoenen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:49

Ariat. Ik heb de mijne nu 3 jaar. Draag ze soms hele dagen en beul ze af. Zorg slecht voor ze en ze zijn nog steeds goed en lopen en rijden echt heerlijk.
Heb de duurste genomen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:10

Legerkisten, lekker stevig, warm en slijtvast (ik draag ze eigenlijk altijd)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:18

Nieuwe Ariat's zijn gisteren binnengekomen. Zooooo ontzettend wennen na mijn oude, afgetrapte en subliemzittende vorige paar. Ik twijfel nog even of ik er echt 150 euro voor over heb, maar m'n oude Ariat's waren hun geld meer dan waard.

Overigens kun je ook in plaats van één paar dikke sokken kiezen voor twee paar dunne sokken. Het extra laagje houdt je voeten warmer dan één dikke laag doet.

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 18:25

Ik ben uiteindelijk voor ariat gegaan, de telluride H2O. Zitten, lopen en rijden fantastisch. Goede adviezen dus van jullie gehad :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:29

Voor anderen die dit topic lezen: redbacks... Australische schoenen, oa verkrijgbaar bij Agradi, en ik wil nooit anders meer. Zitten fantastisch en blijken zeer stevig. Ik doe echt alles met die schoenen, rijden, door de blubwei, modderpaddocks mesten, enz. en ze blijven maar goed. :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:57

TurdusMerula schreef:
Voor anderen die dit topic lezen: redbacks... Australische schoenen, oa verkrijgbaar bij Agradi, en ik wil nooit anders meer. Zitten fantastisch en blijken zeer stevig. Ik doe echt alles met die schoenen, rijden, door de blubwei, modderpaddocks mesten, enz. en ze blijven maar goed. :D

Ik heb ze even opgezocht en vind ze eerlijk gezegd echt ontzettend lelijk. Bovendien hebben ze geen veters (met mijn smalle enkels een must) en zijn ze niet goedkoop. Zou ze best eens willen passen, maar twijfel of ik ze fijner zou vinden dan mijn Ariat's.

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:03

Naskapower schreef:
Legerkisten, lekker stevig, warm en slijtvast (ik draag ze eigenlijk altijd)

_/-\o_ Ook ideaal inderdaad!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:56

Ik rijd western, dus ze passen al wat beter bij mijn outfit misschien. :P
Ik heb ze met stickerkorting en actie gekocht, voor onder 100 euro en dat geld vind ik ze zeker waard als je ziet hoe lang ik er al mee doe. :j

Ariat zijn ook fijne schoenen. :)

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:36

Ik heb al jarenlang Ariat's. Zou niet meer anders willen! Vooral met mijn slappe enkels zijn ze geweldig stevig

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:51

Ik heb deze:
http://m.loesdau.de/Trekking--und-Reits ... zeitschuhe

Echt fantastische schoenen. Heel warm en toch ook luchtig en waterafstotend en winddicht, zelfs ook gedragen/mee gereden met 35 graden (terwijl de schoenen goed gevoerd zijn) in Frankrijk en ik had geen warme voeten toen! Kan er ook mee rijden. Alleen op de manege (uitgezonderd van western manege) mag het niet vanwege de strenge regels mbt het profiel.
Maar ik kan hier ook echt hele dagen op lopen zonder problemen.

Weet niet of ze er nou zo hip uitzien :') maar dat boeit niet xD
Zelf ga ik ze weer opnieuw bestellen denk ik, deze hebben het nu een jaar of 5 al uitgehouden.

Maar zo te zien ben je al geslaagd :P

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:16

1234 schreef:
Ik heb deze:

Echt fantastische schoenen. Heel warm en toch ook luchtig en waterafstotend en winddicht, zelfs ook gedragen/mee gereden met 35 graden (terwijl de schoenen goed gevoerd zijn) in Frankrijk en ik had geen warme voeten toen! Kan er ook mee rijden. Alleen op de manege (uitgezonderd van western manege) mag het niet vanwege de strenge regels mbt het profiel.

Zelf ga ik ze weer opnieuw bestellen denk ik, deze hebben het nu een jaar of 5 al uitgehouden.

Verschilt ook weer per manege hoor. Daar zou ik hier best mee mogen rijden :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:23

Wat je vooral niet moet doen is je stallen ermee uitmesten. Paddock, weiland, modder is geen probleem, maar tegen urine zijn maar weinig schoenen bestand.

Ik draag klompen of rubber laarzen tijdens het uitmesten en trek pas mijn Cavalo jodphurs of Dubarry's aan als ik daar mee klaar ben. Dan doe je er jaren mee.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:29

Thats_Me schreef:
Caira schreef:
Ik zei altijd Ariat, maar die gaan zo enorm kort mee, ik deed 2 paar per jaar, en dan voor dat geld, dat vind ik zonde. Nu heb ik bergschoenen van de Welkoop, meer dan de helft goedkoper, en ze gaan veel langer mee.

Wat doe jij met je schoenen? Heb meerdere paren Ariats in huis en ook meer Ariat fan's in mijn omgeving en schoenen gaan echt tot +5 jaar mee bij dagelijks gebruik. Als ze zo snel stuk gaan even contact zoeken met Ariat want dat is echt niet normaal dat ze na een half jaar gebruik al stuk gaan.

Ik werk in de paarden en loop gemiddeld 50 uur per week op de schoenen, inclusief mesten, naverzorgen, rijden en alles. Ik ben heel zuinig op mijn spullen maak alles netjes schoon en voor ik schoenen aandoe worden ze altijd nog ingespoten met waterafstotende spray.

Mijn Ariats (en dat waren dure schoenen) vertoonden na een maand al scheurtjes. En na anderhalve maand lagen ze zo goed als uit elkaar. Ik heb nu schoenen van QHP en deze gaan nu drie maand mee zonder dat er ook maar iets te zien is.

Overigens had ik met mesten rubberen overschoenen over m'n Ariats.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:22

_San87_ schreef:
Thats_Me schreef:

Wat doe jij met je schoenen? Heb meerdere paren Ariats in huis en ook meer Ariat fan's in mijn omgeving en schoenen gaan echt tot +5 jaar mee bij dagelijks gebruik. Als ze zo snel stuk gaan even contact zoeken met Ariat want dat is echt niet normaal dat ze na een half jaar gebruik al stuk gaan.

Ik werk in de paarden en loop gemiddeld 50 uur per week op de schoenen, inclusief mesten, naverzorgen, rijden en alles. Ik ben heel zuinig op mijn spullen maak alles netjes schoon en voor ik schoenen aandoe worden ze altijd nog ingespoten met waterafstotende spray.

Mijn Ariats (en dat waren dure schoenen) vertoonden na een maand al scheurtjes. En na anderhalve maand lagen ze zo goed als uit elkaar. Ik heb nu schoenen van QHP en deze gaan nu drie maand mee zonder dat er ook maar iets te zien is.

gelukkig, ben ik toch niet de enige.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:02

Caira schreef:
_San87_ schreef:

gelukkig, ben ik toch niet de enige.

Nee, hoor :). Voor het echte stalwerk zijn Ariats net zo goed/slecht als minder dure merken.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:08

Tink89 schreef:
1234 schreef:
Ik heb deze:

Verschilt ook weer per manege hoor. Daar zou ik hier best mee mogen rijden :)

Ja dat zou wel kunnen ja. Had zelf op 2 maneges gereden waar het niet mocht, dus trek ze nu automatisch niet meer aan naar een manege, alleen bij western xD bij een manege voor gehandicapten heb ik er wel mee gereden (normaal zadel), zowel buitenritten als in de bak en was ook geen probleem qua rijden. Maarja sommigen nemen de regels heel streng aan. Op zich begrijpelijk.

Maar dat neemt niet weg dat het echt top schoenen zijn :D
Hier trouwens ook gewoon stallen mee gemest. Maar doe dat niet dagelijks/wekelijks want heb geen (verzorg)paard.