Dure cap voor dagelijks gebruik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: Dure cap voor dagelijks gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:21

Is helemaal naar eigen smaak als je dat wil.. je kan van simpel een gladde schaal €300 naar slangen leer met roze lijntjes met diamanten steentjes en je naam op je kin bandje.. € meer dan 1000

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:34

Joolien schreef:
Duur hoeft niet perse beter te zijn, als er maar een keurmerk in zit. Ik heb nu bijv de HH challenge, dit zit heerlijk en is maar 80 euro. Ik heb wel eens een CA van 320 euro op gehad en die zat me voor geen meter en vond ik veel te warm.

Hey dit is een goede tip, bedankt! Ik zag door de bomen het bos niet meer, maar hiervoor ga ik eens naar epplejeck rijden.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:49

Het gaat per definitie toch immers ook niet om een dure cap te hebben.... Eerder of de pasvorm goed is en vertrouwd aanvoelt. De 1 is een mazzelkont dat een goedkopere cap fijn zit, sommige anderen hebben wat minder mazzel en zullen wat dieper moeten graaien voor een goed passende cap :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:43

Icrack schreef:
Het gaat per definitie toch immers ook niet om een dure cap te hebben.... Eerder of de pasvorm goed is en vertrouwd aanvoelt. De 1 is een mazzelkont dat een goedkopere cap fijn zit, sommige anderen hebben wat minder mazzel en zullen wat dieper moeten graaien voor een goed passende cap :-)

Ik heb sowieso het idee dat er in de paardenwereld vaak dingen worden gekocht omdat ze duur of blits zijn :+

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:41

Ik heb laatst een nieuwe cap gekocht omdat mijn 8 jaar oude HH wel aan vervanging toe was. Ik ben lang bezig geweest om een passende en goede cap te zoeken. Vooral passend, comfortabel en een wasbare binnenvoering vond ik erg belangrijk. Uiteindelijk heb ik via een tip van een stalgenootje een Samshield gekocht een investering is het zeker maar het is echt een prettige cap. Ik heb geen vies zweethoofd meer de cap is erg licht ik merk niet dat ik de cap op heb.

Afbeelding

Ik heb de caps geprobeerd die nu populair zijn Kep, casco, Uvex HH ed maar de Samshield zat het beste en ziet er niet uit als champion.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:46

Ik heb een gpa speed air voor training (harde schaal is makkelijk met regen). En een charles owen voor op wedstrijd. M'n trainingscap is dus duurder, onbewust overigens.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:48

Sharon_Jims schreef:
Ik heb laatst een nieuwe cap gekocht omdat mijn 8 jaar oude HH wel aan vervanging toe was. Ik ben lang bezig geweest om een passende en goede cap te zoeken. Vooral passend, comfortabel en een wasbare binnenvoering vond ik erg belangrijk. Uiteindelijk heb ik via een tip van een stalgenootje een Samshield gekocht een investering is het zeker maar het is echt een prettige cap. Ik heb geen vies zweethoofd meer de cap is erg licht ik merk niet dat ik de cap op heb.

[ Afbeelding ]

Ik heb de caps geprobeerd die nu populair zijn Kep, casco, Uvex HH ed maar de Samshield zat het beste en ziet er niet uit als champion.

Is dit de stoffen variant? Oogt wel heel mooi en eenvoudig. De kunsstof variant is 295 en de stoffen opeens 495 euro. Pfft

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:55

Nee het is de Shadowmatt kunstof variant uiteindelijk wil ik wel een custom bestellen maar deze vind ik op dit moment wel goed. Inderdaad heel eenvoudig maar toch netjes en qua ventilatie echt super!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:56

Ik heb meerdere caps gehad, van goedkoop tot iets duurder, maar was nooit echt tevreden. Nu heb ik anderhalve maand geleden een kep cap gekocht, wel duur, maar wat een verschil zeg! Licht, super ventilatie en een geweldige pasvorm. Voor mij nooit meer een andere! En ja deze dure cap gebruik ik ook gewoon voor mijn dagelijkse training, alleen voor de wedstrijden vind ik dan weer zonde van het geld ;)

Nou moet ik er wel bij zeggen dat het wel afhankelijk is van de vorm van je hoofd, ik een beetje een ovaal hoofd waardoor veel caps bij mij in mijn voorhoofd snijden, bij de kep heb ik dit probleem niet..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:58

Sharon_Jims schreef:
Nee het is de Shadowmatt kunstof variant uiteindelijk wil ik wel een custom bestellen maar deze vind ik op dit moment wel goed. Inderdaad heel eenvoudig maar toch netjes en qua ventilatie echt super!

Dillema, zit me al een poos op een nieuwe cap te oriënteren en nu weer een potentiële erbij :o
Uvex vind ik wel mooi maar heb liever een cap in 1 maat
Kep vind ik niet mooi
GPA heb ik nu en bevalt erg goed

CHarles OWen en dan niet die klassieke vind ik ook mooi Ary8 of zo

moeilijk moet echt eens naar een zaak waar ik ze allemaal kan passen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:03

Joolien schreef:
Hoe duur is een samshield eigenlijk? (kan zelf even niet zoeken)

Gewone Samshield kost €300. Als je er extra accesoires bij wilt moet je voor elk onderdeel €200 bijtellen :')

Sabine_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:29

ladypaard schreef:
Ik ben van t : Goed vallen = nieuwe cap. Dus ga zelf altijd tot max 150, meer zou ik er dan niet aan willen geven, om ook weer direct een nieuwe te kunnen kopen als ik week erna ernstig naast mijn paard lig.

:j

Gerhard83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:44

Ze hebben allemaal hetzelfde veiligheids keurmerk... alleen gewicht en ventilatie en uiterlijk is onderscheidend

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:56

Amaris schreef:
Joolien schreef:
Duur hoeft niet perse beter te zijn, als er maar een keurmerk in zit. Ik heb nu bijv de HH challenge, dit zit heerlijk en is maar 80 euro. Ik heb wel eens een CA van 320 euro op gehad en die zat me voor geen meter en vond ik veel te warm.

Hey dit is een goede tip, bedankt! Ik zag door de bomen het bos niet meer, maar hiervoor ga ik eens naar epplejeck rijden.

Die zit echt heerlijk, reed er vandaag nog mee en je voelt hem gewoon niet zitten. Had hem onverwacht wel strak want toen ik hem af deed zaten er strepen van op mn voorhoofd maar hij zat voor mij gewoon goed :D miss ben ik mijn andere te strakke cap nog gewend

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:07

Die HH is inderdaad prima, comfortabel, veilig en ziet er netjes uit.
Ik heb er een voor thuis en een voor op concours.

Omdat de gemiddelde (hogere) wedstrijdruiter zijn neus ophaalt voor caps onder de €200,- zijn maar weinig van zulke mensen met dit model bekend. Vaak vragen ze mij op concours dan waar ik mijn cap vandaan heb en of hij betaalbaar was ;)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:32

Heb er twee. Een voor training en de ander voor wedstrijd/ reserve. Bij toeval ben ik bij de cap van Busse uitgekomen. Vind dit zeer fijne, lichte en luchtige dingen, die niet in de weg zitten. Bijkomend voordeel is dat ze niet diep zijn. Anders vind je mij bijna niet weer.

De hh moet je echt het hoofd voor hebben, al is dat met alle modellen zo.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:39

Ik heb een KEP, rijd ik wel dagelijks mee. Vind het een beetje zonde om zo'n cap te hebben en die dan alleen op concours te dragen :)
Duur is het zeker, ik heb hem met swarovski erin en dat betaal je inderdaad wel dubbel en dik (gelukkig zit ik bij de bron en hoef ik dus niet de volle mep te betalen :P) maar het basismodel is € 345 en dat vind ik op zich wel oké voor een cap die echt fijn zit en licht aanvoelt.
Ervoor had ik een CO, die kostte ook € 230 en droeg ik veel minder graag..

Mijn vriend heeft trouwens de HH Challenge in het grijs en is daar ook heel blij mee! Mij paste die niet :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:41

Ik heb een cap van 100,- en die draag ik nu al 3 jaar. Ik heb geen speciale cap voor wedstrijden omdat ik (nog) niet officieel rijdt.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:34

Ik heb onlangs toch een nieuwe duurdere cap gekocht die ik toch zal proberen te houden voor wedstrijd en les. Ik heb nog twee andere helmen (en een cross helm) voor dagelijks gebruik die Prima zijn. Als ik er zo over nadenk heb ik wel veel helmen en rij nog met allemaal :o.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:41

Ik vind het vooral belangrijk dat een cap lekker zit. Als een cap niet lekker zit, heb ik eerder de neiging om 'm af te zetten. Ik heb een Charles Owen Wellington Classic, maar die is wel heel erg warm in de zomer. Daarom heb ik er ook een Uvex bij, goedkoopste model van 120 euro, omdat die een glimmende schaal heeft :') Maar de Uvex haalt het qua comfort niet bij de CO hoor... :n

Na deze CO wil ik graag een CO Ayr? Die je helemaal custom kunt designen, dat vind ik nog één van de weinige originele caps. Een KEP heeft iedereen tegenwoordig, in het begin waren het mooie dingen. Nu vind ik er niks meer aan. :n

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:48

Janine1990 schreef:
Ik vind het vooral belangrijk dat een cap lekker zit. Als een cap niet lekker zit, heb ik eerder de neiging om 'm af te zetten. Ik heb een Charles Owen Wellington Classic, maar die is wel heel erg warm in de zomer. Daarom heb ik er ook een Uvex bij, goedkoopste model van 120 euro, omdat die een glimmende schaal heeft :') Maar de Uvex haalt het qua comfort niet bij de CO hoor... :n

Na deze CO wil ik graag een CO Ayr? Die je helemaal custom kunt designen, dat vind ik nog één van de weinige originele caps. Een KEP heeft iedereen tegenwoordig, in het begin waren het mooie dingen. Nu vind ik er niks meer aan. :n

De CO. Ayr is de nieuwe die ik heb! Heel te vreden van, zit beter dan mijn ander CO wellington classic. En hij is mooooooi :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:49

PrietPraat schreef:
De CO. Ayr is de nieuwe die ik heb! Heel te vreden van, zit beter dan mijn ander CO wellington classic. En hij is mooooooi :D

Die die Charlotte ook heeft is dat toch?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat die nog lekkerder zit dan een wellington _O-
Maar ik heb 'm ook nog nooit gepast :P Ligt nooit bij Divoza in mijn maat :(

HannaHanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:57

Ook ik vind een mooie dure cap wel de investering waar, vanaf mijn 14e altijd met GPA gereden.
En zou er niet aan moeten denken weer te moeten inleveren op comfort :n
Zo wel tijdens trainen als op concours, verder vind ik het ook voor het plaatje zeker iets hebben maar dat is uiteraard persoonlijk.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:44

Janine1990 schreef:
PrietPraat schreef:

Die die Charlotte ook heeft is dat toch?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat die nog lekkerder zit dan een wellington _O-
Maar ik heb 'm ook nog nooit gepast :P Ligt nooit bij Divoza in mijn maat :(

Jap, maar andere kleurtjes. Blauw suède (niet in het leer), blauwe mesh, zilveren schaal van helm zelf. En wit en zilveren lijntjes :).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:46

Ooooh dat klinkt niceeee _/-\o_ <3