Lesklanten die (laat) afzeggen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:57

Ik ben zelf ook ZZP'er en geef flink wat lessen wat dus idd ook strak ingepland is. Ik heb enkele jaren geleden een 24 uurs regel ingevoerd, zeg je later af ( ongeacht de reden) dan moeten leerlingen dit gewoon betalen.
Ik heb namelijk niet alleen last van zieke mensen, of mensen die spontaan ineens iets anders plannen...Wat te denken van vergeten lessen of zelf zonder navraag invullen dat er lessen niet doorgaan terwijl dit wel het geval is en dus niet opdagen. }:0
Ik hou immers ook gewoon de tijd vrij, en moet wel weten waar ik financieel aan toe ben. Het is wel mijn loon namelijk. :=
Ik werk 'helaas' ook met leskaarten, niet alleen omdat het voor mij handiger is qua administratie en continue geld moeten wisselen anders,maar helaas ook deels zodat afzeggers ook echt betalen voor hun te laat afgezegde les.

Het zijn wel vaak dezelfde mensen die afzeggen hier, dus daar ben ik gewoon wat strikter in geworden door de tijd heen. Eventuele echte noodgevallen ( zware ongelukken, afbranden huis ofzo :+ ) wil ik er trouwens uiteraard wel coulant in zijn, maar echt wel vanuit mij. Niet dat leerlingen dit zelf gaan zitten beslissen.

Vind het naar dat het moet, maar zonder deze regeling loop ik denk ik zo'n 250 euro per maand mis, en dat is mij net teveel. Ook omdat als ik het niet zou aanhouden,mensen juist nog makkelijker erin gaan worden met alle gevolgen van dien.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 09:56

Tjonge, da's echt naar Antje Vip, raar gedrag he?!

Haha, Koeke, dat heb ik nu dus ook gedaan, mensen afgezegd en netjes naar een collega verschoven. Het werd idd ook wat te druk, dus na overleg deze stap genomen.
Mijn tarief is € 65 per uur, maar als mensen een half uur willen of drie kwartier: is aan hen. Ik plan altijd anderhalf uur bij 'uursklanten' omdat het napraten ook belangrijk voor ons is. Het gros is echt heel erg leuk in de omgang trouwens hoor, maar het valt mij op dat nieuwere/jongere klanten niet veel fatsoen hebben. Vraag me af hoe dat komt, omdat het zoals ook bij Antje Vip bij alle sporten voorkomt.

@ Lowara, ik ga dus ook wat strenger zijn in het afzeggen :) . Te coulant zijn (heb ik zelf gedaan hoor) werkt niet altijd als ondernemer. Ga ook nog eens grondig nadenken over leskaarten. Zie daar toch wel voordelen in. Misschien dan een 5 lessen kaart...