Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daan_Ordeal schreef:Ellissofie had jij deze? http://www.bodyprotector-air.nl/ Ik overweeg namelijk die te kopen maar als ik dan lees dat hij bij jou niet open is gegaan
Bon_charmeur schreef:Zo ts heb jij pech joh, ik heb zelf ook mijn rugwervels gevroken gehad na een val van paard op mijn werk volgens mij de L3 en L4 , in het midden van mn rug,.. Echter waren mijn werkvels net crushed ice zeg maar, hoefde niet geopereerd maar wel maanden met corset!
Mij werd ook gezegd de eerst volgende val is het waarschijnlijk ook einde! Maar stap toch elke x zelfverzekerd op paard maar indd zo gauw er twijfels zijn doe ik het niet, ben inmiddels 3 X uitgegleden in de douche waarmee k Weer een wervel beschadigd heb,.. Dus de kans dat ik ergens anders val is dus groter dan dat ik van paard val! Heb ook gezegd tegen de arts, ALW ik nie meer mag paardrijden, moet ik dan ook stoppen met douchen? ,.. Ik kan gelukkig goed functioneren heb nog wel is pijn, vooral nu ik zwanger ben maar is mee te leven hoop dat jij dat ook grwoon kan TS!
DatBenIkNou schreef:Wat zit jij weer snel op je paard! Ik mocht met een breuk/verzakking L12/13 2 weken plat, 3 maanden corset en half jaar revalidatiefysio van de orthopeed pas na een jaar weer te paard! Nouja, liever helemaal niet van hem, maarja net als jullie eigenwijs hé?!![]()
Nu op buitenrit en springen altijd met BP, cap heb en had ik altijd al op.
Bon Charmeur: een gewone val is niet te vergelijken met de val van een paard. In de douche vallen, dan heb je niet met de hoogte en snelheid van een paard te maken, en dat maakt nou net de kans op ernstige blessures vele malen groter.
chelle_dora schreef:TS, je kan nu bij alles wel na gaan denken 'moet ik dat nu wel doen'.
Ik kan je vertellen; je kan ook van de trap af vallen en hartstikke verlamd vallen. Dat is geen reden om geen trap meer te lopen. Je kan ook een verkeersongeluk krijgen, maar je komt je huis toch nog uit?
Toydoll schreef:chelle_dora schreef:TS, je kan nu bij alles wel na gaan denken 'moet ik dat nu wel doen'.
Ik kan je vertellen; je kan ook van de trap af vallen en hartstikke verlamd vallen. Dat is geen reden om geen trap meer te lopen. Je kan ook een verkeersongeluk krijgen, maar je komt je huis toch nog uit?
Dat is natuurlijk wel zo, maar er zijn wel nuances in te brengen.... Het ene paard is het andere niet. Elk paard kan gek en raar doen daar blijven het paarden voor maar het val risico van het ene paard is toch AANZIENLIJK hoger dan van de ander. En als jij spanning voelt kan je door rijden of even afstappen.... Het ene rijden is het andere zeker niet!
Mijn rijpony is gewoon echt heel erg betrouwbaar, echt heel rustig, bokt en rent in vrijheid al niet eens, laat staan onder het zadel etc. Terwijl ik hier ook een KWPN ken die echt niet gemeen is maar gewoon zoooo rillerig, schrikkerig en snel daar donderd iedereen constant van af, het is net een elastiekje dat paard. Istie nog niet gemeen, maar het risico op dat paard is wel een stuk hoger XD