Trailer uitlenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:35

Ik zou dan als ik op een stal sta waar ze ook trailers verhuren, m'n eigen trailer niet uitlenen, Ook al is het spoed. Als mensen haast hebben gebeuren de meest rare dingen.
Is die mogelijkheid er niet op stal zou ik zelf rijden met m'n trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:38

Anoniem schreef:
Yvank_ schreef:
maar het nare met spoed vind ik dat er dan net zo goed van alles kan gebeuren. Je zou niet het eerste verhaal zijn waarbij het paard de kar kapot maakt onderweg naar de kliniek en baasjes aangeven niet te betalen want ze hebben óók al een enorme DA rekening.

Zou jij een stalgenoot zonder trailer, met een paard met koliek laten staan? En zeggen "helaas ik leen mijn trailer niet uit"?

Dat zou er echt helemaal aan liggen wie het is en vooral hoe ze er dan heen denken te willen. Ik leen hem niet uit aan iemand die er geen degelijke auto voor kan zetten of er niet mee rijden kan. Hoe sneu dan voor het paard ook maar het moet het wel op een verantwoorde manier gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:38

palousa_boy schreef:
Ik zou dan als ik op een stal sta waar ze ook trailers verhuren, m'n eigen trailer niet uitlenen, Ook al is het spoed. Als mensen haast hebben gebeuren de meest rare dingen.

Precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:39

Yvank_ schreef:
palousa_boy schreef:

Precies!

Ja als er op mijn stal ook trailers verhuurd zouden worden, dan krijgen ze mijne ook niet mee.

En ik schreef eerder ook dat ik wel zelf zou rijden.

edit: typefoutje
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-14 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:41

Leen mijn trailer niet uit, wil wel zelf mee rijden maar geef m niet zomaar mee.
Een ander heeft het nooit gedaan als er wat is en mijn verzekering dekt de schade dan ook niet. Staat heel duidelijk in mijn polis vermeld.

eilleen333

Re: Trailer uitlenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:43

Ik snap nooit dat mensen die ene trailer lenen de schade niet willen vergoeden. Dat valt toch gewoon onder je WA? Bij mij wel in ieder geval.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:44

Dat is ook nog eens een goede, daar had ik helemaal niet aan gedacht! Trailer niet verzekerd als hij met een ander meegaat... Fijn om te weten :)

In uiterste spoed zou ik overigens wel de 1e zijn die klaar staat, je moet er niet aan denken dat er 1 staat die met spoed naar de kliniek moet en geen trailer beschikbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:49

muppetmayo schreef:
Dat is ook nog eens een goede, daar had ik helemaal niet aan gedacht! Trailer niet verzekerd als hij met een ander meegaat... Fijn om te weten :)

In uiterste spoed zou ik overigens wel de 1e zijn die klaar staat, je moet er niet aan denken dat er 1 staat die met spoed naar de kliniek moet en geen trailer beschikbaar...

Volgens mij is hij dan wel verzekerd hoor. Volgens mij valt hij dan gewoon onder de verzekering van het trekkende voertuig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:51

[***] schreef:
muppetmayo schreef:

Volgens mij is hij dan wel verzekerd hoor. Volgens mij valt hij dan gewoon onder de verzekering van het trekkende voertuig?

Nee hoor alleen bij schade van buitenaf dus aanrijding oid. Maar als het paard schade maakt niet,.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:53

eilleen333 schreef:
Ik snap nooit dat mensen die ene trailer lenen de schade niet willen vergoeden. Dat valt toch gewoon onder je WA? Bij mij wel in ieder geval.

ik zou dat eens navragen. Ik heb een keer schade gereden aan een trailer met uit de stalling rijden (stond dus al aangekoppeld) door te dicht langs een spant te rijden. Viel op geen enkele manier onder mijn WA verzekering, noch die van de trekkende auto, noch mijn gewone WA. Schade die door je paard veroorzaakt wordt (mss) wel, net als schade aan bv die spant.

[***], weet je zeker dat schade veroorzaakt door een paard niet wordt gedekt? Ik heb vorig jaar schade gehad aan de auto van een ander, die door mijn paard was veroorzaakt, en dat was iig wel gedekt onder mijn gewone WA. Ik weet niet hoe het zit als dat paard in een trailer staat en schade veroorzaakt.

Maar schade aan een trailer valt iig nooit onder de verzekering van het trekkende voertuig.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-05-14 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:54

@Yvank, oke dat wist ik dus niet. Ik heb wel een aparte verzekering voor mijn trailer, ik ga eens even uitzoeken hoe het daarbij zit met schade die veroorzaakt wordt door een paard.

@Lielle, ik denk dat je mij verwart met iemand anders. Ik weet nl niet hoe het zit met schade die veroorzaakt wordt door een paard. Zie mijn reactie op Yvank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:56

Lielle schreef:
Maar schade aan een trailer valt iig nooit onder de verzekering van het trekkende voertuig.

Weet jij onder welke verzekering dit dan wel valt?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:57

Lielle schreef:
eilleen333 schreef:

ik zou dat eens navragen. Ik heb een keer schade gereden aan een trailer met uit de stalling rijden (stond dus al aangekoppeld) door te dicht langs een spant te rijden. Viel op geen enkele manier onder mijn WA verzekering, noch die van de trekkende auto, noch mijn gewone WA. Schade die door je paard veroorzaakt wordt (mss) wel, net als schade aan bv die spant.

[***], weet je zeker dat schade veroorzaakt door een paard niet wordt gedekt? Ik heb vorig jaar schade gehad aan de auto van een ander, die door mijn paard was veroorzaakt, en dat was iig wel gedekt onder mijn gewone WA. Ik weet niet hoe het zit als dat paard in een trailer staat en schade veroorzaakt.

Ik bedoelde inderdaad schade veroorzaakt door mijn paard. Daar kan ik zelf immers ook niets aan doen. Schade die ik zelf maak aan de trailer dat zal ik ook zelf moeten betalen denk ik.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:58

Ja via trekkende voertuig is wel verzekerd.. maar heb het er meer over als een ander paard mijn trailer aan barrels mept..
Nu denk ik dat dat opzich wel mee zal vallen, die van mij is laatst ook compleet uit zn stekker gegaan in de trailer, hier is echt helemaal niets van te zien gelukkig (nu is dat ook de reden waarom ik een ifor heb gekocht).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:58

Lielle schreef:
eilleen333 schreef:

Ik heb hierover met mijn verzekering recentelijk gebeld. Schade veroorzaakt van buitenaf valt onder de WA van de trekkende auto. Schade veroorzaakt door het paard absoluut niet en vergoede ze nooit.

Het voorbeeld wat jij noemt over je paard die schade veroorzaakt aan een auto is iets heel anders dit valt ook niet onder je WA want een WA is de verzekering van je auto. Maar onder je aansprakelijkheidsverzekering.

Als jouw paard schade maakt in de trailer van iemand anders dan kan het best zijn dat je aansprakelijkheidsverzekering dit vergoed. Maar nooit de WA van de trekkende auto.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:02

Weet iedereen dan ook of diegene waar de trailer aan uit wordt geleend of de bestuurder de juiste rijbewijzen heeft en of de combinatie ook de weg op mag? Kogeldruk, gewichten enzovoorts?
Per verzekering verschilt het enorm dus daarom is het zaak om de kleine lettertjes er goed op door te lezen. Bij mijn verzekering wordt het niet gedekt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:02

sorry, ik bedoel idd AVP. Maar daarover zijn we het dus eens, ik gebruikte alleen de verkeerde benaming.

Maar hoe kan schade veroorzaakt van buitenaf onder een WA van de trekkende auto vallen? Schade van buitenaf aan mijn auto valt toch ook niet onder mijn WA? Hooguit onder allrisk (en dat lijkt me niet voor de trailer van toepassing) of onder WA van de auto die het veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:12

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen flauw idee heb Lielle :o . Ik meen ooit geleerd te hebben dat als ik met mijn trailer op pad ga en alle zaken in orde zijn zoals meggiemeg stelt, mijn trailer gewoon onder de verzekering van mijn auto valt. Hetzelfde als een aanhanger.

@meggiemeg, volgens mij ben je niet verzekerd als je de zaken niet op de orde hebt. Maar ik vraag mij inderdaad af wie er dan aansprakelijk is of wie eventuele schade moet vergoeden als blijkt dat de "lener" bijv met een Fiat Panda een 2-paardstrailer gaat trekken?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:13

Dat klopt wel, maar dat geldt voor je WA verzekering (dwz schade die je met de trailer rijdt aan iets van iemand anders) maar niet voor schade aan die trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:14

Wat ik van de verzekering begreep gelden dezelfde voorwaarden als voor je auto. Dus hoe je auto verzekerd is zo ook de trailer.

Bij schade van buitenaf door derden valt die onder de verzekering van degen die het veroorzaakt heeft. Rij jezelf een paar omver dan gelden de voorwaardes zoals voor je auto. Dus krijg je het met je auto vergoed dan ook geld dit ook voor de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:15

Lielle schreef:
Dat klopt wel, maar dat geldt voor je WA verzekering (dwz schade die je met de trailer rijdt aan iets van iemand anders) maar niet voor schade aan die trailer.

Aha, dus als ik schade rijd aan mijn eigen trailer met mijn eigen auto dan valt het niet onder mijn WA verzekering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:16

Yvank_ schreef:
Wat ik van de verzekering begreep gelden dezelfde voorwaarden als voor je auto. Dus hoe je auto verzekerd is zo ook de trailer.

Bij schade van buitenaf door derden valt die onder de verzekering van degen die het veroorzaakt heeft. Rij jezelf een paar omver dan gelden de voorwaardes zoals voor je auto. Dus krijg je het met je auto vergoed dan ook geld dit ook voor de trailer.

Oh dit bedoel ik dus.
Ik snap hem.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:18

Wij doen het ook niet. Hoe onaardig ook, als ik de slechte ervaringen in dit topic lees snap ik ook weer waaróm we het niet doen. In sommige gevallen gaan er wel eens andere paarden dan de onze op de trailer, maar dan rijdt mijn zusje zelf.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:25

Yvank_ schreef:

dus je trailer zou onder de allrisk verzekering van je auto vallen, als die tenminste aan de auto vastzit ten tijde van de schade. Voor WA geldt dat iig wel, maar voor allrisk heb ik dat nog nooit gehoord, dus dat ga ik eens nakijken.
Dan zou ik dus schade aan een trailer van een ander die achter mijn auto hangt (zoals die spant die ik eerder noemde) vergoed krijgen?

Hier lijkt iig iets anders te staan:

http://weblog.independer.nl/autoverzeke ... verzekerd/
Caravan of aanhanger zelf is niet verzekerd

De schade die bij een ongeluk ontstaat aan de caravan of aanhanger wordt niet vergoed door je autoverzekeraar. Dat geldt ook voor schade die ontstaat door brand of diefstal. Wil je deze schade vergoed hebben? Sluit dan een aparte caravan- of aanhangerverzekering af.

http://www.aanhangcars.nl/aanhangwagen-wetgeving
Aanhangwagen en verzekering

Er is wat verzekeringen betreft een verschil tussen schade welke wordt toegebracht aan derden (WA verzekering) en schade welke ontstaat aan de aanhangwagen zelf (casco of allrisk verzekeringen).

Wettelijke aansprakelijkheid
De aanhangwagen is, zodra hij is aangekoppeld, automatisch WA verzekerd door de verzekering van het trekkend voertuig. Afgekoppeld valt hij eventueel onder uw persoonlijke WA verzekering. Deze vorm van verzekering dekt schade toegebracht aan derden. Wel kan het voor het buitenland noodzakelijk zijn om dit op de groene kaart vermeld te hebben. Vraag dit na bij uw verzekeraar.

Casco, Allrisk of diefstal
Naast de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering voor uw aanhangwagen kunt u uw aanhangwagen ook verzekeren tegen schade of diefstal. De meeste verzekeraars bieden zo een polis aan, maar meestal met een aantal extra eisen met betrekking tot stalling, antidiefstalbeveiliging e.d. Voor de meeste huis tuin en keuken aanhangwagens is zo een verzekering daarom niet echt interessant. Wanneer het echter om een boottrailer, autotransporter of verkoopwagen gaat, dan kan het snel interessant zijn om ook een All-Risk of diefstalverzekering af te sluiten. Wel zullen de sloten en wielklemmen dan waarschijnlijk voorzien moeten zijn van een certificaat. Vergelijk voor de voorwaarden de verschillende verzekeraars.

Onderwerp: Trailer verzekeren

meggiemeg schreef:
Dat dacht ik ook altijd, mijn auto is all-risk verzekerd dus datgene wat ik er achter hang ook. Niet dus.
Alleen de schade die door de aanhanger wordt toegebracht aan derden is verzekerd, de schade aan de aanhanger op dat moment niet. Daar moet je dus een aparte verzekering voor afsluiten.
De kosten zijn het niet...
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-05-14 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:26

Zoals de gene bij mij aan de telefoon zei wel.. maar ik zou wel je polis er op na kijken.