Ik weet dat het in de eventing en voltige ook heel veel gebruikt wordt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alddable schreef:Ik wil niemand tegen het hoofd stoten, maar wil toch even reageren.
Persoonlijk vind ik dat je jezelf aan het bedotten bent door dat spul te gebruiken. Laat staan dat je min of meer fraudeert op wedstrijd. Wedstrijd is er om jou en je paard te beoordelen op kunnen. Betekent dat er nog meer gewerkt en geoefend moet worden op een stille zit. Zo is het toch veel leuker om je punten binnen te halen zonder hulpmiddel?
Ik ben klassiek geschoold, mijn houding werd letterlijk met een zweep gecorrigeerd door mijn instructeur. Learned it the hard way!

listiglistje schreef:je zit niet vastgelijmddus je kan gewoon lichtrijden, alleen als je wat veel erop hebt gespoten krijg je wel een lostrekkend tape geluid
glenstorm schreef:Een vraagje die al eerder gesteld is maar niet serieus beantwoord is. Hoe gaat dat dan met lichtrijden?

Ik had vroeger een Stübben zadel waar ik echt een broek met een leren zitvlak voor nodig had omdat ik anders alle kanten op gleed. Was wel een 18 inch terwijl ik geen 18 inch billen heb maar dat zadel was echt glad. Alddable schreef:Ik wil niemand tegen het hoofd stoten, maar wil toch even reageren.
Persoonlijk vind ik dat je jezelf aan het bedotten bent door dat spul te gebruiken. Laat staan dat je min of meer fraudeert op wedstrijd. Wedstrijd is er om jou en je paard te beoordelen op kunnen. Betekent dat er nog meer gewerkt en geoefend moet worden op een stille zit. Zo is het toch veel leuker om je punten binnen te halen zonder hulpmiddel?
Ik ben klassiek geschoold, mijn houding werd letterlijk met een zweep gecorrigeerd door mijn instructeur. Learned it the hard way!
. Lijkt mij voor het paard fijner dan dat je op z'n rug zit te stuiteren 'omdat je het nog moet leren'.