Nieuwe laarzen; Petrie's of De Niro's??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:06

Cavallo's heb ik ook goede ervaringen mee. Zitten vanaf 1 dag als gegoten en blijven mooi.
Petrie's heb ik ook. Je moet ze wel bij een winkel kopen met goede service. Als er iets mee is, en de winkel doet moeilijk, heb je bij Petrie geen schijn van kans. Service kennen ze daar helemaal niet. :(

ruth91

Re: Nieuwe laarzen; Petrie's of De Niro's??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 11:52

Hebben de mensen met DeNiros ook dat zoals m'n oude en mensen zeggen over divoza ect, dat ze zo slap worden dat ze omvallen/dubbelklappen als ze zonder laarzen spanner staan?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:22

De linker wel, de rechter niet, dus waar het aan ligt, geen idee :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:28

Ik heb mijn De Niro's al sinds het begin, volgens mij is dat al meer dan 5 jaar. Was nl. 1 van de eerste die ze bestelde bij Drunens Ruiterhuis en zijn nog op maat gemaakt in Italië.

Die van mij zien er na al die jaren intensief gebruik nog als nieuw uit, geen krasje, geen vuiligheid en geen omvallen/dubbelklappen. Als ze ooit verslijten, dan zou ik zeker weer voor De Niro gaan

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:47

Als je een stevige laars zoekt, kan je wel voor Petrie's gaan.

Die van mij staan op de grond precies hetzelfde of als ze aan mijn been zouden zitten. Dus wel ingezakt en beetje scheef maar ze staan.
Ik heb ook een paar Pioneers, die kon ik na 2 maand oprollen :=

Ook qua krassen enzo: even goed poetsen en dat is terug weg :j

Let wel op, Petrie staat wel bekend om zijn zwakke ritsen. Ik heb al diverse keren nieuwe ritsen laten steken, en het is dat ik ondertussen ze zèlf kan repareren of ik had na 4 jaar evenveel aan schoenmaker betaald dan aan aankoopbedrag.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:58

Ik heb gekozen voor Petrie Polo, is wel een hogere prijsklasse ivm kalfsleer. Bij Divoza hebben ze geregeld een actie 25% korting op een artikel na keuze die is dan handig om te gebruiken! Overigens heb ik ze aan laten meten bij de HYPO, nog een paar weken wachten en dan zijn ze klaar!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 18:35

Oke, fijn om te horen dat Petrie's wel goed blijven staan! Heb helaas pas volgende week tijd om langs te gaan bij de winkel maar ga het dan zeker doen!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:49

Mijn Petrie's blijven ook staan. En ik heb ook nog nooit wat met mij ritsen gehad (heb ze nu 2 jaar)

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:41

Ik heb toevallig vandaag een belletje gekregen dat mijn De Niro's binnen zijn. Helemaal happy dus :D Wel 9 weken op moeten wachten helaas, maar ze zijn het waard. Ik ga ze donderdag ophalen.

Ik heb voor De Niro gekozen in verband met de goede reacties over deze laarzen en omdat ze van kalfsleer zijn gemaakt. Ik was ook aan het twijfelen tussen Petrie's of De Niro's, maar met het passen wist ik meteen dat het de De Niro's gingen worden. Ze zaten vanaf het begin al meteen veel beter en soepeler.

Ik heb zelf het model Michelangelo bestelt, deze heeft geen veters, de rits zit aan de binnenkant een beetje richting de voorkant (dus je ziet hem niet zitten met rijden) en een wat verharde buitenkant waardoor je toch die extra stevigheid hebt. Het model Dressagio is hier ook mee te vergelijken.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:47

Oke dankjewel! Dan weet ik dat ik die modellen volgende week ook het beste kan gaan passen! :) waren deze ook <€500? Mag ook pb!

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:26

De Michelangelo en Dressagio liggen net boven de 500, ik heb voor de Michelangelo 560 betaald. In de kleur oxford bruin. Er was geen meerprijs voor de kleur. Deze heb ik laten bestellen vanuit een ruitersportzaak in Duitsland aangezien ik dicht bij de grens woon. Ik weet niet of de prijzen verschillen tussen Nederland en Duitsland. Ik kon de Michelangelo ook nergens vinden op Nederlandse websites.

Het model Gran Premio van De Niro lijkt zo goed als hetzelfde en die is wel te koop vanuit hier. Alleen heb ik toen der tijd Drunens Ruiterhuis gebeld voor de Gran Premio maar die werd niet meer aangeleverd zeiden ze. Dressagio zou een vernieuwd en eleganter model zijn van de Gran Premio wat ik heb begrepen.

Op de site van Drunens Ruiterhuis staat dat de standaard prijs voor zowel de Gran Premio als de Dressagio 529,50 euro bedraagt. Ik neem aan dat deze prijzen door iedere ruitersportzaak wordt aangehouden.

Ik laat wel even weten hoe die van mij uitvallen zodra ik ze heb opgehaald, kan misschien ook wel een foto maken mocht je ze graag willen zien qua model etc.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:34

Ik heb de Niro zonder veters maar ga volgende x toch weer naar Petrie.

Ze waren na n paar dagen al ingekakt ondanks laarzenspanners en aan de binnenkant was al snel slijtage.

Petries kregen dat ook wel maar niet zo snel

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:50

Ik heb zelf de Petrie Athene en de Petrie Superior. Beide met een rits voor. Het zijn hele fijne laarzen. De Athene zijn iets stugger, maar dat is ook wat je graag wilt. De Superior zijn iets minder stug, wat ik zelf erg fijn vind. Beide dus erg fijne laarzen, maar de Athene zou ik jou dus aanraden. Deze zijn ook minder smal bij voet en enkel dan bij de superior.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:52

Petries zijn heerlijke laarzen, zeker aan te raden.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:32

Heb Petri's gehad (elite en anky), fijne laarzen, heel stevig en stug. Nu Deniro's (een van de eerste modellen, jaar of 6 oud denk ik nu?). Niet te vergelijken, veel soepeler en gelijk wegrijden. Moet wel zeggen dat ik er erg zuinig op ben, lopen doe ik er niet veel op en na het rijden meteen uit doen, de zolen zijn nog als nieuw. De laars zelf ziet er ook nog erg goed uit.

Eventuele nieuwe worden weer Deniro's!

Oja Deniro heeft ook een goedkopere variant: de Tricolore.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:45

Hier afgelopen jaar een hoop gezeur gehad voordat ik eindelijk fijne op maat gemaakte Petries had. Dankzij de service van de winkel waar ik ze besteld had is het wel goed gekomen, maar daar zijn we dan ook 8 maanden mee bezig geweest en zijn ze 8x voor terug naar de Petriefabriek gestuurd. Wel mooie kwaliteirlaarzen, maar de service en het op maat maken door Petrie is een drama........en een sorry kan er niet af, blijkbaar is het heel normaal dat je iets 8x terug moet sturen voordat het past en de ritsen heel blijven.....

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:48

Ik heb ook petrie's.. De Coventry.. Bevalt echt super! Ik heb ook een grote voet (maat 42) en lange smalle kuiten. Daarbij ook een hoge/brede wreef en smalle enkels.. Heb verschillende merken en modellen gepast, maar de Coventry zat meteen erg goed! Ik kon er meteen mee weglopen/rijden, en ze blijven (zonder spanners) nog steeds mooi rechtop staan. Enige kleine nadeel was dat ze in het begin heel strak zaten (moeite met dichtdoen).. Verder nog steeds super tevreden, en ze zakken bijna niet in!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:53

Ik heb mijn De Niro's nu 6 jaar en ik ben er nog steeds heel blij mee. Ze zitten heerlijk en ik zou ze bij wijze van spreken de hele dag aan kunnen hebben.
Ook heb ik ze in het donkerbruin met lakleer, dit zijn wel echt harde en stijve laarzen. Hier heb je veel meer steun aan, maar toch prefereer ik het zachte kalfsleer. Kijk anders eens in het De Niro topic voor ervaringen. :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 07:38

Bedankt Nicky, ga ik doen!

@twinklebel : dat is erg vervelend kan ik me voorstellen, ik ken ook mensen die hetzelfde hebben gehad met DeNiro, waarbij de laarzen ook steeds terug naar Italië moesten.. Maar van petrie ook vaker gehoord idd.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:54

Ik heb toevallig beide, de petie Olympics voor de wedstrijden en de de niro's Polo in cognac voor de trainingen.

De de niro's zitten heerlijk, sluiten fijn aan en hoeven niet echt ingelopen te worden. Wat wel aan te raden is is om de schacht te laten verstevigen, kost wel wat extra maar dan blijven ze wel veel mooier. De Niro heeft mooier leer dan petrie, kalfsleer, maar krast daardoor wel sneller. De Petries daarentegen zien er na jaren nogsteeds als nieuw uit.

Succes!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 09:14

Oh superzodiaX ik ben jaloers haha! Kon ik ze ook maar allebei nemen!! ik wil t liefst ook cognac voor trainen en zwart voor wedstrijden :D :o

Ik denk, gezien de zowel positieve als negatieve reacties over beide laarzen, ik het aan de bedragen af laat hangen. Stel petrie wordt met maatwerk €450 en DeNiro zonder maar met versteviging €500 doe ik petrie en anders andersom, blijf helaas nog even een arme student :')
Maar aan de andere kant moet ik het misschien ook weer niet van €50 af laten hangen aangezien ik er wel van plan ben er heel wat jaar mee te doen..! Aaaah lastig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:02

ruth91 schreef:
Oh superzodiaX ik ben jaloers haha! Kon ik ze ook maar allebei nemen!! ik wil t liefst ook cognac voor trainen en zwart voor wedstrijden :D :o

Ik denk, gezien de zowel positieve als negatieve reacties over beide laarzen, ik het aan de bedragen af laat hangen. Stel petrie wordt met maatwerk €450 en DeNiro zonder maar met versteviging €500 doe ik petrie en anders andersom, blijf helaas nog even een arme student :')
Maar aan de andere kant moet ik het misschien ook weer niet van €50 af laten hangen aangezien ik er wel van plan ben er heel wat jaar mee te doen..! Aaaah lastig haha

Heb je wel eens de niro aan gehad?
Als je namelijk van stevige laarzen houd vind je de niro niks. Als je zachte laarzen houd, vind je ze fantastisch.

Ik heb trainings laarzen van HKM en wedstrijdlaarzen van de niro. Mijn trainings laarzen (180 euro) zijn steviger dan mijn de niro's.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 11:33

Nee ik heb beide laarzen nog nooit aangehad, ik rijd al meer dan 5 jaar met op maat gemaakte petrie chaps en wat ik daarvoor had weet ik niet meer. Heb 2 jaar geleden laarzen gekocht voor wedstrijden maar die waren zo slap dat ze zonder spanner omvielen en dat vond ik echt niet lekker rijden.. Die chaps rijden prima, dus dacht als petrie laarzen van hetzelfde materiaal gemaakt worden wil ik die en was dus bang dat DeNiro ook snel slap wordt, maar moet gewoon volgende week even naar de winkel gaan om te passen en hopen dat ze mijn maat hebben :)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:31

De Niro's zijn idd wel slapper dan Petries door het super zachte kalfsleer. Maar als je de schacht laat verstevigen heb je daar totaal geen last van en blijven ze mooi strak en in model

Man_Li

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:43

Het hangt er ook van af welk model je neemt. Ga je voor bijv de Petrie Dublin, Coventry of Sportive, dan loop je er zo mee weg. Zijn allround laarzen die beduidend slapper zijn. Als je van steviger houdt, kun je ze wel laten verstevigen, net als de DeNiro's. De duurdere dressuurmodellen van Petrie zijn vrij stevig. Of je dat fijn vindt of niet is een kwestie van smaak en van wat je gewend bent. Ik heb 15 jaar met de oude Petrie standaard gedaan maar die zijn nu echt te slap geworden; daarnaast heb ik de oude Anky Elegance die heel stevig is. Dat vind ik juist met rijden heerlijk. Je moet echt even gaan passen bij een vakman; niet bij een grote ruitersportzaak want die weten - op uitzonderingen na - niet goed wat ze doen.