wat zijn de voordelen van chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Re: wat zijn de voordelen van chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:12

Voordelen... aan de chaps zitten gene voordelen aan de jodphurs wel :D
Voordelen van Jodphurs: zijn makkelijk aan en uit te doen, zijn goedkoper, grotere kans dat je ze past gaan niet uitzakken.
Nadelen van Jodphurs: je moet er chaps omheen wikkelen en op een of andere manier aan de achterkant van je been dicht zien te krijgen. Ook zakken die dingen soms naar beneden en je moet steeds opnieuw je sporen er om doen mocht je er mee rijden.

Als je graag jodphurs wilt kan je er ook heel slim jodphur broeken bij nemen hoef je ook geen chaps te hebben en is het allemaal een stukje makkelijker. Minpunt er van is dat het er niet heel fancy uit ziet.

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:14

ik vind persoonlijk botten beter .... omdat je dan niet zoveel vrijheid hebt in je benen waardoor je gemakkelijk je tippen naar binnen kunt doen ...

maar als ik echt voordelen moet zeggen zijn die :...
-ja kan ze gemakkelijk onderhouden
-je kan ze opbergen
-je hebt veel keuze
-en de prijs qua je wilt is niet zo duur (buiten lederen dan)
-groot & klein , mager & zwaarlijvig voor iedereen is er een maat

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:29

Ik vond chaps echt heel fijn !! Dun stofje om je been waardoor je je paard heel goed voelt. Met crossen heb ik ze nog steeds aan (ariat schoenen en ariat chaps) omdat ik het zonde van mun laarzen vind. Maar laarzen vind ik mooier staan op wedstrijd.

Dus voor geen wedstrijd ruiter zeg chaps van ariat!! Echt een aanrader!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:23

Heb ook dunne en lange benen, rijd al jaren met chaps en bij mij zakken ze echt nooit af, draaien ze niet, en zitten ze zitten tot in mijn knieholte. Denk dus dat degenen die hier aangeven dat ze afzakken en draaien, niet de goede maat hebben. Ik heb echt de goedkoopste die er zijn, nepsuede met elastiek aan de achterkant (volgens mij van Rider Pro). Deze vind ik het fijnste zitten. Voordeel vind ik dat ik lekker zittende schoenen kan dragen, en dat ik ze na het rijden zo weer uit heb. Vooral in de zomer is dat erg lekker :j .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:38

Hier ook chaps en ik ben er zo blij mee, stukken meer bewegingsvrijheid.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 19:07

ik ga zo na een hele tijd weer lesje rijden met me chaps

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:37

Dat je die chaps uit kan doen zonder dat je meteen je hele laars hoeft te verwisselen :D En ze zitten gewoon lekker.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 15:55

haha okeey

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:43

Chaps zijn fijn omdat je ze in verschillende maten kunt kopen, zonder dat je een geheel op maat gemaakte rijlaars hoeft te kopen.

Als je jodhpurs kapot zijn, hoef je alleen nieuwe jodhpurs te kopen en niet meteen chaps.
Dus het scheelt me ook in de portemonnee!

Verder vind ik zelf dat ik met chaps het paard beter aanvoel, maar ik ben dan ook van rubberen beginnersrijlaarsjes naar chaps overgestapt haha.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:22

Stoffen chaps kun je in de was doen bijvoorbeeld.
Wanneer je lastige voet/kuit 'verhouding' hebt is het makkelijker om chaps en jodhpurs te kopen.
Chaps zitten meestal wat losser/vrijer.