Ouders en cap....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:02

Als er iets met mijn cap zou zijn, rent mijn moeder gelijk naar de winkel, ze wil dat ik veilig op een paard zit, en niet dat als ik val een gat heb een mijn hoofd

FrNo

Re: Ouders en cap....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:21

Meer tips dan die al gegeven zijn, heb ik niet voor je. Maar ik vind het heel goed van je dat je zelf de verantwoording neemt!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:00

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:12

Koop gewoon zelf een nieuwe.
Je ouders kunnen niet alles betalen.
Al vind ik ze wle een beetje nuchter hier over

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:18

Je bent dusdanig van een paard gevallen waardoor je cap kapot is gegaan (in plaats van je hoofd...) en nu willen je ouders geen nieuwe betalen? Je hebt gewoon een demonstratie gegeven waarom een cap zo belangrijk is... 8)7

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:35

Vraag hem als vervroegd verjaardagscadeau

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:41

Johnnydepony schreef:
Vraag hem als vervroegd verjaardagscadeau

Ja inderdaad, ik kan me best voorstellen dat niet alle mensen zomaar €50 tot €80 hebben liggen die ze kunne besteden aan een cap wanneer kindlief van het paard vliegt... vind het daarom ook belachelijk dat iedereen hier zegt dat ouders dit moeten, wellicht hebben ze er in deze dure tijden het geld niet voor. ;)

Als ik dat vroeger had gehad dan hadden mijn ouders waarschijnlijk ook niet direct ja gezegd. Omdat ze niet wisten Hoe zoiets in elkaar zit met vallen en caps.

TS, misschien kun je voorstellen om het als verjaardagscadeau te doen? Of dat je een maand of 2 iets minder lessen neemt waardoor dat geld bespaart wordt? Of als eerder genoemd, zelf betalen of helft helft.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:44

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:53

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:57

KimD, een cap is eigenlijk gewoon een must. Als je zonder cap van je paard flikkert kan het nog wel eens veel meer gaan kosten dan enkel die 50 euro voor een cap. Paardensport is nou eenmaal duur en een cap is toch wel een must vind ik, tenzij je je hoofd kapot wilt hebben natuurlijk.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:01

Even off topic wat betreft de prijzen die hier genoemd worden, ik heb 20 euro voor mijn cap betaald. En dan niet tweedehands. Het hoeft echt niet duur te zijn....

Maar ik vind inderdaad dat je als ouderzijnde dat als de cap van je kind kapot is, gewoon een nieuwe moet kopen....

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:05

Wat bij mij goed werkte is, naar de manege gaan
En op papier daar laten zetten dat je niet mag rijden met een cap waar een scheur in zit.
hebben ze weinig keus! ;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:06

maar dan moet een cap van 20 euro wel passen, als mijn cap kapot is moeten mijn ouders 100 euro uit geven voor een nieuwe uvex omdat dat de enige cap is die goed bij mij zit, heb ook alle goedkope caps van decatlon enzo gepast

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:10

LiannePuthzy schreef:
maar dan moet een cap van 20 euro wel passen, als mijn cap kapot is moeten mijn ouders 100 euro uit geven voor een nieuwe uvex omdat dat de enige cap is die goed bij mij zit, heb ook alle goedkope caps van decatlon enzo gepast

Ja daar heb je gelijk in! Ik heb een verstelbare, anders is 'ie straks weer te klein, haha

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:10

Als je spaargeld hebt en je km's intikt, kan je gemakkelijk caps zoeken in jou buurt.
Dan kan je hem ophalen en ja, marktplaats is een optie?

LinaxLina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:27

Een cap is is een van de belangrijkste dingen die je bij paardrijden nodig hebt. Laat anders iemand die veel over paarden en paardrijden (instructeur) weet er met je ouders over praten. Ondertussen kan je misschien van iemand anders een cap lenen..
xx komt wel goed

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:23

oke, deze kap heeft jou nu beschermd zijn funktie zit er op !

een volgende keer zal hij dat niet meer kunnen zijn stevigheid is er uit dat kan gevaarlijk worden

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:32

Je cap maat is ook gewoon te meten door een meetlint om je hoofd heen te doen. op hoogte van je voorhoofd en dan horizontaal rond.. zoals de rand van je cap loopt.

http://www.mayfair-ruitersport.nl/nl/pr ... rt-velvet/

Voor 15 euro heb je een nieuwe.. Ik zou tweedehands laten zitten want wie weet wat je aanschaft. misschien is die ook al gevallen en dan is een cap gewoon niet meer betrouwbaar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:34

fourseasons schreef:
KimD, een cap is eigenlijk gewoon een must. Als je zonder cap van je paard flikkert kan het nog wel eens veel meer gaan kosten dan enkel die 50 euro voor een cap. Paardensport is nou eenmaal duur en een cap is toch wel een must vind ik, tenzij je je hoofd kapot wilt hebben natuurlijk.

Ik heb 6 jaar met dezelfde cap gereden. Ook vaak genoeg mee gevallen en ik leef ook nog zonder hoofdzonden. ;) Bij sommige mensen is dat eenmaal niet vanzelfsprekend.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:36

KimD schreef:
fourseasons schreef:

Ik heb 6 jaar met dezelfde cap gereden. Ook vaak genoeg mee gevallen en ik leef ook nog zonder hoofdzonden. ;) Bij sommige mensen is dat eenmaal niet vanzelfsprekend.

De ene val is de andere ook niet.. Ik ben in 12 jaar maar 1x zo hard gevallen dat mijn cap aan diggelen lag. heb voor de grap eens andere caps ontleed waarbij je het niet van buiten kon zien. En die hadden binnen in ook de nodig klap gehad.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:48

Ik heb nog een zwarte liggen, is verstelbaar. Heb er ook zo'n 6 jaar mee gereden. maar ik heb zelf ook die maat en pas hem net niet meer, dus ik denk niet dat jij em wel past.
Verder is het heel duidelijk dat je een nieuwe moet. Kun je hem niet een keer 'perongeluk' laten vallen en dat hij dan meer kapot gaat?
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 05-05-14 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:48

Wat raar, het lijkt wel de omgekeerde wereld !!
Ik geloof mijn ogen niet als ik dit lees ...
In veel gevallen moeten de ouders smeken aan hun kind om een cap te dragen.
Kan toch niet zo zijn dat die van ts het nut van een cap niet inzien.
Dan maar zelf een cap kopen, ik vind het super dat je niet zonder cap of met beschadigde cap wil rijden.
Onze dochter heeft ook eentje van Decathlon, een verstelbare, valt prima mee en was niet zo duur.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:11

Ewona schreef:
Dan maar zelf een cap kopen, ik vind het super dat je niet zonder cap of met beschadigde cap wil rijden.
Onze dochter heeft ook eentje van Decathlon, een verstelbare, valt prima mee en was niet zo duur.

Je weet dat de decathlon caps niet zo goed uit de test komen? Als een cap €20,- zou zijn zouden vast niet veel ouders zich hoeven bedenken. Maar een goede, stevige, goed geteste en fijn zittende cap loopt toch al snel tegen de €70,- als niet meer. Mijn Kavalkade cap iig wel.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:19

KimD schreef:
Ewona schreef:

Je weet dat de decathlon caps niet zo goed uit de test komen? Als een cap €20,- zou zijn zouden vast niet veel ouders zich hoeven bedenken. Maar een goede, stevige, goed geteste en fijn zittende cap loopt toch al snel tegen de €70,- als niet meer. Mijn Kavalkade cap iig wel.

Niet zo duur kan ook verschillen van persoon tot persoon ;-)
We hebben de cap niet voor 20 euro gekocht, dat zou idd super goedkoop zijn.
Als ik zie dat op veel plaatsen bepaalde caps 100 euro en meer kosten, dan vind ik dat ze bij Decathlon idd goedkoop zijn.
We hebben de cap iets van 50 euro betaald, is een model type crosshelm, die vond ze erg handig zitten.
Vind ik dus best betaalbaar.
Zitten keurmerkjes in, dus ik dacht wel dat het goed zat.
Jammer dan dat ze het niet strenger controleren, als ze dan toch "niet goed" zouden zijn.
Je zou toch denken dat ze dan onderhand wel al uit de handel genomen worden.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:01

KimD schreef:
Ewona schreef:

Maar het zijn gewoon goedgekeurde caps toch? Voor de EU goedgekeurd staat erbij. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord. Lijkt me inderdaad dat ze anders wel uit de handel gehaald zouden zijn.
Heb je misschien een linkje of iets naar een onderzoek? Ik wilde er zelf ook een kopen namelijk.