Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Samblabla schreef:@billy, nee klopt er zal wel 1 goede bij zitten. Maar ik heb contact met iemand die daar ook een ziek paard gekocht heeft en die kent ook weer mensen die daar een ziek paard vandaan hebben. Dus om ellende te besparen bij ts is het beste om daar geen paard vandaan te halen maar ergens anders. En als goed is koopt deze man vooral afgekeurde paarden om die vervolgens voor rond de €1750 te verkopen.
Billy schreef:Samblabla schreef:@billy, nee klopt er zal wel 1 goede bij zitten. Maar ik heb contact met iemand die daar ook een ziek paard gekocht heeft en die kent ook weer mensen die daar een ziek paard vandaan hebben. Dus om ellende te besparen bij ts is het beste om daar geen paard vandaan te halen maar ergens anders. En als goed is koopt deze man vooral afgekeurde paarden om die vervolgens voor rond de €1750 te verkopen.
En je had het uit de eerste hand zei je, dit is hearsay...

en mijn vader is goedgelovig want de man zei immers dat die gezond was, bleek dat beestje inderdaad zoals ik vermoedde helemaal kreupel te zijn. Daarna terug gegaan om het verhaal aan hem uit te leggen en wilde natuurlijk het geld niet terug geven maar na weet ik hoeveel problemen alsnog het paard weer meegegeven en geld terug gegeven. Ondertussen werd het paard nog eens flink gemept. En zo ben ik in contact gekomen via bokt met meerdere gedupeerde.

Yellowbird schreef:Het is een handelaar. Dat wist ik nog niet toen ik op de advertentie reageerde.
Verontrustend als in, berichten tegenkomen over paarden met mankementen kopen en doorverkopen.
Ben niet echt bang dat hij gesedeerd was, beestje keek oplettend en was niet sloom.
Alleen ben ik bang om een paard te kopen en dan ineens toch mankementen hebben.

Billy schreef:Da’s nou net wat ik bedoel. Als koper heb je ook het e.e.a. verzaakt en je had jezelf een hoop ellende kunnen besparen door een aantal simpele dingen te doen. Keuren bijv. Ik vind het trouwens raar dat je gaat rijden en dus niet ziet dat het paard kreupel is en er bij aanschaf achterkomt dat ie dat wel is. 90% van de kreupelheden zie je gewoon.. Die overige 10% is een onregelmatigheid waarvan een deel slecht te zien is.En je stuurt haar een pb dat ze daar toch vooral geen paard moet kopen, terwijl de hele aankopp van jullie paard ondoordacht en onverstandig is geweest
Om maar een gemene dwarsstraat te noemen.. Samblabla schreef:Mijn moeder zocht gewoon zoals in de advertentie stond een bomproof paardje waar ze ervaring mee kon op doen als beginner. Nou bomproof was hij niet want hij rende steeds uit haar handen om de straat op te rennen. En ja de prijs was laag en dat natuurlijk aantrekkelijk maar ik had niks in te brengen.
Sammie schreef:Billy schreef:Da’s nou net wat ik bedoel. Als koper heb je ook het e.e.a. verzaakt en je had jezelf een hoop ellende kunnen besparen door een aantal simpele dingen te doen. Keuren bijv. Ik vind het trouwens raar dat je gaat rijden en dus niet ziet dat het paard kreupel is en er bij aanschaf achterkomt dat ie dat wel is. 90% van de kreupelheden zie je gewoon.. Die overige 10% is een onregelmatigheid waarvan een deel slecht te zien is.En je stuurt haar een pb dat ze daar toch vooral geen paard moet kopen, terwijl de hele aankopp van jullie paard ondoordacht en onverstandig is geweest
Verder stel ik mij dan ook gelijk af of het aanraden van die andere handelaar wel eerlijk verloopt. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen iets doen uit oprechtheid en eerlijkheid, maar voor hetzelfde geldt werk je daar op commissiebasisOm maar een gemene dwarsstraat te noemen..
ik heb daar vorig maar zelf voor een paardje gekeken en vond hem gewoon een eerlijke man en meerdere stalgenoten hebben daar hun paard vandaan. Dus dan durf ik wel te zeggen dat die handelaar in mijn ogen leuke en gezonde paarden verkoopt. Er zullen heus ook daar zieke paardjes tussen zitten maar die gaan meestal direct naar de slacht. har166 schreef:Ik heb nog nooit mond op mond reclame gehad. Hoef ook niet, vind ik iets te intiem..dat gebeurd vaak zo met mond op mond reclame.
Wel mond TOT mond reclame… 
En al helemaal als je zelf dus verzaakt goed onderzoek te doen.. En dan neemt die man het paard ook nog gewoon terug. Wijst een andere persoon op mankementen bij een paard en heeft een ander paard staan dat wel geprobeerd kan worden (1 dag aanwezig dus volspuiten door persoon zelf lijkt kans nihil te zijn). Dat vind ik dus al 2,5 pluspunt waard