Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
EdwardG schreef:Ik was niet erg stellig. Ik twijfelde, anders had ik de vraag hier niet gesteld.
Op moment dat ik daar was wilde ik weten waar ik aan toe was en heb ik direct laten keuren.
Misschien was het inderdaad niet heel verstandig om te laten keuren terwijl hij er zo slecht op stond. Daar heb je gelijk in. Maar ik heb geen ervaring met ijzers en wat de invloed kan zijn als ze er slecht onder hangen. Zoals jullie ook al zeggen zou het niets uit moeten maken als hij nodig aan de smid toe is en zou hij hoe dan ook normaal moeten kunnen lopen. Ik dacht dus hetzelfde: zou niet uit moeten maken. Daar zat ik dus naast.
Volgens de dierenarts kon de huidige stand (hoef over ijzers) bij sommige paarden zorgen voor (ernstige) kreupelheid. Omdat de hoef als het ware uit elkaar gaat staan. Volgens hem kunnen sommige paarden daar erg kreupel op lopen. Ik geloof dat wel. Ik vertrouw op het oordeel van de DA.
Als de pony bij de herkeuring goed is, dan heeft het waarschijnlijk daaraan gelegen. En wil ik de gok wel wagen. Het is een leuke pony.
De pony verdoven met pijnstillers heeft geen zin want mocht het been binnen een jaar problemen gaan geven kan ik de pony alsnog terugbrengen. Dus verdoven heeft geen zin.
Maar het komt er nu op neer dat ik met en zonder ijzers een oordeel van de DA krijg. Plus garantie op het been.