BE rijbewijs halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:01

ikke schreef:
Nee, het betekend simpelweg dat je alleen paarden mag vervoeren.

o grapje := _O-
Dank je

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:05

Had nog nooit met de trailer gereden heb een dag opleiding gedaan maar wel verdeeld over 2 dagen (overleg met rij school) tussen die lessen nog even geoefend met eigen trailer en gewoon geslaagd. Dus 4 uurtjes les in totaal gehad.achteruitrijden moet je door zien te krijgen

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:11

ik heb mijn BE rijbewijs voor €155 gehaald, echt spot goedkoop. :')
Via vakantieveilingen gedaan, kreeg ongeveer 3 uur les en daarna gelijk afrijden. Ik kon al wel redelijk achteruit rijden, dus dat scheelde wel een hoop.

Tinkermuts

Re: BE rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:52

Heb een pakketje genomen, vijenhalf uur les over twee dagen, en gelijk examen erachteraan. Ik rij al jaren met trailer met juist daardoor krijg je eigen rijstijl die je weer even af moet leren, daarom gekozen voor meerdere uren les. Wat ts noemt is best goedkoop maar vind het weinig lestijd. Ik betaal 450 incl examen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:54

Ik heb het ook via een socialdeal gedaan, volgens mij nog geen 500 euro. ik heb 4 lessen gehad.
Hun adviseerde 8 lessen, maar ik heb gezegd, nee we doen het 4. Eigen risico. Toch mooi in een keer geslaagd :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:39

Ik heb het eerst bij een heel goed aangeschreven rijschool gedaan. Heel duur, maar helaas voor mij niet de goede weg. Veel geld kwijt en niet geslaagd.
Daarna via vakantieveilingen. Dat durfde ik eerst niet, want een rijschool die daar aanbied kon vast niet zo goed zijn. Maar toch geprobeerd en ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Niet alleen voor de prijs, maar omdat hun manier van lesgeven gewoon veel beter bij mij aansloot. En ik was toch best onzeker geworden over hoe het bij de eerste rijschool gegaan is. Als ik bij die tweede rijschool meteen was begonnen denk ik dat ik het wel in een keer gehaald had.

En ik denk ook dat B+ straks de eerste verplichte stap gaat worden. En pas als je die hebt dat je dan nog een keer op moet gaan om E te halen. Maar gelukkig heb ik de oude E nog :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:37

Ik ben gelijk voor voor E, gegaan, is zonde om voor B+ te gaan, examen is nml exact hetzelfde.....de 7 uur incl examen was top voor mij want ben net een uurtje geleden geslaagd voor m'n E haha

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:16

Je mag inderdaad bij het aanvragen van het rijbewijs bij het gemeentehuis aangeven of je BE of B+ wil.
Ik kan me niet voorstellen dat íemand op dit dit moment voor B+ zou gaan..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:18

Polly schreef:
Je mag inderdaad bij het aanvragen van het rijbewijs bij het gemeentehuis aangeven of je BE of B+ wil.
Ik kan me niet voorstellen dat íemand op dit dit moment voor B+ zou gaan..

Tja, toen in de jaren '80 het "Europese rijbewijs" werd geïntroduceerd, zijn er ook mensen geweest die voor het "nieuwe" rijbewijs kozen (met alle beperkingen) terwijl ze ook nog voor het "oude" rijbewijs konden kiezen (inkl E).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:09

Ik weet het maar het grootste deel van de mensen heeft geen idee en de voorlichting van de overheid is op z'n zachtst gezegd summier te noemen. Maar dat is op alle fronten wat meer verkeer en verkeersregels te maken heeft..