Springwedstrijden: met pony tussen de paarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:57

Unihorse, misschien leuk om te weten dat de welsh A/B en de E-maat draver die ik reed (rijd) even hoog sprongen? Beide 1 meter?

1,20 m schoft met een volwassene ruiter gaat lastig worden maar ik denk dat een B proef wel kán met goede training en veel talent.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:11

unihorses schreef:
ik vind dat wel jammer hoor... dat er geen gradatie in stokmaat meer wordt gemaakt vanaf 18. ik heb nu 1 van 1,20 en zou toch wel graag eens gaan starten met hem... ga dan BB doen. 80 cm moet ie makkelijk kunnen. maar als ik gewoon B zou starten... zou dat 20 cm onder zijn stokmaat liggen, dat zou een 1,40 zijn voor gewone paarden :+

Klopt.. Heb er wel eens contact over opgenomen met t KNHS. Maar scheen een belachelijke vraag te zijn en dat had ik t alleen nog maar over HC starten :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:44

xSlvna schreef:
Unihorse, misschien leuk om te weten dat de welsh A/B en de E-maat draver die ik reed (rijd) even hoog sprongen? Beide 1 meter?

1,20 m schoft met een volwassene ruiter gaat lastig worden maar ik denk dat een B proef wel kán met goede training en veel talent.

hij doet het ook ongelovelijk makkelijk... we beginnen op 50 cm :') en dat kan vanuit stilstand. maar heb nog maar 2 x gesprongen hoor.. toekomst plannen ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:12

Nies_ schreef:
Die is inmiddels verkocht en ze sprongen daarvoor al ZZ bij de pony's. Pony heet Kaliber S als ik het goed onthouden heb. Die sprong trouwens M, geen z dus misschien bedoelt ze een andere.

Ja klopt, Kaliber S. Cuupje op bokt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:16

MarloesV89 schreef:
Gezellig! Dan kom ik je vast wel tegen!

Geen dispensatie aangevraagd. maar je mag tot en met 4 winstpunten nog flexibel starten in de klasse eronder. (Heb nu 4 punten in het M dus mag nog net ;) )

Oh dat wist ik niet! Ik heb het een tijdje terug nagevraagd, maar er werd bij hoog en laag volgehouden dat dit echt niet mocht!

Mijn pony heeft vandaag zijn L SGW debuut gemaakt! Vorige week Maarsbergen gereden in de B, even instappen want hij is nog nooit mee geweest en vandaag de L foutloos uitgereden in Westerbork! Echt superleuk! Trekt wat bekijks, zo'n pony tussen al die grote paarden :)

En als je dan beseft dat hij feitelijk het M ponys springt (M-ponys/L-paarden was identiek), vond ik hem wel extra knap!

cuupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:56

Haha ik zie nu pas dat ik hier genoemd was. Ik reed inderdaad m bij de paarden met mijn d pony. Ik zou z gaan starten, maar ik wou het nu nrps nog in het m rijden de eerstvolgende wedstrijd zou ik Z gaan starten misschien daar de verwarring !maar het kan makkelijk hoor zolang je pony maar doorzettingsvermogen heeft !