Mijn jongste merrie heeft dankzij een (in mijn ogen onkundige) chipper als veulen een trauma voor naalden opgelopen. De man was niet snel genoeg om bij mijn toen 4 maanden oude veulen een chip in d'r nek te rammen. Hij heeft het tot 8-9 keer toe geprobeerd tot een hengstenhouder (die met zijn veulen in de rij stond te wachten) het niet meer kon aanzien, de chipper aan de kant duwde en met 2 van zijn hulpjes mijn veulen binnen 3 seconden had gechipt.
Maar goed, mijn merrie is (begrijpelijkerwijze) dus geen fan naalden en geen groot fan van vreemde mannen
Bij de dierenarts weigert ze d'r stal uit te komen (wat op zich weer goed is want buiten stal inenten is geen optie) maar nou had ik vorige week de zadelmaker/passer op bezoek, die in niets lijkt op mijn vaste DA.... dacht je dat zou uit stal wilde komen?

En maar schudden met haar hals en hoofd omdat ze dacht dat hij haar wilde prikken. Totdat ze na een paar minuten door had dat hij niet daarvoor was gekomen en toen was alles goed en mocht hij alles bij d'r doen wat nodig was.
De hoefsmid is ook geen probleem die kent ze. Net als mijn man, geen probleem. Maar een andere vreemde man met een wat zwaardere stem? Daarvoor gaat ze op de rem en weigert ze (in 1e instantie) dichterbij te komen.
Dit jaar ga ik mijn DA echter eens het voorstel doen om haar van te voren licht te verdoven met een pasta. Eens zien of ze dan normaal in te enten is.
Andere kant van de hals inenten heeft 1 keer gewerkt, het jaar erop trapte ze er niet meer in

Idem met op de borst inenten

Op de kont durft mijn DA niet aan uit angst voor loszittende beentjes