Aan welke kant van het paard moet ik eigenlijk lopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:30

Ik loop standaard links eigenlijk. Als ik hem meeneem naar stal, bak, trailer etc. Maar met uitstappen aan de hand bepaalt paardje het. En inderdaad als er "gevaar" is altijd aan die kant. Dat heb ik wel geleerd van toen ie een keer op me sprong :+

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:32

Ik stap op mijn eigen pony links en rechts op.
Ik heb gehoord als je alleen maar telkens een kant doet dat dan de rug schuin kan groeien ofzoiets.

Ik loop links en rechts van de pony

Op de manege stap ik wel links op en loop er links langs

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:33

het beste stap je nog op met een krukje!

Hier zijn ze alles zowel links als rechts gewend. Het hoofdstel doe ik wel altijd langs links omdat de gespjes daar zitten. :+ Maar langs rechts is het ook geen probleem, maar dat doe ik niet zo vaak voor het praktische.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:11

[/quote]Nee, het zwaard werd links gedragen. Anders kun je hem niet met je rechterhand trekken. En ja, rechts hangend zou hij bij links opstappen in de weg zitten... Bij links opstappen dus juist niet, zwaard hangt nl aan de buitenkant.[/quote]

Dat verhaal over dat zwaard klopt inderdaad.. Daarom is alles links..

Echter.. zijn we nu iets verder ontwikkeld en zijn we erachter gekomen dat het eigenlijk zelfs beter is om af en toe eens te wisselen van de kant die je op je paard stapt. Door altijd links op te stappen kun je de rug ook iets verzwakken aan die kant.. Dus af en toe eens wisselen is erg goed (de eerste keer dat ik rechts op ging stappen, kwam ik er niet op :o :+ hihi is nog een hele kunst als je het anders gewend bent!)

Verder maakt het ook niet uit aan welke kant je loopt..

Ik ben zelf rechtshandig dus ik heb liever dat mijn paard rechts van mij loopt

lissie_zigor

Re: Aan welke kant van het paard moet ik eigenlijk lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:11

krukje is eigenlijk nog het beste ja..