bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rijd je met bodyprotector

ja
40 (26%)
nee
64 (41%)
soms
49 (32%)

Totaal aantal stemmen: 153

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 22:10

lovechamp schreef:
alltimapanda schreef:
Hoeveel ruiters rijden hier met een bodyprotector

en waarom rijd jij er mee als je er mee rijd?

Ik moet het van me moeder maar doe het niet want vind het niet fijn zitten. Alleen met cross draag ik hem nog.

ik vind het ook niet fijn zitten maar ik moet er mee rijden en het is drama elke keer weer op nieuw aan te doen XD en dat ding mee nemen naar de manege

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:13

Citaat:
ik vind het ook niet fijn zitten maar ik moet er mee rijden en het is drama elke keer weer op nieuw aan te doen XD en dat ding mee nemen naar de manege

Ik heb eigen paard dus licht in de kast maar het zit totaal niet fijn.. Met springen of met een nieuw paard inrijden of met cross dan doe ik hem aan maar zo min mogenlijk. Het is ookzo als ik hem op me paard aandoe dan kom ik er echt niet op

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 22:15

lovechamp schreef:
Citaat:

Ik heb eigen paard dus licht in de kast maar het zit totaal niet fijn.. Met springen of met een nieuw paard inrijden of met cross dan doe ik hem aan maar zo min mogenlijk. Het is ookzo als ik hem op me paard aandoe dan kom ik er echt niet op

ik vind gwn ja niet lekker voel me dan echt zo iemand die gwn zo kogelvrij vest aan heeft XD

laughterline

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:45

Ik voel hem niet zitten eigenlijk, zit dus 'lekker' haha :) misschien past t niet goed bij jullie?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:12

Wilke93 schreef:
Ik voel hem niet zitten eigenlijk, zit dus 'lekker' haha :) misschien past t niet goed bij jullie?

Had ik eerst ook maar toen reed ik op manege paarden en dus een veelzeidigheidszadel en laten ging ik een nieuwe halen en toen trokken ze hem strak aan want dat moest blijkbaar en toen begon ik hem wel te voelen en nu zit die me alleen in de weg

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:53

lovechamp schreef:
Wilke93 schreef:

Had ik eerst ook maar toen reed ik op manege paarden en dus een veelzeidigheidszadel en laten ging ik een nieuwe halen en toen trokken ze hem strak aan want dat moest blijkbaar en toen begon ik hem wel te voelen en nu zit die me alleen in de weg

Je kan hem zelf afstellen lijkt me? Je moet nog wel normaal kunnen ademen ;) haha

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:59

Ik rij zonder!
Mijn ouders weten er niet zoveel van.
En vinden en bodyprotector niet nodig, het is gewoon een beschermende jack.
Terwijl je toch ook gewoon een dikke bodywarmer aan kan doen op een vest?

Veel zullen er dus nu zeggen : ''Ja maar, het is veel beschermder!''
Uhm, ja inderdaad. Misschien iets meer bescherming?
Maar ik ga geen 200 euro betalen voor zo'n jack.
Ik weet veiligheid voorop.

Maar nee bedankt. ;)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:18

Als ik een dikke bodywarmer aanhad en daar nog een jas overheen, was mijn rug gebroken ;)

Maar ieder z'n eigen keus natuurlijk :j Ik reed eerst ook altijd zonder.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 23:20

ik reed ook ruim 13 jaar zonder sinds oktober rijd ik er mee haha

_Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:54

Ik heb ook altijd zonder gereden. Toen ik een van mn paarden in ging rijden ben im m op n gegeven moment wel gaan dragen naar dat doe ik ju ook niet meer. Het zit totaal niet fijn.. xd

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:57

Ik ben vandaag van een pony gevallen en had m'n BP aan. Ja het is weer eens bewezen, zonder had ik makkelijk mijn rug kunnen breken. Heb nu enkel een zere onderrug en een zere neus.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 19:25

Luca03 schreef:
Ik ben vandaag van een pony gevallen en had m'n BP aan. Ja het is weer eens bewezen, zonder had ik makkelijk mijn rug kunnen breken. Heb nu enkel een zere onderrug en een zere neus.

dan ben je blij dat je zo iets aan hebt

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:35

alltimapanda schreef:
Luca03 schreef:

dan ben je blij dat je zo iets aan hebt

Ja! :j

Natalija

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:17

Ik rij niet met bp.. Waarom niet? Omdat ik al 5 jaar op hem rij en hij ontzettend braaf is. Ik weet het.. slechtste reden ooit.. :')

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:02

Mijn vriendin haar dochter van 10 jaar heeft er ook een, alleen zij kan zelf niet op haar pony komen dit kan toch nooit goed zijn ? Misschien te groot?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:12

Ik ben op mijn werk verplicht er 1 te dragen op de renbaan en tijdens springen/cross, als we alleen bak-werk doen draag ik hem niet, maar dat gebeurd niet zo heel vaak (Meestal bak + renbaan, dus dan moet hij om)

Vind het eigenlijk wel fijn, heb minder last van mijn rug sinds ik ermee rijd door de steun die hij geeft :)

@ Auraenguus: Laat een goede ruiterzaak (eentje die echt goed bekend staat) de maat uitkiezen, het is echt mega belangrijk dat hij qua maat goed zit, is hij te groot of te klein is er zelfs meer kans op blessures/breuken en dergelijke :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:16

ben ook blij dat ik hem aanhad bij de meeste vallen, sommige vonden t een wonder dat ik niets had gebroken (wel iets gekneust bijv. elleboog of schouder)
@Skittlez
een dikke bodywarmer met een dikke trui er onder beschermt maar een heel ietsie, een body protector beschermt veel meer, is harder en veel steviger, body protectors heb je ook al voor een klijn prijsje, de mijne was wel een duurdere, was des tijds 150 euro

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:19

Zal het haar morgen zeggen/ laten lezen

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 14:26

het valt me op uit de poll best wel veel mensen die bp niet dragen hmmm? terwerl ik dat wel had verwacht

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:51

ik reed vroeger af en toe met een body protector tijdens het springen, maar nu niet meer.

BeatTheElite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:38

Ik rijd met bodyprotector, dit komt omdat ik een verzorgpaard heb die nogal druk is. ben toevallig gisteren bij het springen met m'n rug op de balk gevallen vanuit gallop. ben eigenlijk toch wel blij dat ik toen mijn bodyprotector aan had.

Blabla73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:38

Zowel dochter als ik rijden met bodyprotector. Ik, sinds ik weer rij en in het verleden bij een ongelukkige val van paard mijn rug brak. Dochter sinds een jaar of 3 (rijdt ong. 6 jr). Hij heeft al een paar keer dienst bewezen. Ze stond weer heel op nadat ze met springen van een pony viel en op haar rug op een balk terecht kwam.

Wij hebben allebei een protector van Airowear (mag ik merk noemen?). Geen blokjes, vormt zich naar het lichaam nav lichaamswarmte en zeer goed en snel te verstellen.

Pocaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:54

In het begin had ik er wel één, want m'n paardje kan nog booken :) maar nu ik meer ervaring heb, kan het al zonder :)

LoveWodan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:03

Reden nummer 1; ik ben nog jong en heb nog een heel leven voor me, en zou zonde zijn als ik iets oploop wat ik had kunnen vermijden met een Bodyprotector :+

En reden nummer 2, ik rij vrij tempramentvolle paarden, dus vindt het toch wel prettig om zoon dingen aan te hebben mocht er iets gebeuren...

Ik heb hem trouwens altijd aan, springen, dressuur met buitenritten etc bij welk weer dan ook.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:06

Mijn dochter en ik hebben een bodyprotector.We rijden bij ons in de wei en nadat ik van onze Britta gevallen was,plat op mijn rug.Zijn er gelijk 2 gekocht.Op de manege rijden we er ook mee.Mijn dochter wilde eerst niet,want het is niet stoer natuurlijk.Maar geen protector ook geen les.