Cap voor ovaal vormig hoofd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ravel13

Re: Cap voor ovaal vormig hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:25

Ik heb ook een ovaal hoofd. Ik had BR viper en was redelijk tevreden. Ik heb nu Samshield en deze zit echt goed.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:30

Uvex en gpa!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:21

Ik heb de samshield bij divoza vandaan inderdaad :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:53

Een iets goedkopere cap die hier nog niet genoemd is, is die van Pikeur. Een hele fijn cap. Ik kwam erop uit omdat Shamshield en KEP mij niet mooi pasten.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:56

Ik hen t zelfde. Alles zakt scheef. Alweer 2,5 jaar blij met mn HV Polo cap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:56

mkr_78 schreef:
Ik heb ook de Charles Owen AYR8 en ik ben er heel blij mee. Hij zat meteen vanaf de 1e dag perfect

Jup, bij mij ook :j
Na jaaaren caps passen kan ik eindelijk rijden zonder hoofdpijn :D Hij is duur, maar dat is het ook helemaal waard!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:01

Ook hier de Charles Owen AYR8, als je hem gepast hebt en je maat weet, loont internetshoppen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 00:38

vur schreef:
Een iets goedkopere cap die hier nog niet genoemd is, is die van Pikeur. Een hele fijn cap. Ik kwam erop uit omdat Shamshield en KEP mij niet mooi pasten.

Welk model?
Edit: de pro save natuurlijk.. die past mij niet. De kleinste maat is mij te groot. En een maat kleiner is niet te koop in Nederland..

Ik denk dat Samshield en KEP mij ook niet staan omdat die alleen in maat medium en L zijn. Ik zal misschien net de medium passen haha.

Ben echt benieuwd naar die van Charles Owen.

Aan het einde van de maand heb ik het geld bij elkaar en ga ik een nieuwe cap kopen :Y) tenminste daar ga ik van uit (positief blijven!)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:37

Welke maat heb je? Kleinste maat van KEP is 51.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:55

Ik heb nu ook een HV polo cap en die past in principe prima op mijn ovale hoofd. Enige nadeel is dat deze cap (vind ik) erg warm is en de mijne nu echt begint te ruiken. ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg die geur er niet meer uit. Dus tijd voor een nieuwe cap....dacht ik.

Ik heb werkelijk waar nagenoeg alle caps opgehad en ben denk ik bij 10 verschillende ruitersportzaken geweest. Mijn laatste mogelijkheid was het passen van een Samshield en dat was echt een verademing. Cap is besteld en komt naar verwachting volgende week binnen dus ik ben benieuwd.

De winkel waar ik 'm heb besteld daar was de verkoper ook de eerste die tegen me zei: "Nee hoor, je hebt geen onmogelijk hoofd, je hebt gewoon een ovaal hoofd". De rest duwde me gewoon 20 verschillende caps in de handen. Ik ben dus ook van mening dat een goed advies en een verkoper die goed meekijkt hoe de cap aansluit op je hoofd ook veel waard is

Natuurlijk zou ik ook liever hebben dat de goedkopere merken caps goed zaten, maar ze zakken of voor mijn ogen of ik krijg er flink hoofdpijn van. Allebei niet fijn en dus heb ik er voor gekozen om dan maar even door te sparen en diep in de buidel te tasten.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:03

Ohja! Die nieuwe pikeur paste ik ook, vond hem minder mooi. Ik heb maat 58 dus geen klein hoofd, wel ovaal.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 22:36

_Anneruth schreef:
Welke maat heb je? Kleinste maat van KEP is 51.

Maat 45/55.

Mikkie, bij welke winkel was dat? Toevallig in de buurt van Friesland? Ik wil best 1,5 uur rijden voor een goeie winkel. Fijn dat je een goeie cap hebt gevonden *\o/*

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:00

Gezien de woonplaats van Mikkie Landgraaf is, heb ik weinig hoop voor je.
Vrielink in Apeldoorn heeft Samshield, Divoza ook.
Vrielink heeft ook Charles Owen, Divoza ook maar pas vanaf maat 56..

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:28

HH Challenge zit bij mij ook goed. Waar ik bij andere caps binnen een kwartier al hoofdpijn krijg, ben ik hier al bijna 1,5 jaar erg tevreden over.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:19

Glossi schreef:
Mikkie, bij welke winkel was dat? Toevallig in de buurt van Friesland? Ik wil best 1,5 uur rijden voor een goeie winkel. Fijn dat je een goeie cap hebt gevonden *\o/*

Nee sorry, dat ligt de winkel niet. Het kan zelfs haast niet verder weg. Winkel ligt in Cadier en Keer. Ik geloof niet dat het heel veel zuidelijker kan in Nederland. :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 22:34

kamsel schreef:
Gezien de woonplaats van Mikkie Landgraaf is, heb ik weinig hoop voor je.
Vrielink in Apeldoorn heeft Samshield, Divoza ook.
Vrielink heeft ook Charles Owen, Divoza ook maar pas vanaf maat 56..

Oeps had ik niet gezien.. Mikkie, haha ja dat is een beeeetje uit de buurt :Y)
Apeldoorn zou ook nog wel een optie zijn :j Ik ga eerst kooleruitersport mailen/bellen en anders ga ik
Vrielink mailen/bellen.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 03:59

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik heb de samshield gepast en die past perfect! :oo Dussssss ik ga sparen.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:41

Tsjerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:40

Ik heb dus ook een ovaal vormig hoofd :') en dus hetzelfde probleem. Mij valt op dat de casco cappen goed zitten bij mij!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:51

Ik pas ook geen cap omdat mijn hoofd ovaal is.
Heb nu een br zenith en als ik de cap afdoe is mijn hoofd aan de voorkant helemaal rood.
En ik heb hoofdpijn.
Heb ze nu allemaal gepast bij divoza. En het word de Pikeur Pro Safe Excellence cap.
Die zit tenminste goed aangesloten om mijn hoofd en krijg geen hoofdpijn.
Ik wacht nog even op een dag dat ze 25% korting geven.

Jamira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:34

ik heb ook een ovaal vormig hoofd. ik heb nu de harry's horse cap die heel veel mensen hebben :')
maar die cap ventileert niet goed, dus ik heb na het rijden vaak hoofdpijn omdat het te warm geworden is onder mijn cap.
Ik wil wss de harry's horse challenge eens proberen, dus ben benieuwd als die mij beter past en als hij beter ventileerd. :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 23:15

Wou jullie nog even laten weten dat het me ondertussen gelukt is, ik heb de Samshield Shadow Mat gekocht en die is perfect voor een ovaal vormig hoofd! _/-\o_ Heb nog nooit een cap op gehad die overal zo netjes aan sluit!

Ik denk alleen dat ik misschien een kleinere liner moest hebben. Vandaag er voor het eerst mee gereden en in galop gaat de cap achter een beetje op en neer (tenminste zo voelt het) Alleen vond ik in de winkel een maat kleiner wel erg krap.. Anyway een kleinere liner kan ik er altijd nog bij kopen. Ben ontzettend blij met de cap! Alleen jammer dat hij zo groot lijkt op je hoofd :Y)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:12

Vind ik leuk!
Zo groot lijkt de cap toch niet. Ik vind het wel meevallen. En ach.... beter en cap die groot oogt dan een cap waar je hoofdpijn van krijgt.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 20:51

True! En denk dat de grote een kwestie van wennen is. Ik had hiervoor een Casco Choice en die is natuurlijk gewoon heel erg klein..