Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ragdollcat schreef:Ik vind eerder:
De eigenaar moet de bijrijder betalen voor de dienstverlening, want hij/ zij werkt min of meer voor jou om jouw paard in beweging te houden.
De prijs is afhankelijk van of het om het dier gewoon basisconditie te houden en of verder te trainen voor de wedstrijden (hogerop te kunnen komen) en van de kundigheid van de bijrijder.
Liselot schreef:Ik zou nooit ten nimmer voor een bijrijdpaard gaan betalen. Vaak kreeg ik er zelfs geld voor of werden mijn lessen, wedstrijden e.d. betaald
Jij zoekt een bijrijder omdat jij niet genoeg tijd hebt, dan wil iemand je daarmee helpen en dan moet diegene nog betalen ook?
Als je echt zo omhoog zit moet je er misschien één verkopen
Yvank_ schreef:Ragdollcat schreef:Ik vind eerder:
De eigenaar moet de bijrijder betalen voor de dienstverlening, want hij/ zij werkt min of meer voor jou om jouw paard in beweging te houden.
De prijs is afhankelijk van of het om het dier gewoon basisconditie te houden en of verder te trainen voor de wedstrijden (hogerop te kunnen komen) en van de kundigheid van de bijrijder.
Je kan het ook omdraaien...
De eigenaar bied het paard voor 4 dagen in de week aan om te rijden en zo een beetje te kunne beschouwen als de vrijheid van een 'eigen' en zo iemand die bijvoorbeel nu 1 dag per week op manege lest een kans te bieden meer te leren, maar niet de enorme kosten van een eigen paard te hebben.
Bijrijder krijgt les mag vanalles met dat paard doen.. Daar mag best wat voor gevraagd worden. Op de manege betaal je immers óok geld.
Sammieloverr schreef:@ragdollcat we verschillen erg van mening. En ik wil je dan ook vragen niet meer te reageren. Dit is niet waar ik naar vraag.

Yvank_ schreef:Ragdollcat schreef:Ik vind eerder:
Je kan het ook omdraaien...
De eigenaar bied het paard voor 4 dagen in de week aan om te rijden en zo een beetje te kunne beschouwen als de vrijheid van een 'eigen' en zo iemand die bijvoorbeel nu 1 dag per week op manege lest een kans te bieden meer te leren, maar niet de enorme kosten van een eigen paard te hebben.
Bijrijder krijgt les mag vanalles met dat paard doen.. Daar mag best wat voor gevraagd worden. Op de manege betaal je immers óok geld.
Sammieloverr schreef:NinaCharlie schreef:Begrijp me niet verkeerd TS, maar het is toch jouw paard? Waarom is het dan zo onlogisch dat je voor alle kosten op moet draaien?
De EXTRA kosten
Er komen zoveel abstracte bedragen als '100 euro voor drie keer per week' voorbij die écht niet zijn gebaseerd op extra kosten. Als je je paard als het ware wilt 'verhuren' aan een bijrijder, prima, maar zeg dat dan.Sammieloverr schreef:Ik vraag niet om een discussie waarom er betaald moet worden.
Er gaat betaald worden. Ik ga niet extra geld neerleggen voor een ander zn hobby.
Ik geef iemand de kans een van mijn paarden te leasen. Alles mag ermee gedaan worden. Wedstrijden en alles.
De reacties die jij en ragdollcat plaatsen doen totaal niet toe aan mijn vraag. Dus ja ik vraag jullie een eigen topic te maken en niet in dat van mij te reageren
Was dus ook gelijk weer de laatste keer. Kan me herinneren dat het hier vroeger toch een stuk gezelliger was (maar dat mag hier vast ook niet neergezet worden).