1 uur lang proberen om pony uit de wei te krijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shariell

Re: 1 uur lang proberen om pony uit de wei te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 08:44

Jozefin ik zal vanmiddag ff via de computer dan heb ik meter overzicht en kan ik je vraag beantwoorden
Iedereen alvast bedankt ik ga binnen maar met een supermarkt tas met van allerlei spullen die kunnen helpen :p

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:46

MarianneW schreef:
Mijn merrie deed het vroeger ook.... Bij haar was het een spelletje.... zij rende weg omdat ik haar wilde pakken. Zij blijft wel expres rondjes om mij heen draaien, soort longeerrondjes.
Als ze dat doet draai ik het altijd om, ik jaag haar juist weg.
Dan was het spelletje altijd snel klaar.

Als het bij jou geen spelletje is maar juist omdat ze bij jou harder moet werken, is het dan geen idee om vaker erheen te gaan en soms alleen maar te poetsen en weer terug te brengen?

ik doe dit precies zo. En nog net even iets langer doorgaan dan zij het leuk vind.
kan er nu meestal wel om lachen stiekem want ze loopt altijd te showen als een gek haha.

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:18

Citaat:
Dat kunnen er dingen komen waar je aan vast loopt. Bv: Je paard keurt je na zelfs 20 min geen blik waardig: Men lost dit op door hem op te jagen, zijn aandacht te trekken. Door middel van het halster touw boven je hoofd te laten zwaaien. Je paard zal gaat rennen. Jij moet niet achter hem aan gaan rennen, maar op je plaats blijven en ter plekke het touw boven je hoofd zwaaien. Draait hij ook maar een oor, een oog, naar jou toe, stop DIRECT met zwaaien en zet een stap achterwaarts. Draait hij zijn hoofd weer van je af, ga door hem draaien. Hij zal langzaamaan snappen wat de bedoeling is en zal in een langzame gang overgaan (wat natuurlijk moet worden beloont), tenslotte draait hij zijn lichaam naar je toe en komt naar je toe. (Volg daarna de instructies die ik hierboven heb aangegeven ^^) Oplettendheid is hier net zo belangrijk als geduld. Je mag geen enkel signaal missen, je moet goed opletten en helder blijven. Doe je dat niet? Mis je een aanwijzing, dan zal je paard het hele verhaal niet snappen. Geduld is heel maar dan ook heel belangrijk, je mag het dan ook echt niet opgeven wanneer je begint. Je paard leert het dan helemaal verkeerd aan. Weetje van de voren al dat je niet geduldig genoeg bent? Begin er dan NIET AAN.

Is het ergens war onduidelijk? Vraag het me alsjeblieft, ik heb liever dan je hier niet aan begint, als je het niet snapt. Snap je iets niet, twijfel niet om het te vragen :D !

Ik ben nog een klein maar heel belangrijk argument vergeten.

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 11:25

Jozefin schreef:
Citaat:
Dat kunnen er dingen komen waar je aan vast loopt. Bv: Je paard keurt je na zelfs 20 min geen blik waardig: Men lost dit op door hem op te jagen, zijn aandacht te trekken. Door middel van het halster touw boven je hoofd te laten zwaaien. Je paard zal gaat rennen. Jij moet niet achter hem aan gaan rennen, maar op je plaats blijven en ter plekke het touw boven je hoofd zwaaien. Draait hij ook maar een oor, een oog, naar jou toe, stop DIRECT met zwaaien en zet een stap achterwaarts. Draait hij zijn hoofd weer van je af, ga door hem draaien. Hij zal langzaamaan snappen wat de bedoeling is en zal in een langzame gang overgaan (wat natuurlijk moet worden beloont), tenslotte draait hij zijn lichaam naar je toe en komt naar je toe. (Volg daarna de instructies die ik hierboven heb aangegeven ^^) Oplettendheid is hier net zo belangrijk als geduld. Je mag geen enkel signaal missen, je moet goed opletten en helder blijven. Doe je dat niet? Mis je een aanwijzing, dan zal je paard het hele verhaal niet snappen. Geduld is heel maar dan ook heel belangrijk, je mag het dan ook echt niet opgeven wanneer je begint. Je paard leert het dan helemaal verkeerd aan. Weetje van de voren al dat je niet geduldig genoeg bent? Begin er dan NIET AAN.

Is het ergens war onduidelijk? Vraag het me alsjeblieft, ik heb liever dan je hier niet aan begint, als je het niet snapt. Snap je iets niet, twijfel niet om het te vragen :D !

Uhh ja dit zou kunnen maar met die andere paarden in de wei absoluut niet.. Ik kan haar miss in het andere weiland proberen te krijgen maar dat gaat lastig...

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:11

Ik had dit ook altijd wel eens bij mijn haflinger, maar dat kwam meer omdat hij gewoon lekker wou klieren..

Ik nam altijd snoepjes mee of wortels wat zijn favoriet was.
Dan bleef ik aan het hek wachten met de snoepjes en de vreetzak die hij was, kwam hij na een tijdje toch kijken. Achter hem aan rennen was absoluut geen optie.. Dan speelde ik het spelletje alleen maar mee..

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 17:19

m0niekkkie schreef:
Haha boefje :+

Halen jullie haar alleen uit het land om te rijden? Of pak je haar ook wel eens om even te tuttelen en knuffelen?

ja het tutje is bezig nou vorig jaar heb ik haar ook gewoon uit de weiland gehaald om te tuttelen maar omdat ik niet veel kan ben ik ook veel met rijden bezig...

Jorex

Re: 1 uur lang proberen om pony uit de wei te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:15

Je kunt haar dus wel gewoon pakken? Ik zou gewoon heel simpel de andere paarden wegjagen zodra ze ook maar 1 pas in haar richting zetten, jij bent de baas, niet alleen over de pony, maar ook over de andere paarden.