Humbaur of fautras?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Humbaur of fautras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:57

Meggiemeg; dus in principe is dit een gevolg van "foutief" gebruik en kan ik ervan uitgaan dat bij voldoende versteviging het niet erger wordt?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:06

Ik zou het niet willen want de stevigheid is toch aangetast.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:35

De ingescheurde hoeken kunnen met polyester gerepareerd worden. Het is dan sterker als origineel.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:18

Ik zelf twijfel tussen de Ifor williams en de fautras. Echter zie je 0.0 tweedehands fautras.... Volgens mij zijn ze nieuw ook zeer prijzig. Moeilijk..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 19:08

tussen ifor en fautras zou het voor mij toch wel simpel zijn hoor, zeker de ifor. fautras zijn tweedehands praktisch onvindbaar en duur (6000 euro voor een van 8 jaar is normaal blijkbaar ...). ifor is meer gevonden tweedehands, en volgens mij zijn ze nog beter dan de fautras

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:13

Hm daar zijn de meningen wel over verdeeld.. het schijnt dat de ifor nogal kleppert met de achter "luikjes"

Ik had het opzocht... nieuwe Fautras uit engeland is boven de 14.000... hier in nl stonden er twee voor 8000

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:17

Een Ifor kleppert idd nogal. Is voor mij redenen geweest om m voorbij te gaan.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:10

Caesar schreef:
De kap van de trailer die ik nu op het oog heb is inderdaad in de hoeken ingescheurd. Ze hebben dit met 3 platen erachter verstevigd in hele bogen. Waarschijnlijk van de wrijving van de trailer zelf. Ik weet niet of dit kwaad kan. Volgens de verkoper (bedrijf) kan het niet meer dan zoals het nu is, omdat daar de meeste spanning al ontnomen is en ik er maar 1 paard in ga vervoeren.

Ter informatie heb ik net een kleine fotoreportage/werkwijze op mijn facebookpagina gezet van de reparatie van een ingescheurde hoek in de polyester kap.

https://www.facebook.com/SteurAanhangwagens

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:40

Vorige week hebben we onze Fautras maar weer eens een wasbeurt gegeven. We hebben de trailer ongeveer vijf jaar, wordt redelijk intensief gebruikt en staat het jaar rond onder de bomen geparkeerd. Na de wasbeurt kon de trailer weer voor helemaal nieuw doorgaan. Zowel binnen als buiten is hij na vijf jaar nog in perfecte staat. De kwaliteit van de Fautras is echt super!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:10

Jelle; bedankt voor je mooie bijdrage. Als ik de trailer een keer kan missen ga ik naar de mogelijkheden kijken want dit vind ik toch wel erg netjes gedaan!!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:23

Ben ook al maanden vruchteloos op zoek naar een tweedehands Fautras. In Frankrijk en Duitsland vind je er wel wat, en ook voor een "redelijke" prijs, maar begin er maar eens aan, als je geen letter Frans of Duits spreekt... + om zomaar eventjes naar FR of DE te rijden om een trailer te gaan bekijken, is ook wel van de zotte. Voor iemand die dus nog een "gat-in-de-markt-jobje" zoekt: invoer van tweedehands Fautras-trailers (liefst in België :P )!