SGW's voorjaar 2004!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:47

ze gaan nu gewoon de bestaande klassen verzwaren Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:02

En waar moet je dan beginnen als onervaren combinatie Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:03

de zelden voorkomende terreinrit Haha! Het staat ergens in zeg-je-zegje op de sgw site, echt HET communicatiemiddel van de KNHS Verward

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:15

Die lees ik eigenlijk nooit, het laden duurt zo lang Bloos

Ik begin steeds zekerder te worden van mijn zaak om me op het springen te gaan richten. Vind de SGW-sport geweldig, maar ze doen wel alles om het de ruiters onmogelijk te maken.
Die enkele terreinrit die er is staat vaak ver onder B-niveau(ede is een van de positieve uitzonderingen) en heel vaak zit er geeneens water in Boos! Kom je op een officiele SGW, hindernis 8 het water, paard kijkt drie keer en je kunt weer naar huis....Zo leer je toch nooit wat Verward Verdrietig
En de grapjas die met het idee van SGW-trainingen aankomt moet wel hele goede argumenten hebben. Een officieële cross is heel anders en als ze een waterbak een keer van alle kanten hebben gezien is hij niet eng meer (vaak nog in groepjes ook met zo'n training...) En onderweg in het bos sta je weer, gaat u maar weer naar huis...Boos!
Echt super irritant, kan het nu ook niet opbrengen om weer een groentje klaar te maken en te trainen voor het SGW Wil alleen nog crossen als iemand me een goed doorgereden SGW-paard ter beschikking stelt Knipoog En aangezien die kans ongeveer gelijk is aan nul houdt het voor mij wsl op Verdrietig Het moet wel hobby blijven hoor...Er is niets zo mooi als het rijden van een SGW, maar het moet wel haalbaar blijven

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:28

Lielle schreef:
Het staat ergens in zeg-je-zegje op de sgw site, echt HET communicatiemiddel van de KNHS Verward

Zo kwam ik er ook achter dat die vernieuwde klassenindeling niet doorging. En dat terwijl ik zo'n twee keer per jaar in dat 'forum' op de SGW-site kijk. Het staat niet eens onder de officiële nieuwsberichten. Scheve mond

Het betreffende bericht (getekend: Marijke de Greef van de KNHS) staat te lezen op http://www.sgw-eventing.nl/zegje/zegjes.ws onder het kopje 'Harmonisatie klasse-indeling (2)' en is een reactie op 'Harmonisatie klasse-indeling (1)' van eventing-amazone Edith Tuytelaar.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:29

Eh, Gomir, even een vraagje maar in de B is er toch vaak de optie om het water in te lopen ipv springen? Overigens kijkt die van mij niet naar het water maar meer naar het publiek dat zich verzameld bij het water. Als er geen publiek is spring mevrouw er nl. zo in, zonder te aarzelen. Welliswaar niet uit volle galop maar uit een vlotte draf of een handgalopje, maar toch wel in een keer. Raar paard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:30

vaak wel, maar ik heb het niet kunnen vinden in het reglement, en in IJsselsteijn iig niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:43

Gewoon erin lopen kan al lastig zat zijn hoor...Bloos En zeker als het van een helling af is en ze 'op' het water kijken.

Ik had het bewuste bericht net gevonden en gelezen. Kan iemand me misschien vertellen waarom ik nog op de knhs-site kijk en de P&S lees Verward

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:44

Haha, even heel erg off topic maar toch in de lijn van dit onderwerp. Ik zie net in die Zegjes een mooie uitspraak van Jos Houben, als tip voor parcoursbouwers:

Jos Houben schreef:
Stap zsm over op de pinnen zoals gebruikt in Boekelo en Breda; de breekbomen breken internationaal niet door;

Leuke woordspeling. Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:53

Ik vond hem ook erg leuk *LOL*

Kan me trouwens ook wel aardig vinden in het stuk van Andreas(?), had me net door het Duits heengeworstels, zie ik de vertaling erboven staan Blond De reacties van Edith, Jos en Christel ann vind ik trouwens ook prima, heb nu nog niet echt iets toe te voegen, maar ik zal het eens in de gaten houden voor de verandering Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:24

yes, de kalender is online! Morgen inschrijven

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:31

Ik nog niet
Misschien wat oefencrossen in het najaar, maar eerst maar eens afwachten of het zaterdag wat beter gaat op het losrijterrein(als ik al in staat ben om erop te klimmen voor die tijd...)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:33

jawel *LOL* dat gaat lukken zaterdag en die sgw komt ook weer goed!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:34

Ik ben 'm net aan het uitprinten. Haha!

De L-paarden in Ede is op 16 juni, zie ik. Midden in de week dus, goed excuus voor een dagje vrij. Haha!

Schitterend: staat de hele Nederlandse SGW-kalender er op, enkele EK's en dan bij augustus heel droog 'Athene (Griekenland) - Olympische Spelen'. Lijkt me voor Retje nog net iets te hoog gegrepen. *LOL*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:35

Gelukkig rijdt Flair hem nu. Ik hoop er woensdag weer op te zitten, kan ik meteen naar springles Knipoog
Ik hoop dat je gelijk hebt SGW's zie ik op het moment helemaal niet zo zitten, kan ik weer een vermogen aan tijd en geld in trainingen stoppen...Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:37

Karin schreef:

Schitterend: staat de hele Nederlandse SGW-kalender er op, enkele EK's en dan bij augustus heel droog 'Athene (Griekenland) - Olympische Spelen'. Lijkt me voor Retje nog net iets te hoog gegrepen. *LOL*

Haha! ik had precies dezelfde reactie *LOL* Pablo durft het ook nog niet helemaal denk ik *LOL*

Gomir, het komt echt goed, geloof mama Lielle maar Extreme duivel

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:17

Ik krijg er gelijk super veel zin in nadat ik de kalender heb gezien Haha! Ik heb alles erin geschreven.. OK dan!
Maar is dit een fout, of.. Er staat bij Hattem dat het dit jaar voor pony's is Verward Zelfs kampioenschappen.. Dat hebben ze toch nog nooit gedaan? Niet dat ik het erg vindt hoor, integen deel Haha! Is juist lekker dichtbij voor mij Cool

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 13:11

leuk ben je M crossen bij d epony's start je B boij de paarden...haha dat klinkt wel erg stom! maarja als het goed is blijft het natuurlijk M pony's hoogte en L paarden(oude)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:41

Lielle schreef:

Ik kan je alvast vertellen dat er nog helemaal niks gebeurt met de coupons van mensen die nu al inschrijven. Rob vertelde me dat er deze week een vergadering over is geweest (oa. over Chaam) en dat het als vreselijk hinderlijk wordt ervaren dat mensen nu al gaan inschrijven. Alle coupons worden op een hoop gegooid en pas een paar weken voor de wedstrijd weer tevoorschijn gehaald. Dit om andere mensen ook de kans te geven zich in te schrijven. Bovendien kan dan voorkomen worden dat de helft toch weer van de startlijst moet vanwege kreupele/verkochte paarden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:37

marieketencate"]
[quote="Lielle schreef:

Ik kan je alvast vertellen dat er nog helemaal niks gebeurt met de coupons van mensen die nu al inschrijven. Rob vertelde me dat er deze week een vergadering over is geweest (oa. over Chaam) en dat het als vreselijk hinderlijk wordt ervaren dat mensen nu al gaan inschrijven. Alle coupons worden op een hoop gegooid en pas een paar weken voor de wedstrijd weer tevoorschijn gehaald. Dit om andere mensen ook de kans te geven zich in te schrijven. Bovendien kan dan voorkomen worden dat de helft toch weer van de startlijst moet vanwege kreupele/verkochte paarden.
[/quote]

Tja, kan me aan de ene kant wel voorstellen dat je, als wedstrijdsecretariaat ruim 3 maanden van tevoren startcoupons ontvangt, dat enigszins hinderlijk vind.
Maar vaak genoeg loopt het zo'n storm met die inschrijvingen, dat je als ruiter/amazone vaak bot vangt of op de reservelijst komt. Dus ik kan me voorstellen (ikzelf doe het ook) dat je toch zo vroeg mogelijk je coupon instuurt om verzekerd te zijn van een startplaats. En het risico van een kreupel paard heb je altijd, zelfs al zou je pas een week van tevoren inschrijven!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:55

De ervaring is blijkbaar dat een groot gedeelte van die vroege inschrijvers niet komt opdagen, ook omdat ze vergeten zijn waar ze voor ingeschreven hebben (terwijl paard verkocht is)...ze houden echter wel de plaatsen bezet van mensen op de wachtlijst of mensen met nieuwe paarden, die niet al 4 maanden van te voren in konden schrijven.

Ik vind het een beetje onzinning dat hele vroege inschrijven. Ze willen nu zelfs een datum bepalen waarNA je mag inschrijven Knipoog

Ik snap het van jullie kant ook wel hoor, ik wil ook graag meedoen, maar ik wacht eerst maar es af of ik tegen die tijd alweer genoeg getraind heb...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 18:47

als ik me inschrijf probeer ik ook altijd direkt te betalen, dat is wel zo gemakkelijk voor de organiserende vereniging!
Ik schrijf me ook altijd vroeg in, de inschrijvingen voor de voorjaars crossen gaan bij mij voorin januari de bus op. Ik kan me best indenken dat dit vervelend kan zijn, maar ja op de reservelijst staan is ook niks...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:50

Ik heb vorig jaar vier(!) keer op de wachtlijst gestaan door pas 3 maanden voor de wedstrijd in te schrijven....Bloos

Dat zou mij dit jaar ook geen tweede keer overkomen. Het is echt niet fijn om pas drie dagen voor een wedstrijd te weten of je mee kan doen Verdrietig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:16

ik heb al ingeschreven voor Chaam, ik heb geen zin in wachtlijst perikelen. Dan moeten ze er maar duidelijk over communiceren, daar blinkt men toch al niet in uit.

En ik ga idd na de Kerst inschrijven voor alle voorjaarssgw´s zo´n beetje. Dat doe ik ook met gewone wedstrijden, dan kom je er tenminste nog ergens tussen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 20:08

ik heb net de wedstrijddata's allemaal doorgenomen en kwam tot de conclusie dat ik dit jaar een paar crossen die ik erg graag start niet kan starten... Roden en Etten-Leur zitten in 2 weekeinden achter elkaar aan , die rij ik zowiezo niet alle 2 want Murf kan 2 weekeneinden in de Z achter elkaar aan gewoon niet aan. Roden zal ik dus helaas niet rijden..., barchem (PK) kan ik helaas ook niet starten ivm dezelfde reden, in het weekend daarna is NK in Hattem. Neede zou ik eventueel wel kunnen starten met Nouska, maar dat zie ik dan wel weer! Hooge Mierde, Leidschendam/Voorburg, Gorssel, Lisse, Diepenheim, Hattem(NK)
Natuurlijk zijn er nog wel wat crossen die ik niet rij, maar daar ben ik dan ook nog nooit geweest!
Dit is mijn planning tot nu toe:
Murphy Z pony's:
Chaam, Etten-Leur, Horst aan de Maas(ijsselsteyn), Ambt-Delden, Ede, Hooge Mierde, Leidschemdam/Voorburg, Gorssel, Lisse, Diepenheim, Hattem

Nouska L-paarden:
Gorssel, Barchem en Bathmen (eventueel Neede)