Buitenrijden; alleen, in een groep of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenrijden; alleen, in een groep of niet?

Alleen
135 (55%)
Met anderen
96 (39%)
Niet
14 (5%)

Totaal aantal stemmen: 245

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:43

Ik rij bijna altijd alleen, vind dat zelf ook het fijnste, ondanks dat mijn pony zeker swinters nogal eens flinke kuren heeft, geen reden om samen te gaan..
Als ik al samen ga, is het met mijn dochter van 13, maar eigenlijk zijn ze dan vervelender als alleen, en komt er voor hun een soort wedstrijd element bij, wie kan het hardste en het langs voorop lopen.
Dat bevorderd niet het ontspannen rijden, maar als het straks zomer is,en gaat het weer prima,nog even de winter door.
Ik woon vlak aan het strand, ideaal dus om even flink door te kunnen halen, lekker ons eigen tempo, dus voor mij het liefst alleen!

Bmamavan2

Re: Buitenrijden; alleen, in een groep of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 10:01

Sorry, ben idd. de optie alleen en met meerderen vergeten |o
Had eigenlijk gewild dat er meerdere opties gekozen konden worden, maar ben niet zo handig met dit soort dingen, blijkt maar weer :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:09

Meestal alleen, soms met anderen.

Voor extra veiligheid heb ik een "dog-tag" aan mijn zadel en hoofdstel. (Zo'n militair plaatje)
Daar staat de naam van mijn paard op, mijn telefoonnummer en het telefoonnummer van mijn vriend.
Nog nooit nodig geweest, maar wel een prettig idee. Zelf heb ik altijd mijn mobiel bij me, en dan dus niet zoals ik mensen wel eens zie doen in een zadeltas... :+

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:17

Ik heb op Alleen gestemd.
Maar er is meestal wel iemand met de fiets bij.

We hebben twee paarden, maar er is er nog maar 1 van onder het zadel.
Dus als mijn man op April rijd, dan ga ik op de fiets mee en andersom.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:39

Meestal alleen. Soms gaat er iemand van stal mee. Een paar keer heb ik van stalgenoten een pony met kind meegenomen, omdat die van mij zo makkelijk is met buiten rijden. Dat was maar een blokje om, maar je moet ergens beginnen. Het is wel zo prettig om op te bouwen. Waar ik nu op stal sta is er niet altijd iemand die ook net naar buiten gaat als ik ga rijden. Dus dan ga ik alleen. Ik rij ook al een aantal jaren.

Ik ben begonnen met manegepaarden in een groep. Dat is ook het beste, denk ik. Eerst een aantal kilometers in een groep maken. Je eigen rijden verbeteren. Dan wat variatie. Met mijn eerste paard (ex manegepaard) kon ik makkelijk naar buiten, die was al ervaren en keek nergens meer van op. Met mijn huidige paard heb ik het opgebouwd. Eerst een klein blokje om, daarna steeds wat langere stukken. Ook heb ik veel met hem gewandeld. Soms gaat er iemand mee op de fiets, soms te paard.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:44

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:04

Vrijwel altijd alleen. Met iemand anders ben je niet met je paard en je omgeving bezig. Daarbij heeft mijn paard veel eigen ruimte nodig om haar heen, plus heeft ze zo haar eigen tempo.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:22

ElfiL92 schreef:
Verder ben ik wel van plan om een app te downloaden. Vriendin van me heeft hem en zegt dat hij echt werkt. De SafeRider app. Hier kun je wat meer informatie lezen: http://www.marviq.com/cases/veilig-op-pad-met-je-paard.
Misschien handig voor sommige hier die altijd alleen gaan/moeten.
Maar het kan ook handig zijn voor als je het paard aan huis hebt of op stal staat maar gaat rijden als er niemand is. Je kan namelijk ook in de bak van je paard vallen en je lelijk bezeren... Y;(

Iemand hier ervaring mee? Lukt mij niet om mijzelf te registreren.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:24

Meestal alleen vanaf thuisbasis, regelmatig met stalgenoten vanaf thuisbasis en af en toe spreek ik met een vriendin af om ergens met de trailer naar toe te gaan om te rijden :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:42

altijd alleen, ik heb mijn paard(en) op eigen grond staan en ik ben gewoonweg altijd alleen.

Aan het zadel hangt een adreskokertje, maar ik weet (uit ervaring #) ) dat mijn paard bij me blijft als ik eraf donder.

Ik laat wel het toegangshek van mijn terrein open (niet op slot dus) als ik ga rijden, zodat in geval van nood "iemand" mijn paard daar terug kan zetten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:23

Het liefst rijd ik alleen; lekker met niemand rekening hoeven houden en voluit genieten van paard en natuur. Sinds januari heb ik een vijfjarige merrie die nu haar eerste paar ritjes buiten erop heeft zitten, dit wel altijd samen met iemand anders. Misschien volgende maand eens alleen proberen!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:34

Ik vind het meestal gezelliger om samen met iemand (liefst eentje) buiten te rijden. Ik houd ook van lange ritten en das zo saai in je eentje :')

Maar ik vind t af en toe ook heerlijk om m rondje alleen met mn pony te rijden, heerlijk even je hoofd leegmaken :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:43

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:45

Gedaan :D

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:06

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:11

Ik mis ook de optie "beiden".

Zaterdags met 2 of 3, en andere dagen alleen.

Voordeel van een groep is dat het gezelliger is, maar alleen is af en toe ook fijn. Ook om de paarden er niet aan te laten wennen dat ze altijd met anderen gaan, maar ook alleen kunnen. Zeker voor mijn jonge paard belangrijk, bovendien is hij alleen veel alerter en rustiger, in de groep wordt hij een stuk joliger. :+

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:15

Petitie hierboven ook getekend.

Rijd hier vrijwel altijd alleen en af en toe met een vriendin. Af en toe zeker gezellig om eens samen met iemand te rijden.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar alleen op pad met mn paard, lekker met z'n tweeën en zelf de route en het tempo bepalen. Vooral nu ik weinig tijd heb om te rijden is het heerlijk om zonder afleiding te genieten van paard en omgeving :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:19

Ook ik heb de petitie getekend!

Ik rij vrijwel altijd alleen buiten, lekker uitwaaien en m'n hoofd leegmaken. Soms ga ik samen met een vriendin of met de mede-eigenaar van m'n paard (op de fiets, of op het paard van een vriendin).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:23

Getekend!

Ik rijd meestal samen met anderen, alleen begint weer wat te komen maar na ons ongeluk anderhalf jaar geleden liefst zo min mogelijk! Gewoon omdat er altijd wat kan gebeuren....

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:48

Ik rij bijna altijd alleen, sta niet op een pensionstal en heb geen weidegenoten (buiten mijn zus, maar die rijdt niet veel). Wanneer ik kan probeer ik wel met ruiters uit de buurt af te spreken om samen te rijden, is wel gezellig :) een trainingsrondje maak ik dan weer liever alleen, dan kan ik zelf het tempo bepalen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:16

Ik rijd altijd alleen buiten. Carrera heb ik nooit met een ander paard mee het bos in genomen, vanaf het begin af aan dus al alleen. Dit ging direct goed en ik wou niet dat een ander paard haar dingen als wegrennen zou aanleren. Daarnaast vind ik buitenrijden hier op de Veluwe heerlijk om even 'weg van de drukke wereld' te zijn :j .

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:19

ik ga eigenlijk ook vaak alleen ook omdat ik dan het temo zelf kan bepalen en mijn paard heeft zelf nog een beetje een snelle gang en die houden de meeste niet bij en als ik hem dan veel moet inhouden is er voor mij ook niks leuks meer aan ben het wel aan het oevenen maar gaat nog niet zo snel

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:22

Ik ga vaak lekker alleen :)
Heerlijk eventjes alleen zijn met m'n paardje en alle gedachte op een rijtje kunnen zetten zonder lastig gevallen te worden.
Ik ga ook regelmatig met een groepje en dat is dan ook wel gezellig natuurlijk :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:25

Soms met anderen en soms alleen. Mijn doel vorig jaar was om het voor elkaar te krijgen dat ik ook alleen met mijn paard weg zou kunnen en dat is gelukt :)
Echt wel fijn, ik heb in het verleden ook veel alleen gereden en vind het heerlijk, zo samen met je paard op pad :)

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:27

Allebei eigenlijk.. De ene keer alleen en de andere keer met iemand samen. Als ik wat vaker in de week naar buiten wil ga ik vaak wel alleen omdat anderen niet op hetzelfde moment op stal zijn of niet kunnen.