Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) mijn laarzen dan ook fijner voor tijdens het rijden, ik heb nogal losse enkels en het geeft naar mijn gevoel veel meer steun.
xemmaxx schreef:Ik zelf heb jodphurs en chaps en dat vind ik beter dan normale rijlaarzen. deze geven nog een beetje mee en zitten mooi om je benen (als je de goeie maat hebt dan) bij mij zitten die laarzen altijd veel te lomp omdat ze niet mooi aansluiten op m'n benen. Ik heb geen ervaring met een rits maar dat lijkt me dat het niet heel veel uitmaakt dan een normale laars. misschien is dat makkelijker met aan en uittrekken.
ik had winterlaarzen met rits achter, was geen succes. laarzen waren net te lang voor mijn benen, dus ze staken me aan de achterkant (?) van mn knie. Dus nu gewoon jodphurs zomers en lompe winterlaarzen met klittenband aan de zijkant swinters
laraxXxemma schreef:xemmaxx schreef:Ik zelf heb jodphurs en chaps en dat vind ik beter dan normale rijlaarzen. deze geven nog een beetje mee en zitten mooi om je benen (als je de goeie maat hebt dan) bij mij zitten die laarzen altijd veel te lomp omdat ze niet mooi aansluiten op m'n benen. Ik heb geen ervaring met een rits maar dat lijkt me dat het niet heel veel uitmaakt dan een normale laars. misschien is dat makkelijker met aan en uittrekken.
ben het hier mee eensik had winterlaarzen met rits achter, was geen succes. laarzen waren net te lang voor mijn benen, dus ze staken me aan de achterkant (?) van mn knie. Dus nu gewoon jodphurs zomers en lompe winterlaarzen met klittenband aan de zijkant swinters
liedje89 schreef:Ik denk dat laarzen over het algemeen fijner rijden omdat ze meer steun geven maar een paar vinden dat goed past (is zeker met een lager budget) wel wat lastiger en als je er ook veel mee wilt lopen op stal is het natuurlijk helemaal niet fijn. Mijn beenligging is wel veel beter met laarzen heb ik van de winter gemerkt dus ik overweeg nu ook wel serieus om zomer laarzen te kopen.
Ik weet eigenlijk niet of het nog veel verschil maakt wat voor chaps je gebruikt die van mij waren vrij slap en meer tegen het wrijven van de beugelriem.