laarzen of jodphurs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cynt84

Re: laarzen of jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:15

ik was dus even kijken voor jodphurs te passen alleen hadde ze niet model die ik wilde
dus ik paste even een ander model van harrys horse en ik heb normaal 37 en ik paste een 36 en die was wel goed wat moet ik nu doen gewoon 37 aanhouden? of toch maat kleiner bestellen?
net zoals de rijbroeken heb ik bij normale broeken 38 en rijbroeken 42.. haha

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:16

let op dat als het leer is het nog uitloopt...

cynt84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:19

ik wilde gaan voor de kunstof met een rits aan de voorkant van rider pro

Katje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:47

Jodphurs *D

cynt84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:49

ja ik wilook gaan voor de jodphurs alleen is mijn vraag hoe zit het met de maten van jullie jodhurs heb de normale maat aangehouden of just groter of kleiner?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:42

Mijn jodphurs zijn van BR en heb de gewone maat aanhouden, zit prima. Maar passen is sowieso altijd prettig, weet je zeker dat het goed zit!

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:38

Ik heb met beide gereden en ik rijd op het moment met jodphurs, ik vind het een enorm voordeel dat ik ze normaal uit kan trekken zonder dat ik het gevoel het dat mijn voet meegetrokken wordt! :o

ChanelJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:39

Ik heb altijd met Leren rijlaarzen gereden is fijner met rijden, alleen niet zo lekker om normaal mee te lopen .. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:43

Ik heb zelf ook laarzen. Maar ik wil jodphurs met (mini) chaps. Voor de zomer is het handig als je je benen een beetje vrij wilt houden zodat het niet te warm wordt. En met stallen uitmesten is het ook veel handiger. Als je van die chaps hebt die lijken op de bovenkant van een rijlaars ziet het hetzelfde uit als een rijlaars. Aan jou de keuze!

Rick0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:00

Ik heb zelf jodphurs me chaps. Heb een paar keer met laarzen gereden, maar vind het zelf niet fijn. Ik denk dat het heel erg aan jezelf ligt, maar voor de zomer zou ik sowieso jodphurs zeggen. Je moet natuurlijk zelf kiezen, iedereen heeft zijn eigen mening over wat het beste bij hem of haar past :o

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:07

Ik heb zelf allebei maar ik vind zelf m'n rijlaarzen fijner dan jodphurs met chaps ;)

Als ik ergens de blubber door moet of ga mesten dan draag ik m'n jodphurs als stalschoenen, m'n rijlaarzen bewaar ik echt voor het rijden. Ik vind (eigen mening :o ) mijn laarzen dan ook fijner voor tijdens het rijden, ik heb nogal losse enkels en het geeft naar mijn gevoel veel meer steun.

Maar ga eens langs een ruitersport zaak en kijk wat ze hebben. En vraag aan stalgenootjes wat zij nou vinden, daar heb ik zelf altijd veel aan :)

edit: en vraag het hier op bokt, natuurlijk (wat je al doet) :')

JackAebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:39

Ik reed zelf altijd met jodphurs, maar sinds in leren laarzen heb die mooi om je been valen wil ik niet meer zonder rijden!
Ging vaak door mijn enkel met jodphurs en nu helemaal niet meer.

Ik denk dat je voor jezelf moet kijken wat lekkerder rijd, en misschien van iemand leren laarzen proberen zodat je weet hoe het rijd

HORSExLOVERR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:09

Mijn zus had jodphurs, ik vind ze vreselijk dus heb er nooit mee gereden.
Altijd leren rijlaarzen gehad, ook in de zomer. Met een paar dunne rijsokken valt het mee qua warmte etc.
In de winter heb je totaal geen last van de kou. Ik heb Derby's voor op wedstrijd en die rijden fantastisch! Voor op stal heb ik een paar 'simpele' leren rijlaarzen.

Marianne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:00

Jodphurs, alleen dan wel van modoni

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:04

Ik zelf heb jodphurs en chaps en dat vind ik beter dan normale rijlaarzen. deze geven nog een beetje mee en zitten mooi om je benen (als je de goeie maat hebt dan) bij mij zitten die laarzen altijd veel te lomp omdat ze niet mooi aansluiten op m'n benen. Ik heb geen ervaring met een rits maar dat lijkt me dat het niet heel veel uitmaakt dan een normale laars. misschien is dat makkelijker met aan en uittrekken.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:10

xemmaxx schreef:
Ik zelf heb jodphurs en chaps en dat vind ik beter dan normale rijlaarzen. deze geven nog een beetje mee en zitten mooi om je benen (als je de goeie maat hebt dan) bij mij zitten die laarzen altijd veel te lomp omdat ze niet mooi aansluiten op m'n benen. Ik heb geen ervaring met een rits maar dat lijkt me dat het niet heel veel uitmaakt dan een normale laars. misschien is dat makkelijker met aan en uittrekken.

ben het hier mee eens :j ik had winterlaarzen met rits achter, was geen succes. laarzen waren net te lang voor mijn benen, dus ze staken me aan de achterkant (?) van mn knie. Dus nu gewoon jodphurs zomers en lompe winterlaarzen met klittenband aan de zijkant swinters :+

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:12

laraxXxemma schreef:
xemmaxx schreef:

ben het hier mee eens :j ik had winterlaarzen met rits achter, was geen succes. laarzen waren net te lang voor mijn benen, dus ze staken me aan de achterkant (?) van mn knie. Dus nu gewoon jodphurs zomers en lompe winterlaarzen met klittenband aan de zijkant swinters :+

klitterband kan natuurlijk ook mooi zijn zodat ze wat mooier aansluiten aan je benen lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:16

Ik heb een stel rijlaarzen, zitten prima en rijden ook erg fijn :]

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:23

Ik denk dat laarzen over het algemeen fijner rijden omdat ze meer steun geven maar een paar vinden dat goed past (is zeker met een lager budget) wel wat lastiger en als je er ook veel mee wilt lopen op stal is het natuurlijk helemaal niet fijn. Mijn beenligging is wel veel beter met laarzen heb ik van de winter gemerkt dus ik overweeg nu ook wel serieus om zomer laarzen te kopen.

Ik weet eigenlijk niet of het nog veel verschil maakt wat voor chaps je gebruikt die van mij waren vrij slap en meer tegen het wrijven van de beugelriem.

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:26

liedje89 schreef:
Ik denk dat laarzen over het algemeen fijner rijden omdat ze meer steun geven maar een paar vinden dat goed past (is zeker met een lager budget) wel wat lastiger en als je er ook veel mee wilt lopen op stal is het natuurlijk helemaal niet fijn. Mijn beenligging is wel veel beter met laarzen heb ik van de winter gemerkt dus ik overweeg nu ook wel serieus om zomer laarzen te kopen.

Ik weet eigenlijk niet of het nog veel verschil maakt wat voor chaps je gebruikt die van mij waren vrij slap en meer tegen het wrijven van de beugelriem.

ik denk dat dat ligt aan de kwaliteit van de chaps. die van mij waren gewoon stevig enzo maar dat kan per chap weer verschillend zijn lijkt me

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:26

Ik ga naar de winkel om een paar mooie laarzen te kopen. Pas ze, bewonder ze en loop dan naar het rek van de jodphurs en zoek daar wat uit. Vaak zitten ze vanaf de eerste minuut lekker en ben ik om.

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:28

Jennyj01 schreef:
Ik ga naar de winkel om een paar mooie laarzen te kopen. Pas ze, bewonder ze en loop dan naar het rek van de jodphurs en zoek daar wat uit. Vaak zitten ze vanaf de eerste minuut lekker en ben ik om.

dat is idd ook een idee haha