Manegeklanten die jouw paard snoepjes voeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:17

xSlvna schreef:
Dier opvoeden, simpel zat.

Mijn merrie kreeg zakken snoep van de verzorgsters (zak stond in het kastje, en hoe snel die opging...) en die kreeg echt voor alle hondsklote snoepjes. Snoepjes bij bedelen, schooien, koppig doen, en dan heb ik het over in jaszakken bijten, schrapen, duwen etc.

Moeten ze zelf weten als ze het toelaten, maar bij mij schooide het dier niet, dus ik had er geen last van. Een paard hoort gewoon niks doms naar jou toe te doen, beest is niet achterlijk joh. :')
moet niet gekker worden, dus iedereen mag Jou paard maar alles geven?

_Alarm_wlkp

Re: Manegeklanten die jouw paard snoepjes voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:27

Wat ben ik blij dat bij onze manege de privépaarden aan de hele andere kant staan met camera's :)
Mijn staan nu thuis maar vroeger had ik het ook wel dat ze mijn pony's oh zo lief vonden en voederde...

Afblijven! in het groot er op en dat deed veel ;) ze was ook gelukkig niet de braafste op stal dus hadden ze snel door dat ze die met rust moesten laten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:30

naomi_1998 schreef:
xSlvna schreef:
Dier opvoeden, simpel zat.

Mijn merrie kreeg zakken snoep van de verzorgsters (zak stond in het kastje, en hoe snel die opging...) en die kreeg echt voor alle hondsklote snoepjes. Snoepjes bij bedelen, schooien, koppig doen, en dan heb ik het over in jaszakken bijten, schrapen, duwen etc.

Moeten ze zelf weten als ze het toelaten, maar bij mij schooide het dier niet, dus ik had er geen last van. Een paard hoort gewoon niks doms naar jou toe te doen, beest is niet achterlijk joh. :')
moet niet gekker worden, dus iedereen mag Jou paard maar alles geven?

Een snoepje mag die best hebben hoor. :')

Is niet ziek, niet suikergevoelig. Appeltje vind die ook lekker, en een worteltje ook.

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:31

Bij mijn vorige stal hing iemand een bordje op met : NIET VOEREN, KAN ERNSTIG ZIEK WORDEN.
wij allemaal in paniek en vragen; wat is er aan de hand!?
maar ze had het gewoon opgehangen om te voorkomen dat iedereen haar paard voerden en het hielp, niemand voerde meer!
dus ik zeg; GEWOON DOEN!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:31

Maar op een grote manege is een snoepje van iedere lesklant samen een hele berg vol snoepjes, dan wordt het misschien al een ander verhaal.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:32

Ik was een paar jaar geleden ook een manegemeisje en ik denk dat je je flink kan vergissen in hoeveel je paard wel niet krijgt van die kinderen. Niet maar een snoepje en een appeltje hoor.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:33

Er bestaan ook Oost indiesche Blinde kinderen. is er geen mogelijkheid om je paard te verplaatsen naar een wat minder publiekelijke box?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:35

Ik stond bij 80 paarden, gaf er zelf 3/4 één snoepje vroeger, hoe groot is dan de kans dat je paard überhaupt meer als een kwartje appel en 5 snoepjes krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:35

''Geen snoepjes'' werkt trouwens niet (Ervaring)... Biks/haver/appels zijn geen snoepjes hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:42

Ik denk dat niet voeren het beste helpt. Toen ik een verzorgpaard maar tegelijkertijd ook nog op de manege reed had ik regelmatig zakjes muesli (uit eigen zak betaald hoor, niet gepikt van stal ;) ) mee naar de manege en dan ging ik ook de manegepaarden voeren. Op een gegeven moment stonden er bordjes met niet voeren, en daar luisterde iedereen voor zover ik weet wel naar. Af en toe nog een winterpeen, een klokhuis of een oude appel, maar altijd alleen aan de manegepaarden

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:50

Ik zou gewoon iets schrijven van "als je je vingers liefhebt, voer dit paard dan niet".
Toen ik met mijn paard nog op een manège stond hebben ze het op de harde manier moeten leren. Daar kreeg hij ook steeds wat lekkers van klanten,en uiteindelijk ging hij naar alles en iedereen happen. Ik had al een plaatje opgehangen met 'verboden te voeren', maar een klein meisje kon het kennelijk toch niet laten om hem toch wat te geven. Natuurlijk was mijn paard wat té enthousiast en heeft ie in een van d'r vingers gebeten, ze zou naar 't schijnt hechtingen nodig hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:52

Ik denk dat je beter af kan zien van teksten waarin zou blijken dat je paard zou bijten/trappen. Er lopen altijd meiden tussen die dan je paard wel even zullen "temmen". Daarbuiten als jouw paard zich wel lief laat aaien en met zijn oren naar voren uit zijn boxdeur hangt zal niemand echt geloven dat hij bijt. Ik zou gewoon duidelijk niet voeren opschrijven, evt erbij zetten dat hij anders koliek-gevoelig is of erg snel hoefbevangen raakt. Denk dat meisjes die je paard willen voeren niet kwaad bedoelen, zij vinden het gewoon leuk om de pensionpaarden ook een snoepje te geven. Als zij zien dat het paard er ziek van kan worden zullen ze het echt niet meer doen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:57

als jij dat niet wilt moet je gewoon een bordje ophangen verboden te voeren! het is tenslotten jouw paard jij mag bepalen wat jou paard krijgt suc6 ermee!
Laatst bijgewerkt door Ariannee op 01-03-14 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:05

Dan zou ik een simpel bordje pakken "Ik vind snoepen lekker maar ik krijg buikpijn van snoep" en dan eronder "Mijn baasje geeft me genoeg eten" of iets in die trant.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:20

Als je eromheen gaat draaien of dingen gaat verzinnen zoals paard is gevaarlijk dan vinden kinderen zichzelf straks geweldig want dan kunnen ze een 'gemeen' paard lief maken. Zo dacht ik vroeger tenminste, had het ook met de stoutste manege paardjes want die kon ik 'temmen'.. waren achteraf dus net lammetjes.

Gewoon 'NIET VOEREN!' , lekker grote letters, opvallende kleur. Dan trekt het aandacht en kan je niet te horen krijgen ' oh had het niet gezien'

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:31

Mijn pony's staan ook op een manege, daar mogen alleen eigenaren/verzorgers en manege eigenaren pension paarden voeren, daar houden gelukkig ook mensen zich aan-ze worden volop geknuffeld, maar niet gevoerd, hoe lief ze ook kijken.

GallopGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:50

Bij ons op de manege hebben we ook een paar pensionklanten staan die hun paarden en pony's liever ook niet "gevoerd" willen hebben. Ik heb zelf geen paard, maar kan je probleem zelf heel goed voorstellen.

De pensionklanten hebben gewoon heel simpel een A4tje geprinten met de tekst; "gelieve niet voeren", "niet voeren", "verboden te voeren" etc. En deze op hun staldeur geprikt.

Ze hebben de teksten gewoon heel simpel gehouden omdat er ook kleine ruitertjes rondhuppelen bij ons op de manege en dit voor hun het duidelijkste overkomt.

Sommige pensionklanten hebben zelfs een bordje zonder tekst, maar met een afbeelding van appels, suikerklontjes en paardensnoepjes erop staan en daar een groot rood kruis doorheen (voor de kleine die nog niet echt kunnen lezen).

Ik zelf zou je tekst simpel en duidelijk houden.

Succes!

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:09

Wij hebben ook een pensionpaard op de manege waar bij een briefje hangt dat hij geen voer mag krijgen omdat hij anders ziek word.

En ik moet zeggen, het werkt, ik zie nooit iemand die het paard iets geeft, behalve degene die er toestemming voor hebben natuurlijk :)
Misschien gewoon een leuke tekst van internet, die wel echt duidelijk is, werkt vast wel :)
Succes!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:00

Zoals de meeste hier ook al gezegd hebben: Verboden te voeren!
Moet naar mijn idee voldoende zijn.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:15

GallopGirl schreef:
Sommige pensionklanten hebben zelfs een bordje zonder tekst, maar met een afbeelding van appels, suikerklontjes en paardensnoepjes erop staan en daar een groot rood kruis doorheen (voor de kleine die nog niet echt kunnen lezen).

Lopen er bij jouw op de manege dan kindjes rond die wel kunnen paardrijden en niet kunnen lezen?

Gewoon simpel 'niet voeren' lijkt me voldoende om mee te beginnen.

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:05

Ik zou het bordje er toch bij zetten en ook aan de pensioenstal eigenaar dat zij\hij daar ook op let als die op de manege is en bijvoorbeeld ook aan manege vrienden dat zij dan zeggen van : Je mag dat paard niet meer voeren van de staleigenaar ofz

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:11

gewoon duidelijk bijv. Niet voeren zonder toestemming.

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:15

Ik zou er ook gewoon een bordje bijhangen, ik snap niet dat sommige mensen het lef hebben dit zomaar te doen :n als iemand van 6 dit doet zou ik het wel kunnen begrijpen maar een volwassene dat vind ik echt niet meer kunnen

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:27

Ik heb inderdaad een bordje opgehangen dat het verboden is te voeren en dat mijn paard ook kan bijten. Hopelijk helpt het. :)

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:04

Goed dat je een bordje hebt opgehangen +:)+