"Alleen naar een goed tehuis"?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: "Alleen naar een goed tehuis"?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:21

Dan kan er toch ook gewoon een zinnetje in specifiek over handelaren?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:24

Als ik nu op zoek zou zijn naar een paard, zou ik dergelijke advertenties wegklikken.
Want het zou op dit moment gaan om een paard voor een niet al te grote prijs, waar ik leuk wat aan kan verbeteren, waar ik iets in zie, waar ik tijdelijk mee zou starten, ter bevordering van eventuele verkoop.
Ik kan niet garanderen dat ik op dit moment een paard zou houden. En ik betwijfel of ik dat ooit zou kunnen garanderen, je moet toch eerst met een paard groeien voordat je weet wat voor vlees je nu echt in de kuip hebt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:26

Handelaren kijken daar niet naar, heb dat wel gemerkt toen ik mijn ruintje te koop had staan.
Kwamen twee mannen kijken, leuke verhalen over dat ze hem voor het mennen wilde gebruiken. Of te wel een hele bla bla bla verhaal.
Had gelijk geen goed gevoel erbij. De koop is dus ook niet door gegaan.
Achteraf maar goed ook, heb nu een top paard.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:27

ik begin er niet aan, verkocht is verkocht.
en er staat ook tegenwoordig vaak bij.

mag niet doorverkocht worden. dan klik ik toch heel snel weg. al dat gez**k tegenwoordig

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:29

Ik vind dat je je paard niet moet verkopen als je zoveel eisen hebt. Alleen naar een goed thuis, geen handelaren of maneges, contact houden, geen wedstrijden rijden, zoveel uur de wei, eerst aan mij melden als je weer wilt verkopen op et cetera et cetera.. Ik zoek geen paard maar kijk voor de lol wel eens advertenties en af en toe breekt echt m'n klomp van de eisen die mensen wel niet stellen. Je verkoopt het paard dus daar heb je toch geen zekerheid toe.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:29

Wij hebben een paar maanden geleden nog een paard verkocht. Hij ging ons erg aan het hart en wilden hem dan ook zeker niet zomaar aan iedereen verkopen.
Degene die hem uiteindelijk gekocht heeft, kon hier gelukkig helemaal in mee gaan en ze wist dat ze, toen ze kwam kijken, dat ze een soort van 'op proef' kwam. Ze was helemaal weg van hem en wij hadden het idee dat dit een goed baasje zou zijn en ze heeft ook netjes gevraagd of wij het paard aan haar wilden verkopen.
Dat was de beste keus die we hadden kunnen maken. Hij heeft het verschrikkelijk goed getroffen, ze appt me nog net niet dagelijks en ze heeft ons al meerdere keren uitgenodigd om te komen kijken, we mogen dan meteen in hun 'hotelletje' blijven slapen. Goed, de verkoop duurt misschien wat langer op deze manier, maar als ik zie wat het opgeleverd heeft (en dan bedoel ik uiteraard niet het geld), was het ons dubbel en dwars waard.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:30

palousa_boy schreef:
Wij hadden het er ook bij staan toen ons paard te koop stond.

Vervolgens krijg je de vraag wat hij gaat kosten als ze een heel goed huis bieden..
Sorry, maar dan kost hij gewoon de vraagprijs, al krijgt hij een stal met gouden deurknoppen.
Vraagprijs was iets van €7000 ofzo.

Hij is niet voor dat bedrag verkocht, is ook niets dat in de buurt kwam geboden.
De reden voor de prijs? Hij MOEST niet weg.
Het had voor hem lekker geweest omdat hij graag werkt.
En je houd de minder serieuze mensen weg, want die zoeken geen dure paarden.

We hebben er een paard bij gekocht en nu staan ze samen de hele dag op de wei, elke dag. Hij heeft het dus beter dan hij het had.
Het is alleen zonde om een dressuurpaard alleen maar op de wei te zetten.

de reden van de prijs is dat hij niet weg moest?
als een paard het niet waard is, is het logisch dat mensen doorklikken en opzoek gaan naar wat anders.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:33

Diablo schreef:
Wij hebben een paar maanden geleden nog een paard verkocht. Hij ging ons erg aan het hart en wilden hem dan ook zeker niet zomaar aan iedereen verkopen.
Degene die hem uiteindelijk gekocht heeft, kon hier gelukkig helemaal in mee gaan en ze wist dat ze, toen ze kwam kijken, dat ze een soort van 'op proef' kwam. Ze was helemaal weg van hem en wij hadden het idee dat dit een goed baasje zou zijn en ze heeft ook netjes gevraagd of wij het paard aan haar wilden verkopen.
Dat was de beste keus die we hadden kunnen maken. Hij heeft het verschrikkelijk goed getroffen, ze appt me nog net niet dagelijks en ze heeft ons al meerdere keren uitgenodigd om te komen kijken, we mogen dan meteen in hun 'hotelletje' blijven slapen. Goed, de verkoop duurt misschien wat langer op deze manier, maar als ik zie wat het opgeleverd heeft (en dan bedoel ik uiteraard niet het geld), was het ons dubbel en dwars waard.

Zo reed ik vorig jaar een paard dat ook te koop kwam te staan. Super fijn dier waar ik wel toekomst in zag, had er ook echt een klik mee.
Ik ben van verkocht is verkocht, maar een leuke eigenaar vond ik wel zo leuk. En fijn voor mijn eigen gemoedsrust. De eerste twee kijkers vond ik niets. Niet goed genoeg rijden, teveel mitsen en maren.
En de derde had ik meteen een klik mee, ik had binnen vijf minuten besloten dat zij het paard wel mocht kopen. Is gelukkig ook gebeurd.

Maar anders had ik er gelukkig niet mee gezeten.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:48

StalNollie schreef:
ik begin er niet aan, verkocht is verkocht.
en er staat ook tegenwoordig vaak bij.

mag niet doorverkocht worden. dan klik ik toch heel snel weg. al dat gez**k tegenwoordig

Inderdaad waarom hou je hem zelf dan niet?
En als het begint met "met pijn in mijn hart" haak ik ook meestal gelijk af.
Ik wil een paard kopen daarover wil ik informatie. Niet over de problemen/het verdriet van de eigenaar.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:58

Ik koop niet veel paarden. Maar ik kijk weleens advertenties en inderdaad de zinnen "alleen voor een blijvend thuis" en alles wat daar op lijkt ik zou er niet op reageren. Iets eisen(voor zover dat al kan) wat je zelf niet waar kan/wil maken klopt gewoon niet.

Mij zou het vooral afschrikken dat ze eisen stellen. Ik zit niet te wachten op een betweterige of een eigenaar die zich denkt te kunnen bemoeien als ik het paard gekocht heb.
Wat helemaal nooit zou tekenen is eerste recht van terugkoop als het iets is waar ik de kriebels van krijg is het die wel. Je wil je paard kwijt maar toch ook weer niet.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:08

Geryon schreef:
Wat bedoel je met serieus?

Ik heb mijn twee ponys verkocht met al hun passende toebehoren, aan het beste huisje dat ik me maar kon wensen.. Terwijl ze geen dure paarden zochten, ze hadden er zelfs maar €500 voor. En nee, ze hebben wél geld voor de dierenarts op hun rekening voor noodgevallen. Ze waren blij met wat ze kónden krijgen. En eerst waren dat twee recreatiepony's, maar nu ik er één heb geruild voor mijn springpaard is ze daar lekker serieus mee bezig :)

Ik bedoel daarmee iemand die een paard zoekt om er serieus mee te gaan rijden. Wedstrijden rijden enzo, dus serieus.

Tuurlijk zullen die mensen ook blij zijn met €500 aan pony.

Ik heb er ook een bijgekocht voor €1200 en ben er erg blij mee, maar daar rijd ik hoogstens 3 keer per weer een rondje mee door het bos en dan stopt het wel weer, snap je dat verschil?
Het gaat niet om de prijs, maar om wat je doel is met het paard.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:22

Advertenties met eisen...... brrr. Verschrikkelijk!

Als je het paard weg doet moet je er ook afstand van nemen. Ik irriteer me alleen al aan het feit dat bij sommige staat dat het dier niet naar de slacht mag, als je alles wilt controleren moet je maar een verzorger zoeken.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:26

En veel helpen doen zulke zinnen niet eens.
Ik heb 3 maanden terug mijn veulen verkocht aan een meiske die heel enthousiast was, al eerder een veulen gehad,
beessie zou oud worden bij haar, super stal (ja gezien), ik weet niet hoeveel heen en weer geupt...
En nog word het diertje nu alweer verkocht.
Je kan iemand nooit helemaal in de 'kop' kijken. Al stel je nog zoveel eisen en zet je nog zoveel op papier :)
Misschien was dan zelfs die handelaar wel beter geweest, want dat zijn vaak zat kundige en nuchtere mensen.
Tegenover een particulier die nu niks meer met het veulen kan.
Ik denk dat het vooral om de schijnzekerheid gaat voor de oude eigenaren en je dan nog lekker kan slapen s'nachts.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 01:05

Op elk potje past een dekseltje?
Ik zou ook die advertenties weg klikken. Pas een paard gekocht die ik al reed voor de eigenaren. Ik ga ook vriendschappelijk met hen om en heb er totaal geen probleem mee dat ze komen kijken enz. Maar zij hebben geen zeggenschap of wat dan ook, gelukkig bemoeien ze zich er helemaal niet mee.
Van vreemde mensen zou ik het niet willen, verkocht is verkocht.
Andere kant is dat er genoeg mensen zijn die een goed tehuis bieden enz. (volgens eigen zeggen). Ik had pas voor een derde partij een paar paarden in de verkoop, allemaal lagere prijsklasse. Ik werd helemaal gek van alle mensen die belden en mailden dat ze een goed en blijvend tehuis boden, maar dan wilde ze de paard(en) wel (bijna) gratis. Oh, en of ik ze dan ook nog even wilde brengen. En dan heb ik het niet over 10 personen, echt belachelijk veel.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:09

Ik vind het heel normaal als er in een advertentie verteld word dat het paard alleen verkocht word bij een geschikte combinatie.
Dit is namelijk iets dat voor alle drie belangrijk is.
Als dit goed zit dan word iedereen er beter van maar een garantie is er natuurlijk nooit.

Ik vind dit niet meer dan normaal en ben in het verleden meerdere keren afgehaakt om het paardje te verkopen omdat ik de combinatie niet geschikt vond.

Voor de rest verkocht is verkocht maar stiekem volg ik nog een paardje op you tube dat ik heb gehad en geniet ervan wat zij allemaal meemaakt.
De bevestiging dat zij het super heeft getroffen geeft mij een heel warm gevoel.
Haar op zoeken nee maar het kost wel moeite om afstand te houden.

En dat terwijl deze mensen haar zadelmak hebben gekocht en er geen meter op hebben gereden maar het voelde zo goed en uiteindelijk is dit gevoel bevestigd zo blij mee.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:12

Maar als er een of andere randdebiel debiel je paard wil kopen, dan doe je dat toch sowieso niet? Dat hoef je toch niet in de advertentie te zetten?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:27

Ik heb bij mijn advertentie staan dat mijn paard alleen naar een passend thuis gaat. Daarmee bedoel ik dat ze alleen weg gaat naar een thuis waarvan ik denk dat de nieuwe eigenaar veel plezier aan haar gaat hebben. Het mes snijdt aan 2 kanten als de nieuwe eigenaar geen spijt krijgt: eigenaar blij en paard krijgt niet gelijk een schop onder de kont de handel in.

Als mensen afhaken omdat ze niet willen toelichten wie ze zijn, wat ze willen van een paard en wat hun ervaring is: prima, dan wil ik mijn paard daar niet eens aan verkopen.

Bovendien mag het paard naar een passend thuis weg voor een heel scherpe prijs en ik vind dat ik daarvoor best iets mag vragen. Is het vertrouwen er dan mag het paard weg en zou het leuk zijn om te horen hoe het gaat, maar verkocht is dan wat mij betreft ook wel verkocht en ik zal never aan de deur staan.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:43

Ik reageer niet als er staat:
goed tehuis wordt gecontroleerd
niet voor handelaren/maneges (al denk ik zelf dat menig ponybeest het hier beter af zou hebben als bij die particulier die het zo goed bedoelt,maar de plank volledig mis slaat)
met contract
contact vorige eigenaar vereist
blijvend tehuis (hoe hypocriete, zelf verkoop je dier toch ook?)
of andere dingen die niet zouden mogen/ moeten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:37

Mijn pony had dat ook in zijn advertentie staan maar die mensen zijn nooit op de uitnodiging ingegaan om eens te komen kijken en ook nooit op de mails gereageerd die ik stuurde om te vertellen hoe het met hem ging. Intresse in de pony was dus snel weg.
verkopers die ook nog eissen gaan stellen over de toekomst vind ik helemaal wat....goed en blijvend tehuis....had hem dan zelf gehouden. Ik kan ook niet in de toekomst kijken en eenmaal verkocht is verkocht. Dan heb je er ook niks meer over te zeggen

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:40

Lailapri het is wel een beetje kort door de bocht om te zeggen " jij verkoopt hem toch ook".
Ik ken ook mensen die vanwege veranderingen in financiële situatie hun pony / paard moesten verkopen.
Als een ouder zijn werk verliest en er zit geen vooruitzicht op nieuw werk in, dan is de pony van de dochter snel verkocht.

En het zelfde geld als je zelf je werk verliest.

Er zijn zo tal van redenen waarom iemand zijn paard moet verkopen en eigenlijks niet wil verkopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:53

myk_en_shant schreef:
Lailapri het is wel een beetje kort door de bocht om te zeggen " jij verkoopt hem toch ook".
Ik ken ook mensen die vanwege veranderingen in financiële situatie hun pony / paard moesten verkopen.
Als een ouder zijn werk verliest en er zit geen vooruitzicht op nieuw werk in, dan is de pony van de dochter snel verkocht.

En het zelfde geld als je zelf je werk verliest.

Er zijn zo tal van redenen waarom iemand zijn paard moet verkopen en eigenlijks niet wil verkopen.

Als je dan per se die eisen wilt stellen en die zekerheid wilt hebben, dan moet je je paard of pony naar de slacht brengen. Weet je zeker dat er nooit meer iets mee gedaan wordt.

Is hard, maar wel de waarheid. Je kan toch verdorie niet een half eigendomsbeleid gaan voeren over een paard of pony die je verkocht hebt. Hij moet per se 24/7 in het land. Ik heb zelfs eens gelezen dat er geen wedstrijden mee gereden mochten worden van de dierenarts in verband met z'n entingen.
Heb dat meisje een berichtje gestuurd dat ze toch wel begreep dat dat de grootste onzin was en dat het een kwestie van basis entingen opnieuw zetten was en gaan met die banaan. Meisje bleef er bij dat het niet mocht. Zal wel een emotionele kwestie zijn geweest. Meisje was redelijk natural in gesteld, om het maar even een naam te geven.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:58

Nja ik snap best dat die mensen zich rot voelen omdat ze hun beest weg doen. Dat ze er dan even bij willen zetten dat ze een goed huis zoeken laat merken dat ze toch begaan zijn met het dier en geeft voor ons ook wel weer dat er beter gecontroleerd zal worden.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:14

Ik denk als je begaan bent met het dier dat je verkoopt dat je dat ook kan laten blijken door
een duidelijke uitgebreide advertentie te maken met de voors én tegens van het dier :)
Soms zie je advertenties met een paar vage foto's en amper beschrijving, maar neeeee wél een goed huis gezocht!
Plus zelf de reacties filteren. De keren dat ik een pony heb verkocht stelde ik geen eisen aan de mensen,
maar ga ik zelf gewoon niet in op reacties met alleen: Vraagprijs? Of: Voor de helft minder kom ik hem ophalen blabla.
Mensen die het goed voor hebben en echt geïnteresseerd zijn reageren vaak zelf ook wel wat uitgebreider.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:17

Kijk onzin eisen ben ik ook niet mee eens hoor, dat voorop gesteld.
Maar wat is nou zo erg aan om het beste voor je dier te willen.

Ik heb ook in de advertentie van mijn veulen gezegd dat ik graag contact zou blijven houden, dit betekend echter niet dat ik om de dag een verslag wil.
Maar zo nu en dan een berichtje is voldoende.

En ik ben absoluut niet een bemoeial die onmogelijke dingen eist.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:22

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je dan als verkoper het recht houdt om te beoordelen of jij het een goed te huis vind. Dus dat je kan zeggen dat je niet wilt dat je paard op die manier gehouden gaat worden en dus niet akkoord gaat met de verkoop.