sasja0705 schreef:hmmm...volgens mee hebben vrachtwagens ook twee wielen meer? heb verschillende suvs gehad...onder andere een RR automaat... en daar heeft mijn idiote garage het voordifferentiel onder uit gehaald zonder dat ik het wist...trailer erachter met twee paarden, winter, nat wegdek... rest van t verhaal laat ik achterwege...
Ehm, dat kan niet. Als je bij willekeurig welke Range Rover het voordiff verwijderd, dan doet ie het niet meer. Dan is daar meer aan de hand geweest.
janderegelaa schreef:sasja0705 schreef:hmmm...volgens mee hebben vrachtwagens ook twee wielen meer? heb verschillende suvs gehad...onder andere een RR automaat... en daar heeft mijn idiote garage het voordifferentiel onder uit gehaald zonder dat ik het wist...trailer erachter met twee paarden, winter, nat wegdek... rest van t verhaal laat ik achterwege...
De dubbel lucht achterwielen zijn zodat ze meer gewicht mogen laden.
Als de kogeldruk op de haak drukt heb je meer grip met de achterwielen en juist minder grip met de voorwielen. Jouw incidentje komt dus niet daardoor.
Ik vind wel dat iedereen die met een trailer rijdt, dat met een 4-wheel drive moet doen. Dat is gewoon het veiligst.
Dat kunnen de meesten niet betalen. Daarnaast is een groot deel van de kleinere 4x4 volstrekt zinloos omdat ze geen tussendiff hebben en daarmee niet op de harde weg in 4x4 kunnen rijden, zonder een hoop schade aan de aandrijving.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat het ook helemaal geen noodzaak is, maar een permanente 4x4-aandrijving heeft inderdaad voordelen boven tweewielaandrijving.
prachtauto, maar doe het niet! wij hebben het ook overwogen om een trekhaak eronder te zetten maar ons hebben ze het dringend afgeraden. Dan hebben wij dan ook twee zware friezen... maar ook met twee lichtere paarden ( of zelfs een ) wordt het geen succes... de Jag heeft achterwiel aandrijving :-(
...nu staat er een Kia Sorento uit 2010 op de oprit waar ik tot nu toe erg blij mee ben...