Advies nodig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:52

Ik blijf ook bij mijn vorige posts en ga zeker mijn mond niet houden.

Wat denk je dat alle paarden doen die geblesseerd zijn en op rust staan en waar ook niet mee gewerkt wordt? En alle paarden die op pensioen staan? Die kwijnen allemaal weg volgens jou?

Of denk je echt dat je paard er zoveel aan heeft om geborsteld te worden?

Ik blijf bij wat ik zeg; de eigenaars zijn fantastische mensen; regelen volpension en betalen het allemaal.
Je zou eigelijk een topic moeten openen om je dank te uiten en rond te vertellen wat een fantastisch verzorgpaard je hebt.

Misschien ligt je probleem wel dat je het paard niet aankan? De meeste paarden zijn heviger in de winter.
Ik snap het probleem echt niet, laat dat paard rustig elke dag op de wei staan, 's nachts binnen en ga 2 keer per week rustig een uurtje rijden.

Moest jij mijn paarden verzorgen en zo over mij spreken moest je al lang niet meer komen hoor!

Beste tip die ik je kan geven, stop er mee en zoek een manege!

Selka

Re: Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:02

TS, zou je het ook niet redden om 1 a 2 dagen een half uurtje te gaan om te longeren? Kun je het paard soepel houden en sterker maken zonder ruitergewicht.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:48

Maree98 schreef:
Rex rolfo, dat heb je goed :)
En nog jong dus idd soms wat baldadig en pittig om mee te werken.

Leer mij die Maflingers kennen :D

Ik bekijk even alleen de paard-kant, de gevoelens die jij hebt bij de situatie zijn persoonlijk en zullen voor iedereen anders zijn. Vanuit het paard gezien zijn er als ik het goed samenvat twee punten:
- kwijnt ie weg met weinig aandacht?
- wordt ie baldadig bij weinig werken?

Er zijn best de nodige pensionstallingen waar de paarden individueel staan, buiten 5 dieren in 5 kleine weitjes ipv met z'n allen in 1 grote wei. Als ie individueel staat is dat niet optimaal, maar als de paddock groot genoeg is om even gek te doen en hij contact kan hebben met z'n buren is het acceptabel. Staat ie wel met andere paarden samen dan is er imho van wegkwijnen geen sprake.

Tweede punt is baldadigheid en daar ben je duidelijk in, meneer krijgt spatjes als ie maar 2-3x per week onder het zadel komt. Dat is normaal, net zoals kinderen na een vakantie of een periode met veel vrij dagen meer zeuren over school dan wanneer ze vijf dagen per week hun routine hebben. Als het je zou lukken om net een keer vaker te gaan zou denk ik al veel verschil maken, dan komt de pony wat meer in z'n routine en gaat het allemaal net even makkelijker. Als dat niet kan dan even aan de longe voor je erop stapt. Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:02

Ik zie het probleem eigenlijk ook niet zo.
Ik heb verschillende paarden gereden en de leukste projecten vond ik waar de eigenaar zich totaal niet mee moeide (of naar het buitenland was voor lange tijd). Heer-lijk! Lekker doen met het paard wat ik wilde etc.
Een paard dat goed gehuisvest wordt en goed opgevoed is, wordt echt niet opeens een baldadige rotzak omdat die 3 keer in plaats van 4 keer in de week gereden wordt. Dus ik denk dat je daar naar een andere oorzaak moet zoeken dan eigenaars die niet langs komen.

Verder,en nu ga ik een beetje grover zijn. Als ik de eigenaar was van dit paard en ik lees dit bericht waarin je mij beschuldigd van liegen en niet voor mijn paard zorgen etc, dan zou je het dilemma van blijven of weggaan niet hebben, want dan kom ik je persoonlijk wel even dag zwaaien. Dus ik hoop echt dat de beschuldigingen terecht zijn en niet omdat je gewoon niet op 1 lijn zit met de eigenaar. Je hebt als verzorgster praktisch alles wat een verzorgster zich wensen kan, daar zou je je ook op kunnen focussen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:04

Pauline schreef:
Het valt mij op dat je ontzettend oordeelt over de eigenaren. J betiteld ze al egoïstisch en dat ze niet goed voor hun paard zorgen in jouw ogen.
Paard is iedere dag n handen bij de staleigenaar en wordt 2-3 keer gereden door jou, prima toch? Ik zie het wegkwijnen niet. En als jij weg gaat zullen ze misschien wel iemand anders willen, of zelf meer komen. Dat weet je niet en daar heb je geen invloed op.

Hier ben ik het mee eens.
Paard krijgt de zorg en de aandacht. In jouw ogen zou je het anders doen, maar zelf ben je ook niet in staat om meer te doen.
Denk dat je heel blij mag zijn met zoveel vrijheid en het niet hoeven betalen.
Bij menig ander moet je er wel voor betalen.
Waarom heb je zoveel vraagtekens bij de eigenaren? Ze zorgen op hun manier goed voor het dier, staat gestald op een pensionstal inclusief de verzorging, jij bent er voor de nodige beweging.
Zie het probleem ook niet zo.
Heb mijn eigen paarden aan huis staan en deze werken ook niet dagelijks hoor.
Ze komen dagelijks buiten van 8 tot 18.00 uur, om de dag zijn ze aan het werk en dat is voor mij prima. Merk niets aan het niveau of de conditie.
Als paarden eenmaal een goede conditie hebben houd je het goed bij met een aantal keren per week beweging/werken. Als een paard een aantal weken vakantie heeft gehad is de conditie ook niet in ene keer weg, zal wellicht wat minder zijn geworden maar is zeker niet verdwenen.

Bedenk wel dat als je het voor elkaar zou krijgen om er nog iemand bij te laten verzorgen dat je wel je vrijheid kwijt bent, dan zal alles beter in overleg moeten gaan wat betreft dagen enzo. Of ga je nu al op vaste dagen? Dan maakt dat niet uit.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:11

Heeft een van deze reacties al geholpen? :D
stolzz niet alles heeft met jaloezie te maken :o ;)

Maree98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 10:50

lovepaard123 schreef:
Heeft een van deze reacties al geholpen? :D
stolzz niet alles heeft met jaloezie te maken :o ;)

Ja hoor zeker wel :)
Het kan best goed zijn om je eens van een andere gedachte te laten kijken. Als mens kan je er natuurlijk vreselijk naast zitten en je kan zo je eventuele fouten inzien toch? Ik ben iig geen stijfkop die zich vast houdt aan alleen mijn denkwijze maar ga het zeker nu eens van een ander oogpunt bekijken.
Ik filter alle goede reacties er dan ook zeker uit :j
Het is jammer dat sommige mensen hier niet gewoon met een normale toon kunnen reageren zoals Stolz bijvoorbeeld. Moeten perse hun statement met een snauw maken. Maar ach die laten we maar links leggen :Y)

Ik ben namelijk zeker voor rede vatbaar als mensen er op een normale manier met mij over praten. :)

Helaas lukt meer dagen komen echt niet @selka Ook niet voor alleen longeren. Maar goed wat er gezegd werd dan maar even longeren voor het rijden. Ben alleen dan bang dat het dier die twee dagen dan uit z'n stekker gaat en zichzelf overbelast? Of zal dat in de praktijk wel mee vallen en ben ik te voorzichtig?

Gini; ik snap helemaal wat je zegt hoor. Maar het is niet dat ik het stiekem doe want heb er met de eigenaren al over gesproken hoe ik erover denk
Ze doen er alleen zelf niks mee.

Wat betreft het beschuldigen van liegen. Dat staat buiten kijf, de feiten liggen er eigenlijk praktisch op tafel. Ik ben ook niet de enige die het ziet en er ook zo over spreekt. En ik beperkt het zelfs zoveel mogelijk terwijl andere zich er vol over uitlaten en ik dit alleen aan hoor. En er bewust niet op in ga. Dus het niet eens vraagtekens bij de eigenaren zetten maar het gewoon echt weten. Maar ik denk dat ik het los moet laten onder de noemer; hun leven en verder ook hun problemen en gevolgen. We waren vroeger allemaal een leuke hechte groep maar zij zijn er helemaal tussen uit gevallen door leugens en vreemd gedrag. Maar goed, nogmaals, hun keuze dan maar. Kwa het vrienden gedeelte heb ik dat allang los gelaten en hebben we geen contact meer. En t contact over het dier is nihil.

Ik ga alle nette posten nog eens door lezen en op mij in laten werken :)

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:57

Ik denk dat loslaten het grote antwoord is. En als je dat niet kunt, toch stoppen met het verzorgen van dit paard.
Ik vind niet dat het klinkt alsof ze hun paard echt verwaarlozen, ze besteden de verzorging alleen uit. In dit geval aan volpension en jou, en als jij ermee stopt zoeken ze echt wel weer een ander die er goed voor is, dan heb jij de frustratie niet.
Iedereen doet het anders, en zolang het dier qua gezondheid/verzorging niet verwaarloosd wordt, maakt het imo niet uit hoe je het aanpakt, alleen als verzorger moet je kunnen omgaan met de keuzes die de eigenaar van je paard maken. Kun je dit niet, en kun je het niet naast je neerleggen, dan is de enige optie imo stoppen en een ander verzorgpaard (met andere eigenaren) zoeken, of een eigen paard kopen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:06

Vervelende situatie. In principe ben jij als verzorgster niet in de positie om te beslissen wat de eigenaar al dan niet met 't paard doet; het is hun paard en zeker omdat jij niets hoeft te betalen heb je weinig in de melk te brokkelen. Dat neemt niet weg dat ik me goed kan voorstellen dat het jouw lol een beetje wegneemt als je weet, dat je de enige bent die regelmatig naar het paard omkijkt. Toen ik nog paarden bijreed vond ik het juist leuk om goed contact te hebben met de eigenaren over 't paard; zo deel je echt de 'lol' van het paard.

Los daarvan, de eigenaar kun jij niet veranderen. Het enige waar jij invloed op kan uitoefenen is je eigen rol in deze kwestie. Je geeft, begrijpelijkerwijs, aan dat je niet meer dagen kunt gaan; dan blijven er dus twee opties over. Je stopt ermee, omdat je de 'lol' kwijt bent, of je gaat door en legt de ergernis naast je neer.

Maak die oplossing voor jezelf en niet steeds met het paard in 't achterhoofd. Mijn vermoeden is dat ze wel weer een andere verzorgster zullen vinden voor dit paard; temeer daar velen zullen staan te springen om een gratis bijrijdpaard voor 2/3 dagen in de week (of dat nou zo ideaal is staat buiten de discussie). Als hij ook voldoende buitenkomt is de ramp niet zo vreselijk groot. De enige 'ramp' is dat jij gehecht bent aan het paard en dus misschien moeilijk afscheid kan nemen. Maar houd in je achterhoofd; een hobby hoort je (netto) energie te geven, niet energie te kosten. :)

Maree98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 11:07

Er wordt gesproken op stal over geestelijke verwaarlozing door de stalgenoten die het dier natuurlijk al lang zien, en kennen. Ik zelf kan hier niet tegenin gaan omdat ik zelf van mening ben dat het dier ook zijn aandacht nodig heeft. Andere mensen (voornamelijk hier) vinden het geen verwaarlozing. Tja die visies liggen anders. Laten we het maar ergens in het midden houden :) Er zijn idd dieren die er slechter af zijn :j

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:10

Je zegt dat hij 'genoeg' uren buitenkomt. Heeft hij dan ook contact met andere paarden? Of staat hij uiteindelijk toch echt wel veel alleen op stal? Paarden zijn in principe natuurlijk niet 'gemaakt' om hun geestelijke verzorging van mensen te krijgen. Als er contact is met soortgenoten en hij buiten kan staan is het allemaal een stuk minder erg dan wanneer hij het grootste deel van de tijd - alleen - op stal moet staan.

'Geestelijke verwaarlozing' is een mooie kreet, maar we moeten altijd oppassen niet teveel menselijke eigenschappen toe te dichten aan een paard. Wat hij nodig heeft, is contact met soortgenootjes en voldoende beweging op een weiland/paddock. Zijn er geen stalgenootjes (wellicht die het zo zielig vinden?) die af en toe hem eens even wat aandacht kunnen geven? Al is het maar even bij hun paard in de paddock (als dat kan), even een aai en een lief woord, even borstel erover, zoiets? Het zou jou misschien helpen met je 'schuldgevoel' (als ik het zo even mag noemen) tegenover je paard?

Maree98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 11:12

Hanmar; als ik per maand een bedrag zou betalen waarmee ik dan idd meer vingers in de pap had dan had ik het zeker betaald :j
Helaas willen ze dit niet...

Mensen spreken dus veel al over dankbaar voor gratis maar ik ben absoluut niet te beroerd om te betalen mits dan idd vooruitgang bied

Hij staat gelukkig wel samen al zijn dat dooie dienders (oudere dieren) en hij jong dus wil graag spelen.
Maar andere paarden om mee samen te staan zijn er niet. Hij staat gemiddeld 5/6 uur buiten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:14

Dat snap ik hoor, ik heb ook beide gedaan (betaald en onbetaald) en ik moet zeggen dat het nodig weinig uithaalt. Het ligt aan de eigenaar of zij jou als 'meebeslisser' willen zien of niet. Vermoedelijk willen de eigenaren het liefst dat jij gewoon voor 't paard zorgt zonder 'commentaar' (in hun ogen) over wat zij al dan niet met 't paard doen. Daar ligt vermoedelijk de crux van jullie probleem; verschillende verwachtingen van elkaar als eigenaar en als bijrijder...

Ik bedoelde overigens niet te zeggen dat je 'maar dankbaar moet zijn' met mijn eerste post, maar zie nu dat dat wellicht wel zo overkomt. Ik snap je probleem echt wel, gaf het alleen aan dat het voor de buitenwereld erg mooi klinkt en dat om die reden het voor hen vermoedelijk makkelijk zou zijn iemand anders te vinden... ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:26

Het punt is gewoon dat je als bijrijder weinig te zeggen hebt, betaald of onbetaald. Het is nu eenmaal niet jouw paard, dus heb je in veel dingen je te schikken in hoe de eigenaar het wil hebben of hoe deze het zelf doet. Dat wil niet zeggen dat je niets mag zeggen, alleen is het wel klaar daarna als je iets aangegeven hebt. Dan is het aan de eigenaar of deze er wat mee doet of niet.
Kan je je daar niet (meer) in vinden dan is het aan jezelf of je doorgaat of stopt.
Heel l*llig gezegd er zijn meer gekken die dit willen doen dan alleen jij (zegt mijn man altijd tegen mij...)
Je hebt het beste met het dier voor en het is jammer dat de eigenaar een andere visie heeft.
Ik persoonlijk zou niet zo gaan doen als de eigenaar, daar bedoel ik mee vervallen in stilzwijgen naar elkaar toe. Dan kunnen ze je dat nooit nageven.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:55

Justico schreef:
Vervelende situatie. Toch snap ik nooit zo goed waarom je als verzorgster moet betalen voor het rijden en verzorgen voor een (verzorg)paard/pony. Ik snap dat niet. Mogen eigenaren niet blij zijn als er iemand voor hun paard/pony zorgt? In de meeste gevallen besteden eigenaren dit uit aan mensen die geen eigen paard hebben, & ze er zelf dus niet genoeg tijd voor hebben. Ik vind het erg bijzonder. Maar goed, dit heeft natuurlijk niet veel met jouw situatie te maken.. Ik hoop dat je voor jezelf een goede keuze kunt maken.

haha dat snap ik dus ook nooit. Iemand heeft een paard, de eigenaar kan een paar dagen niet en dan moet de bijrijder ook nog betalen om te mogen rijden? Beetje krom vind ik altijd. Moet vroeger altijd gewoon de helft van de hoefijzers betalen omdat ik echt alleen met de shet rijden. Verder was het helemaal mijn pony :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:00

lianne484 schreef:
haha dat snap ik dus ook nooit. Iemand heeft een paard, de eigenaar kan een paar dagen niet en dan moet de bijrijder ook nog betalen om te mogen rijden?

Simpel, kwestie van vraag en aanbod.

Zijn er veel mensen die graag hebben dat een bepaalde ruiter met hun paard werkt dan moet de eigenaar betalen, zijn er veel mensen die graag op jouw paard willen rijden dan kan je daar een vergoeding voor vragen. En in het midden kom je uit bij de gesloten portemonnee: bijrijder krijgt niets en betaalt niets :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:14

Ik begrijp eigenlijk niet wat je van de eigenaren verwacht..
Ze hebben kennelijk genoeg vertrouwen in je en betalen het onderhoud en de verzorging. Jij wilt meer? Moeten ze zich actief met jou en het paard gaan bemoeien?
Weet je: er is er maar één die dit kan oplossen: dat ben je zelf. Wees pro-actief en zoek een goede kennis/vriend/vriendin die bereid is om het paard te longeren als je dat zelf niet kunt. Stilzwijgen instellen naar de eigenaren is ook niet slim: hou ze op de hoogte, toon belangstelling, práát..
Achter hun rug om klagen bij de stalhouder, ze op het internet beschuldigen van smoesjes, van leugens.. dat lijkt me niet de manier.

Maree98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 12:40

Jannepauli schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet wat je van de eigenaren verwacht..
Ze hebben kennelijk genoeg vertrouwen in je en betalen het onderhoud en de verzorging. Jij wilt meer? Moeten ze zich actief met jou en het paard gaan bemoeien?
Weet je: er is er maar één die dit kan oplossen: dat ben je zelf. Wees pro-actief en zoek een goede kennis/vriend/vriendin die bereid is om het paard te longeren als je dat zelf niet kunt. Stilzwijgen instellen naar de eigenaren is ook niet slim: hou ze op de hoogte, toon belangstelling, práát..
Achter hun rug om klagen bij de stalhouder, ze op het internet beschuldigen van smoesjes, van leugens.. dat lijkt me niet de manier.

Hmm bepaalde dingen waren meermalen gezegd maar blijkbaar nog niet duidelijk.
Iemand anders laten longeren MAG NIET.
Anders had dat idd al een simpele oplossing geweest en had ik niet tegen bepaalde punten aangelopen.
Ik klaag overigens niet achter hun rug om bij de stalhouder. Heb het ze zelf ook al gezegd.
Maar ze tonen totaal geen interesse wat ik met het dier doe. Dus waarom zou ik ze dan op de hoogte houden? Dat heb ik heel lang gedaan maar er komt weinig tot veelal geen reactie op.
-O-
Maar goed het is een emotioneel aspect bij mij en dat zal ik moeten los laten. Kom gewoon aan doe m'n ding, ga weer weg en als ik niet kan dan meld ik dat netjes aan de stalhouder (eigenaren ook aan gedaan maar daar doen ze verder ook niks mee)

En als ik dat over een poosje nog steeds niet trek (en dat is dus voor iedereen persoonlijk hoe die daar in staat en zo ook ik) Dan meld ik netjes dat ik ermee stop.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:15

Hebben de eigenaren je uitgelegd waarom je niet door een ander mag laten longeren op de dagen dat jij er niet bent?

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:17

Persoonlijk begrijp ik het probleem niet zo.
Stop met zeuren of schaf zelf een paard aan (dan kun je alles doen op de manier die jij goed acht)
Zolang je een paard van een ander rijdt zal er altijd wel iets zijn.

Als ik in de schoenen van deze eigenaar had gestaan had ik je de deur gewezen.
Ik zou het echt niet waarderen als iemand mij hier herhaaldelijk de les over zou lezen.

Mijn advies is laat het los dat de eigenaar geen interesse meer in zijn paard heeft.
De rekeningen worden betaald en het paard krijgt een goede verzorging.
Geniet van het paard dat je nu helemaal voor jezelf hebt zonder dat het je een cent kost.
Drie maal per week rijden of longeren en alle dagen met ander paarden naar buiten lijkt mij hartstikke goed voor een jong paard.

Als het te weinig is dan moet je vaker heen gaan.
Ken je het spreekwoord waar een wil is is een weg?

Maree98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 13:24

Jannepauli schreef:
Hebben de eigenaren je uitgelegd waarom je niet door een ander mag laten longeren op de dagen dat jij er niet bent?

Ja ik heb het gevraagd en het antwoord was dat ze niet diverse personen voor het dier wouden.
En dat het een frisse pony is met een pittig karakter en niet voor iedereen geschikt en daarom liever alleen bij mij houden
Wat op zich natuurlijk een compliment is naar mij toe. Absoluut.
Maar ik heb een zeer ervaren persoon aangedragen en toen kreeg ik alleen; nee dat willen we niet.
Daar heb ik het dan maar verder bij gelaten.

Gmekkes; ik lees ze de les niet, ik vraag het gewoon netjes. En ik blijf niet door zeuren erover. Heb alleen diverse oplossingen aangedragen.
En nee er is niet altijd een weg. Ik kan gewoonweg geen 7 dagen per week. Als dit wel het geval had geweest had het eigen paard er al gestaan. Zonder mijn werk die mij opslokt heb ik wel de tijd maar dan niet de financiën. Het is het 1 of het ander. Ik kies er bewust voor geen eigen paard te hebben.

Ik vind je "stop met zeuren" erg onaardig. Als je al mijn teksten leest zie je staan dat ik bereid ben het anders in te zien en ook kan in zien dat ik waarschijnlijk fout denk. De reden waarom ik ook dit topic geopend heb. Om meerdere meningen te horen.

Het mag dus wel wat vriendelijker.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:28

Persoonlijk zou ik hier als pensionstalhouder niet blij van worden.
De eigenaar betaald keurig netjes zijn rekening, daardoor houdt de pensionstalhouder zich aan de afspraken om het dier een goede verzorging te geven. Vervolgens gaat een bijrijdster haar beklag doen of proberen om hem/haar voor het karretje te spannen om te regelen dat er meer met het dier gedaan gaat worden in de vorm van een eventuele 2e bijrijdster. Iets wat de eigenaar al te kennen heeft gegeven niet te willen.
De pensionstaleigenaar heeft niets met jou van doen, maar wel met de eigenaar van het dier. Daar moet je niet tussen willen gaan staan.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:28

ik heb niet alle reactie's gelezen!

ik snap je heel goed, maar denk toch dat je niet zo veel er aan kan veranderen omdat de eigenaar alles over het paard heeft te zeggen, dus ook hoe veel zij er naar toe gaan, (al vind ik ook echt dat dit niet hoort)

kan je niet bijv. 1 of 2x per week naar dit paard gaan en dan nog de overige tijd naar een ander paard gaan?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:30

Wat stalgenoten zeggen is een ding waar ik persoonlijk geen waarde aan hecht. Merendeels is het groepswerking en dan kan ik zo niet inschatten of zij voldoende kennis in huis hebben.
Een paard dag in dag uit alleen op een weitje , dát is geestelijke mishandeling. Paard 23u per dag ophokken en nooit echt fysiek contact met soortgenoten idem.
Daar lijkt me in dit geval echt geen sprake van.

Edit: je dat je oplossingen aandraagt. Maar er is in hun ogen geen probleem. Dus heeft dat geen zin, de oplossing zit bij jou. Take it of leave it, meer smaken zijn er niet.

Maree98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 13:33

Meggiemeg; de verhoudingen liggen anders bij ons dan een normale pension verhouding. De pension houder is inmiddels een goede vriend van ons. Net als de eigenaren in ons vriendenkring zaten alleen sinds een jaar niet meer.

Normann_love, nee daar heb ik geen tijd voor anders had ik dit dier wel meer kunnen doen.

Ik ga er nog eens met mijn vriend over praten en wat hij er van vind met deze meningen aangedragen erbij.