Paarden die toch anders zijn dan verwacht..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:42

Ik heb een kwpn-merttie van 20+. Ze is buiten heel braaf, bijna nergens bang voor, maar wel heel voorwaarts. En als je geen leiding geeft , bedenkt ze haar eigen dingen: weg springen, omdraaien. En soms heb ik mijn handen meer vol aan haar dan mijn dochter met haar jonge arabierruin!. En dat geloven mensen niet. In de wei is ze zo rustig en kalm, bijna bejaard. Maar dat ze buiten zo kan drammen en dat ik er niemand anders op laat rijden buiten vinden ze vreemd.
Onze arabier kan in de wei compleet uiit zijn dak gaan en rennen en hoog bokken. Heel heftig. En buiten is hij zo braaf. Maar iedereen vindt hem eng en gevaarlijk. Hij zal in het bos ook wel maf doen. Nou nee, hij is het braafste jongetje op aarde. Mijn dochter is bezig hem bitloos te rijden buiten, wat hij erg goed oppakt en heel snel is gaan begrijpen. Nou dat hoef ik niet te doen met mijn brave turbo merrie.
Beide worden ze verkeerd bekeken. Gelukkig weten wij beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:47

En ons andere paard kan vreselijk aanstellerig en truttig doen en overal van schrikken. Toen had ik wedstrijd en echt de moed zonk me in de schoenen toen ik het terrein zag. Luidsprekers met muziek, tenten met verkoopdingen, vlaggen... maar ze was totaal niet onder de indruk hoor!! Schrikparcour hetzelfde, ze durfde als enige overal onderdoor (partytent o.a) en over heen, in galop over het zeil etc.
Terwijl ze op dr achterbenen de stal uit kwam :+
Heel bijzonder vond ik dat

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:05

Onze puppy tinker werd op zijn derde jaar betuigd bij Udo de Haan hij werkt veelal met Coole Friezen.
Als wij met ons jonge paard ( op vreemd terrein) daar een rondje liepen gingen al die ##@@% Friezen flippen in de weide of de paddock..!!
puppy begreep er niets van en liep super braaf naast ons terwijl er overal om hem heen paarden rond renden...
Welke coole friezen ze nou bedoelen..?

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:09

ow ja mijn paard heeft vroeger op de manege gestaan en het dier is gek op aandacht. alle kids waren dan ook groot fan van hem en ze kregen regelmatig de vraag of ze der niet op mochten rijden. Laat ik nou net een van de weinige zijn die die nog nooit heeft laten zandhappen :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:09

Ik ken het.... Ik heb best een brave fries... en meestal staan mensen ook met hun oren te klapperen als ik vertel dat ze soms niet altijd zo lief is op buitenritten. Met 2 paarden of meer is ze super braaf... maar ga ik alleen dan moet ik er wel echt aan rijden :P

C_estmoi

Re: Paarden die toch anders zijn dan verwacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:59

hmm.. m'n vriendinnetje is met andere paarden écht een draak. ik roep altijd dat ze autistisch is, en op z'n minst toch wel sociaal gestoord. Altijd lopen uithalen enz.. Mensen denken dus altijd dat t geen lief beest is, maar met mensen is het een onwijze knuffel <3 (daarnaast zal ze onder het zadel ook écht niet uithalen naar andere paarden, tenzij ze echt ín d'r kont parkeren)