romyloverrr schreef:Ik rijd 8 jaar (ben 15 maar erg klein), heb een eigen pony en rijd diverse pony's voor andere mensen.
Ik kan met sporen rijden maar doe dat bij voorkeur niet, normaal enkel voor verfijning.
Maar in dit geval zou het misschien kunnen helpen, wat denken jullie?
Wat voor sporen met zwanenhals zijn het minst scherp?
TS,ik ben wel erg benieuwd waar je denkt dat sporen in dit geval voor zouden kunnen helpen? Want ondanks dat het al een behoorlijk lang topic is geworden, is mij nog steeds niet duidelijk wat nu het probleem is?
Over je houding: je zit inderdaad een beetje in stoelzit. Vanaf de foto lijkt de oorzaak daarvan mij echter niet jouw eigen zit, maar de beugelophanging van het zadel. Het ziet er uit alsof de beugels te ver naar voren aan het zadel zitten, dan wel dat het zadel naar achteren kantelt omdat het niet goed op de pony past. Doordat jij er op zit en er ook nog een (uitrij)deken overheen ligt kan ik niet zien of het zadel wel of niet kantelt. Het lijkt ook teveel over de schouder van de pony te liggen. Daar kun je verder weinig aan doen, een goed passend zadel vinden voor een kleine pony is nogal lastig. Als het probleem met rijden echter is dat de pony niet voorwaarts genoeg is, zou mijn eerste vraag wel zijn of hij ook zonder zadel niet voorwaarts genoeg is en of hij met ander werk (longeren, aangespannen?) ook niet voorwaarts genoeg is. Wanneer dat alleen met rijden het geval is kun je dat alleen oplossen met een ander, beter passend zadel.
Verder sluit ik mij aan bij wat eerder al gezegd is: drijven doe je met je kuit, niet met een spoor. Mocht het probleem niet zijn dat de pony niet voorwaarts is maar dat hij bijvoorbeeld niet goed om je been heen buigt, dan kom ik toch terug bij mijn opmerkingen over het zadel. Als het zadel de schouders omsluit kan de pony waarschijnlijk daardoor niet goed buigen en dat los je ook niet op met een spoor.