Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Devitootje schreef:Bij ons op stal hebben ze deze soort slow feeders: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... CDoQ9QEwAA
Vind het voordeel van een bak ten opzichte van een hooinet, dat er weinig tot niets meer op de grond valt. Bij ons gaat er zoveel in dat er aan het eind van de dag gewoon nog over is. Dat haal je er dan uit, doet nieuw erin en dan het "oude" er gewoon weer bovenop. Hoef je niets weg te gooien en hebben ze altijd genoeg te eten (ook als je heel de dag op je werk bent).
Maar je kan ook kleinere als je wilt. Daarin hebben we gaten geboord, in welke grootte je wilt afhankelijk van hoe moeilijk je het je paard wilt maken.
knollentuin schreef:Ts zou je op vragen antwoord willen geven? Er zijn hier meerdere mensen die je vragen wat voor plak hooi, van een grote baal (450 kg) of van een klein 20 kilo baaltje? Het maakt nl iets meer duidelijk in de hoeveelheid die je nu geeft, krijgt je paard een plak van de grote baal en heeft hij het nog koud zou je m een regendeken op kunnen doen. Geef je plakjes van kleine balen dan is het veel en veels te weinig wat je geeft ....
Romy1234 schreef:Ik hoor iedereen maar praten over hooi maar wie zegt dat het paard het ook echt koud heeft dan?
TS heb je al gevoeld of je paard het echt koud heeft? Dit kan je bij de liezen en de aanzet van de oren voelen, doe dat eerst maar eens voordat je van alles erom heen doet.
lianne484 schreef:knollentuin schreef:Ts zou je op vragen antwoord willen geven? Er zijn hier meerdere mensen die je vragen wat voor plak hooi, van een grote baal (450 kg) of van een klein 20 kilo baaltje? Het maakt nl iets meer duidelijk in de hoeveelheid die je nu geeft, krijgt je paard een plak van de grote baal en heeft hij het nog koud zou je m een regendeken op kunnen doen. Geef je plakjes van kleine balen dan is het veel en veels te weinig wat je geeft ....
Sorry maar ik moet ook werken en zit niet steeds achter de laptop. Maar 1 plak van een 450 kg baal.
knollentuin schreef:Ts zou je op vragen antwoord willen geven? Er zijn hier meerdere mensen die je vragen wat voor plak hooi, van een grote baal (450 kg) of van een klein 20 kilo baaltje? Het maakt nl iets meer duidelijk in de hoeveelheid die je nu geeft, krijgt je paard een plak van de grote baal en heeft hij het nog koud zou je m een regendeken op kunnen doen. Geef je plakjes van kleine balen dan is het veel en veels te weinig wat je geeft ....
[/quote]
nine1987 schreef:Mijn fries die 24/7 buiten staat krijgt een hele baal per dag.. (+/-20 kg) Dit heeft hij ook echt wel nodig.. Ik denk dat jij ook eens in deze richting moet gaan voeren..
othello schreef:Is echt teweinig hooi,een kennis had zijn paard bij iemand opstal staan en kreeg ook weinig hooi omdat er koudbloeden bijstonden die anders te dik gingen staan,die winter voelde dat paard ook koud aan,sinds vorige winter staat hij bij ons op de weide met een stal waar hij binnen en buoten kan en a volonte hooi,hij voeldt warm aan nu en van zijn stal maakt hij geen gebruik.
Ik zou zeggen neem metsertonnen en vul die met hooi voor heel de dag en dan kan het niet weg waaien en dan gaat je paardje het niet koud meer hebben,ik vindt een bot hooi per dag niet overdreven om te geven,hiet eten ze heel de dag a volonte en als ze s'nachts op stal staan doe ik hun hooiruiven binnen ook nog vol dat ze hun lekker niet vervelen.
lianne484 schreef:StalNollie schreef:waar baseer je het op dat je paard het koud heeft,
[/quote
Omdat ze naar binnen wilt terwijl je er altijd naar binnen moet duwen.