Ashley5760 schreef:Anoeska27 schreef:Ik heb ze op dit moment aan huis, maar mocht ik ooit weer in pension gaan staan, dan wil ik er bij zijn als mijn paard ontwormd wordt. Ik heb nu 2x een wormprobleem gehad en dat was beide keren op een stal (verschillende stallen) waarbij zij ontwormden en altijd net op een tijd dat ik er niet was. Maar iedere pensionstal mag zijn eigen regels bepalen, dus of de regel logisch/correct is of niet doet niet ter zake.
Klopt maar zijn de regels rechtsgeldig.... Bedoel ik kan ook voorschrijven dat iedere klant 3x pd op z'n kop moet staan...
Yep, dat kan ie eisen; er is geen enkele regel die dat verbiedt. Hij moet zo ongeveer gaan eisen dat je poedelnaakt over het terrein moet lopen voordat je 'm juridisch aan kunt!
Maarre, als ik het zo eens lees: zoek iets beters! Ik kan me niet voorstellen dat er geen fatsoenlijke stallen in de buurt zijn zonder overdreven regels.
Hoe meer regels, hoe minder kennis van zaken (zowel paarden- als bedrijfsmanagement) er bij de eigenaar is; dat is mijn ervaring.
Stalhouders die mij een "beheerscontract" willen laten tekenen, die zijn mij kwijt als klant. Ik kan uitstekend zelf bepalen wat wel en niet goed is voor mijn paard en dat wens ik op basis van goed overleg, onderbouwd met goede argumenten, met de stalhouder af te stemmen.