Mag dit? (Pension enting/ontworming)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:01

Ashley5760 schreef:
Anoeska27 schreef:
Ik heb ze op dit moment aan huis, maar mocht ik ooit weer in pension gaan staan, dan wil ik er bij zijn als mijn paard ontwormd wordt. Ik heb nu 2x een wormprobleem gehad en dat was beide keren op een stal (verschillende stallen) waarbij zij ontwormden en altijd net op een tijd dat ik er niet was. Maar iedere pensionstal mag zijn eigen regels bepalen, dus of de regel logisch/correct is of niet doet niet ter zake.

Klopt maar zijn de regels rechtsgeldig.... Bedoel ik kan ook voorschrijven dat iedere klant 3x pd op z'n kop moet staan... :+

Yep, dat kan ie eisen; er is geen enkele regel die dat verbiedt. Hij moet zo ongeveer gaan eisen dat je poedelnaakt over het terrein moet lopen voordat je 'm juridisch aan kunt!

Maarre, als ik het zo eens lees: zoek iets beters! Ik kan me niet voorstellen dat er geen fatsoenlijke stallen in de buurt zijn zonder overdreven regels.
Hoe meer regels, hoe minder kennis van zaken (zowel paarden- als bedrijfsmanagement) er bij de eigenaar is; dat is mijn ervaring.
Stalhouders die mij een "beheerscontract" willen laten tekenen, die zijn mij kwijt als klant. Ik kan uitstekend zelf bepalen wat wel en niet goed is voor mijn paard en dat wens ik op basis van goed overleg, onderbouwd met goede argumenten, met de stalhouder af te stemmen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Mag dit? (Pension enting/ontworming)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:58

Overigens, wat het mestonderzoek betreft. Daarom geef je ook ieder najaar een zware kuur.
Meer hoef ik zelf nooit te geven, paard is altijd schoon geweest tot nu toe.

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:02

ik zou zeggen, zoek een andere stal.
de staleigenaar wilt dit, dus betaald hij er ook maar zelf voor.

maar vind persoonlijk niet dat een vreemde over JOUW paard kan oordelen.
ik had hem wat anders verteld..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 07:56

Maar ts wist dit toch van te voren? En wat is het drama? Deze stal wil het duidelijk allemaal netjes geregeld hebben. Enten en ontwormen ed. Hoe lekker is het als dit gewoon voor je geregeld wordt? En dat je weet dat het bij je buren ook goed geregeld is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:11

JJane schreef:
Maar ts wist dit toch van te voren? En wat is het drama? Deze stal wil het duidelijk allemaal netjes geregeld hebben. Enten en ontwormen ed. Hoe lekker is het als dit gewoon voor je geregeld wordt? En dat je weet dat het bij je buren ook goed geregeld is.

Yep, op zich heb je een punt, je had je deze vragen vooraf moeten stellen.

Hoe fijn het is dat het geregeld wordt? Ik ben oud en wijs genoeg om dat allemaal zelf te bepalen, daar heb ik geen stalhouder voor nodig. Bovendien zijn dit soort stalhouders meestal niet de nuttige sparringpartners om overwegingen en gedachtes mee te delen om tot een nuttige, werkbare oplossing van dingen te komen.

Sterker nog: dit soort regelgeile types heeft meestal zelf te weinig in huis om op basis van kennis, ervaring en een doordacht beleid, overwicht te hebben op de pensiongasten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:05

_/-\o_

Amen, een goede pensionhouder overlegt! Die doet niet zomaar.
Mijn schrikbeeld wat pensionhouders betreft, is zo iemand die elk paard gewoon dezelfde hoeveelheid voer geeft (gaat lekker makkelijk en snel) en van geen wijken wil weten....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:38

Ook wel eens aan de andere kant gedacht?De meeste regels worden volgens mij opgesteld nadat je daar als stalhouder mee te maken heb gehad. Fijn dat jullie zelf na kunnen denken, geld niet voor iedereen natuurlijk...

Wij hebben deze regels NIET, maar ik kan het mij heel goed voorstellen :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:40

Tja, je bent ermee akkoord gegaan door te paraferen. Al zou ik hoe dan ook een andere stal zoeken als mijn paard geeneens op de wei kan, arm dier..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:41

Ik durf te wedden dat hier op stal een groot deel nooit een inenting of wormenkuur ziet, ook al zijn daar wel regels voor.
Dat is het nadeel van de paardeneigenaren 'vertrouwen'.
Ik snap het dus ook wel.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:29

Bij ons op stal gelden ook dit soort regels, alleen dan mestonderzoek ipv ontworming. Voor mijn paard kan ik het prima zelf regelen, maar ik begrijp wel dat de stalhouders er controle over willen hebben. Tja het is accepteren of weggaan. Regels zijn regels...