Wie wast zijn winterdekens nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:46

CK88 schreef:
Hoeveel kg is jou wasmachine _Cher?

volgens mij 4 - 6 kg.. Past net een 300grams winterdeken in!

sophianemo

Re: Wie wast zijn winterdekens nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:51

Mijn moeder koopt ieder jaar nieuwe, maar dat is ook niet voor iedereen weggelegd.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:56

De dikke dekens gaan naar de wasserij.
Ongevoerde dekens, zweetdekens was ik thuis.

Heb wel een keer gehad dat er een deken gekrompen was ...
Dit hebben ze me wel vergoed gelukkig!
Ik wissel ook regelmatig van dekens maar alles word pas gewassen tegen einde winter.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:00

De dunnere dekens die in mijn wasmachine passen was ik zelf, de waterdichte met bucas wasmiddel, zo nodig spuit ik ze daarna nog in.

De dikkere dekens gaan naar de wasserij, naar Limpia, dan komen ze als nieuw weer terug!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:56

Ik doe alles naar de wasserij, ik ben anders bang dat mijn wasmachine vol haar gaat zitten. Plus hij heeft geen grote inhoud.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:04

Ik breng ze naar de welkoop en laat ze daar wassen en repareren. De zweetdekens en zadeldekjes enzo was ik zelf. Halsters met de hoge druk.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:40

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:27

hier word niets gewassen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:34

Worden je dekens niet verschrikkelijk vies en stug als je ze nooit wast of vervang je ze regelmatig?

Ik berg de dekens die ik niet gebruik thuis op zolder op omdat ik op stal te weinig plek heb, dan moeten ze wel echt schoon zijn... :+
Maar daarbij vind ik het ook wel zo hygienisch om ze af en toe echt schoon te hebben.

Ik was ze zelf of laat ze wassen 1x per jaar.
Winterdeken in het voorjaar of in de zomer, en dunne dekens als ik ze in het najaar niet meer gebruik.

Ik gebruik nu ook veel dunnere Rambo deken en liners, daar kan ik het meeste van zelf wassen, dat is wel ideaal!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:35

Hier staat op dit moment niets onder dek. Op stal is er echter weinig ruimte om vieze (of schone) dekens op te bergen en vies neem ik ze echt niet mee naar huis.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:41

De dekens die gebruikt zijn worden aan het einde seizoen door de wasserette gereingd, tegen schimmel behandeld en waterdicht gemaakt. Bij ons is de prijs per trommel en aangezien ik mini's heb gaan er twee dekens in een trommel, 12,50 voor twee dekens dus. Daar ga ik zelf niet voor aan de gang.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:01

De buiten dekens was ik nooit. In het voorjaar spuit ik eventueel vuil eraf. en hang ze lekker in de zon te drogen. Vervolgens uitkloppen en met kranten ertussen (tegen mot) opvouwen en in een vuilniszak op zolder. Ik doe jaren met mijn dekens. De staldekens doe ik de vuilste plekken even weken in een sopje en spuit ze met de hogedrukspuit schoon. Verder hetzelfde verhaal. Fleece e.d gaan in de wasmachine als ze vuil zijn.

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:22

Nouvel schreef:
Worden je dekens niet verschrikkelijk vies en stug als je ze nooit wast of vervang je ze regelmatig?

Ik berg de dekens die ik niet gebruik thuis op zolder op omdat ik op stal te weinig plek heb, dan moeten ze wel echt schoon zijn... :+
Maar daarbij vind ik het ook wel zo hygienisch om ze af en toe echt schoon te hebben.

Ik was ze zelf of laat ze wassen 1x per jaar.
Winterdeken in het voorjaar of in de zomer, en dunne dekens als ik ze in het najaar niet meer gebruik.

Ik gebruik nu ook veel dunnere Rambo deken en liners, daar kan ik het meeste van zelf wassen, dat is wel ideaal!

hier worden geen dekens gedragen, en zo wel is dat meestal niet lang.
want koop regelmatig nieuwe, want dan zijn ze weer gescheurd.
hier ook alleen maar 2de handsjes .. ga geen splinternieuwe dekens kopen als ik niet zeker weet hoelang hij 'leeft'

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:40

Hier was ik de dekens zelf bij de wasserette. Die hebben een aantal wasmachines met extra grote trommel waar paardendekens in gewassen mogen worden. De waterdichte dekens was ik met een speciaal dekenwasmiddel van Rapide. Als ze droog zijn spuit ik ze nog eens in met impregneer spray. Op die manier blijven ze goed waterdicht.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:07

Ik laat elk jaar al mijn dekens wassen en laat er nieuw waterafstotend laagje overheen doen :j

Meestal in de zomer.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 02:51

Ik heb eerlijk gezegt nog nooit een winterdeken gewassen... Vind dit zonde van mijn geld, zonde van de waterdichtheid en tja dekens worden jou eenmaal vies. Wat ik wel doe is als ze nat zijn en vies van t rollen borsteltje erover en hij is weer schoon. De binnenkant van de deken is eigenlijk nooit echt vies dus heel onhygienisch zal het niet zijn.

De zweetdekens was ik wel eens in de zoveel tijd. En een staldeken wil ik heel zelden ook nog wel eens een keertje in mijn wasmachine gooien maar verder nee nooit eigenlijk..

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:17

Ik vind de binnenkant van de dekens juist wel vies worden. Heel plakkerig van t huidvet van je paard. Ik laat ze dan ook allemaal wassen aan t einde van t seizoen. Op de liners en zweetdekens na. Die was ik zelf. Gaat een 0gr of 100gr regendeken dan ook fatsoenlijk in je wasmachine?? :o? Dacht altijd dat die te groot waren voor in de wasmachine. Misschien passen ze er wel in. Maar is er dan nog wel een beetje ruimte over in de trommel? Anders worden ze toch niet schoon?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:25

Jawel hoor, ik heb een 7kg machine, prog met extra water en niet centrifugeren maar buiten uit laten druppen.

Ik ben wel van plan de deken eerst een keer met de tuinslang af te spuiten voor het ergste vuil.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:28

Buiten uit laten druppen??? Dan moet je wel een buiten hebben.... :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:33

Darkness85 schreef:
Gaat een 0gr of 100gr regendeken dan ook fatsoenlijk in je wasmachine?? :o? Dacht altijd dat die te groot waren voor in de wasmachine. Misschien passen ze er wel in. Maar is er dan nog wel een beetje ruimte over in de trommel? Anders worden ze toch niet schoon?

Mijn wasmachine is 7 kilotrommel en daarin kan ik net een 300 grams deken proppen, die moet ik wel meerdere keren wassen omdat de stof te dicht op elkaar zit. De 100 grams kunnen zo zonder problemen. Wel extra centrifugeren en ik hang ze ook buiten om te drogen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:40

Darkness85 schreef:
Buiten uit laten druppen??? Dan moet je wel een buiten hebben.... :')

Euhh ja.. Of op stal ;) maar je regendekens mogen denk ik niet gecentrifugeerd worden... Check dat even.

eriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:22

Ik doe altijd afspuiten (als ze waterdicht zijn) en met een borstel de viezigheid eraf 'poetsen' en dan kunnen ze weer een jaartje mee (:

othello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:58

Ik was ze in het sezoen en na het sezoen,de dunnere dekens doe ik,zelf en de dikke laat ik wassen,zweetdekens was ik elke maand ongeveer.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:38

Omdat dit topic is aangemaakt door een schaduwaccount wordt het gesloten.