Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. ikke129 schreef:Ik heb net op je fototopic gereageerd. Heb n verre familie lid ook merrie en hetzelfde gedrag. Consequent zijn maar niet boos worden. En ja Arabieren richten zich op hun baas. Als je ze met respect behandelt doen ze alles voor je maar jij bent de baas! Ik heb veel nut aan grondwerk. Parelli enz. Als onze gedachten even niet op 1 lijn zitten pak ik het nu nog steeds op. Heb haar al heel lang.

Babootje schreef:Mss heb ik wat gemist, maar heb je je DA al nagevraagd of ze last van haar hormonen/eierstokken zou kunnen hebben. Je zou een poosje regumate kunnen proberen om te kijken of ze hiermee verandert. Dan weet je gelijk ook wat.
kellaxy schreef:Babootje schreef:Mss heb ik wat gemist, maar heb je je DA al nagevraagd of ze last van haar hormonen/eierstokken zou kunnen hebben. Je zou een poosje regumate kunnen proberen om te kijken of ze hiermee verandert. Dan weet je gelijk ook wat.
trouwens, ze is niet extreem hengstig, gilt nooit, of wat dan ook wat die extreme hengstige merries vaak doen. Ik kan het wel proberen uiteraard!
), spelen, rennen, slapen, rollen, binnen of buiten staan, ze mag het lekker zelf weten!
kellaxy schreef:Dat niet boos worden is heeel belangrijk bij geisha. Maar wel is slopend voor mij. Nu heeft ze wat nieuws. Ze krijgt eteb in een lege stal en sinds 3 weken wil ze na het eten die stal niet meer uit. Dan ga ik naast dr staan en dreigen met touw maar woest word ze dan. Geen optie dus haha want ze slaat echt. Wat ik nu doe is niet boos worden vooral, licht druk op het touw houden en bij een stapje naar voren druk los. Lief blijven praten en overtuigen. Met 5 min is ze nu de stal wel uit en dan uitbundig belonen.
Maar het moeilijke is op de poetsplaats met dat bijten. Ik geef vaak een brul en ze weet dondersgoed dat het niet mag dus schrikt en blijft vaak nog een beetje dreigen met happen maar hapt niet echt meer toe. Doet ze dat wel kan ik het haast niet laten om boos te worden. En het vervelendste is nog wel het achteruit lopen waardoor de kans bestaat dat ze gaat hangen..