Leren Rijlaarzen kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Larizzie

Re: Leren Rijlaarzen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 12:12

Ik,heb er nu een paar gezien van Cavallo die ik heel mooi vind wat is jullie mening en,ervaring op Cavallo?

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:24

Ik heb sinds een half jaar Mondoni rijlaarzen. zitten super fijn, gebruik ze zowel voor dressuur als springen.
Pasvorm van de 'goedkopere' mondoni laarzen zaten bij mij niet goed. gewoon even naar de divoza gaan, daar hebben ze heel veel soorten.

http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... laars.html

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:16

Cl_Fr schreef:
Ik heb sinds een half jaar Mondoni rijlaarzen. zitten super fijn, gebruik ze zowel voor dressuur als springen.
Pasvorm van de 'goedkopere' mondoni laarzen zaten bij mij niet goed. gewoon even naar de divoza gaan, daar hebben ze heel veel soorten.

http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... laars.html

okee dankje ik had al geken maar ik zag er maar een paar maar ik,heb meer mooie van Cavallo gezien hebben jullie daar ervaring mee?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:25

Iemand hier die weet hoe je je maat opmeet voor de mondoni kendall? Van de matentabel wordt ik niet veel wijzer van waar tot waar je de hoogte meet en de breedte. Of komt het gewoon overeen met (op de divoza site dan) petrie waar een plaatje van bij staat dat je het van onderkant voer tot knieholte meet en de breedte op het dikste punt?

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:33

friendly schreef:
Iemand hier die weet hoe je je maat opmeet voor de mondoni kendall? Van de matentabel wordt ik niet veel wijzer van waar tot waar je de hoogte meet en de breedte. Of komt het gewoon overeen met (op de divoza site dan) petrie waar een plaatje van bij staat dat je het van onderkant voer tot knieholte meet en de breedte op het dikste punt?

weet ik niet dat vind ik ook erg lastig op de divoza site...

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:35

friendly schreef:

Geloof dat de kuit altijd op het breedste punt gemeten wordt.
heb geen idee hoe ze de hoogte meten, maar klopte bij mij in verhouding gewoon (ben 1,74m lang).

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:17

Ik wil ze sowieso in de winkel even passen natuurlijk maar dan heb ik een beetje een indicatie van de maat ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:26

Ik heb nog een paar leren Petrie rijlaarzen die van mijn dochter zijn geweest. Zien er nog erg mooi uit. Mogen weg voor 50,00 ex verzendkosten. Of je moet ze komen passen, ik zit in Den Haag. Het is maat 36,5, hoogte 47 en kuitmaat 33.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:38

Babootje schreef:
Ik heb nog een paar leren Petrie rijlaarzen die van mijn dochter zijn geweest. Zien er nog erg mooi uit. Mogen weg voor 50,00 ex verzendkosten. Of je moet ze komen passen, ik zit in Den Haag. Het is maat 36,5, hoogte 47 en kuitmaat 33.

Dit zijn ze:

Afbeelding

4horsenl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:53

friendly schreef:

De R staat dacht ik voor Regular en de W voor Wide. Als je bijv. maat 40R kiest dan is de hoogte 47cm en de omtrek van de schacht 37cm.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:54

Babootje schreef:

Ts heeft laten weten dat ze maat 40 heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:05

emily2105 schreef:
Babootje schreef:

Ts heeft laten weten dat ze maat 40 heeft.

O, haha, had ik niet gezien. Dat is een flinke maat voor een 13 jarige :D :D :D

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:31

Larizzie schreef:
Ik,heb er nu een paar gezien van Cavallo die ik heel mooi vind wat is jullie mening en,ervaring op Cavallo?

Ik heb mijn Cavallo polar jump nu 2.5 jaar en draag ze zomer en winter 5 dagen per week en ben er zeer tevreden over, ritsen doen het nog allebei, geen beschadigingen en de pasvorm is nog super!

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:36

joafan2003 schreef:
Larizzie schreef:

Ik heb mijn Cavallo polar jump nu 2.5 jaar en draag ze zomer en winter 5 dagen per week en ben er zeer tevreden over, ritsen doen het nog allebei, geen beschadigingen en de pasvorm is nog super!

ja die vond ik ook heel mooi en ook de gewone Cavallo polar kan je daar ook dressuur mee rijden en springen?

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:11

ja die vond ik ook heel mooi en ook de gewone Cavallo polar kan je daar ook dressuur mee rijden en springen?[/quote]

Ik heb de jump versie=springen en daar spring ik mee en dressuur ik, nergens last van.

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 20:48

joafan2003 schreef:
ja die vond ik ook heel mooi en ook de gewone Cavallo polar kan je daar ook dressuur mee rijden en springen?

Ik heb de jump versie=springen en daar spring ik mee en dressuur ik, nergens last van.[/quote]

oke Super! Ik ga dan denk ik kiezen tussen de Cavallo polar 2 rijlaars

of de Cavallo polar jump rijlaars

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 23:17

Hooi heeft iemand een idee of je,met de Cavallo polar II rijlaars ook in de zomer kan rijden omdat er winterlaars staan en het heeft thermo dry enzo is dat niet heel heet in de zomer?? :=

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:45

Larizzie schreef:
Hooi heeft iemand een idee of je,met de Cavallo polar II rijlaars ook in de zomer kan rijden omdat er winterlaars staan en het heeft thermo dry enzo is dat niet heel heet in de zomer?? :=

Ik rij er ook zomers mee, geen last van zweet voeten ofzo!

Annamarieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:50

Het heb zwarte laarzen van Mondoni, heb ik ander half jaar & nog niks mee gebeurt, zitten super fijn ;) zeker aanrader

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 14:13

oke dankje

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:14

mondoni is inderdaad heel fijn veel succes met goeie laarzen zoek :)

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 22:11

Dankjewel!