bodem trailer verrot, waar laten vervangen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jelle_Steur

Re: bodem trailer verrot, waar laten vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:58

Het zijn richtprijzen. E.e.a. afhankelijk van het type trailer. Soms zit de vloer onder de zijpanelen dan is het meer werk. Soms halen klanten de oude vloer er zelf uit, dit scheelt ook weer in de prijs. Los van een rubber gietvloer zijn er ook mogelijkheden tot rubber matten en polyester vloeren. Verder gebruik ik alleen a-kwaliteit materialen en krijg je 3 maanden BOVAG garantie op de werkzaamheden.

Voor een exacte prijsopgave kan je altijd contact met me opnemen.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:26

missanous schreef:
dat heb ik ook niet ikke ;)

heb prijsopgaves gehad van een nieuwe bodem incl gietvloer van 550,- (dat is wel de goedkoopste en tevens iemand die ik ken)
maar er zijn meerdere bedrijven die gietvloer afraden ivm scheurtjes die in de gietvloer komen dus gietvloer zie ik eigenlijk niet meer zitten

het liefst een nieuwe bodem en daarop een rubbermat die helemaal verlijmd is enz :)

Er zijn al hele discussies geweest over een gietvloer of verlijmde mat. Onder beide kan een vloer gaan rotten!!
Ik ben van mening dat als je een GOEDE kwaliteit houtplaat als bodem gebruikt, deze weer heel wat jaartjes mee kan,ongeacht waar je hem mee afdekt. Alleen valt het niet mee om die nog te vinden. Heel veel bodems zijn heden ten dage niet meer dan poreus verlijmde platen met een mooie gladde alles verhullende toplaag.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:37

Jelle_Steur schreef:
Het zijn richtprijzen. E.e.a. afhankelijk van het type trailer. Soms zit de vloer onder de zijpanelen dan is het meer werk. Soms halen klanten de oude vloer er zelf uit, dit scheelt ook weer in de prijs. Los van een rubber gietvloer zijn er ook mogelijkheden tot rubber matten en polyester vloeren. Verder gebruik ik alleen a-kwaliteit materialen en krijg je 3 maanden BOVAG garantie op de werkzaamheden.

Voor een exacte prijsopgave kan je altijd contact met me opnemen.

Ik vind jouw prijzen heel redelijk en netjes hoor. Maarja wie ben ik :D
Die aluminiumvloeren zien er trouwens strak uit, die onthou ik even voor later (nu geen nieuwe bodem nodig maar wie weet ooit).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:52

Heb bij Impex gevraagd wat het vervangen van een vloer kost (2-paards trailer), moest ik op zo'n 750,- rekenen.
Helaas konden ze er geen aluminium vloer in leggen.
Bij Toeran gevraagd wat de kosten waren voor het vervangen van de vloer, en daar was aluminium wel mogelijk voor € 1000,-

Lariisz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:09

Heeft iemand misschien een adres in Noord-holland waar je dit kan doen?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:38

Lariisz1 schreef:
Heeft iemand misschien een adres in Noord-holland waar je dit kan doen?

Theo Stet in Heerhugowaard

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:48

Wij hebben zelf planken gehaald en erin getimmerd, met dakleer erop als antislip :+

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:13

antje_vip schreef:
Wij hebben zelf planken gehaald en erin getimmerd, met dakleer erop als antislip :+

Wat voor soort planken dan???

Mirri1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:20

Geka Paardentrailers in Nijkerk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:41

gap schreef:
antje_vip schreef:

_O- _O-
In de oude regeling moest een zachthouten vloer iets van 500mm dik zijn. Wat zou dat doen voor het gewicht van de trailer.....??

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:15

Tuurlijk is een prijs belangrijk maar is het niet veel belangrijker dat de vloer die erin gaat het gewicht van het paard aan kan en dus veilig is.
Oftewel dat een bodem goed wordt gelegd is het meest belangrijk denk ik.

En soms zit er in de prijs van de bodem vervangen niet het afkitten op een correcte wijze en zo kan ik nog wat dingen noemen als niet de juiste bodemplaatdikte enz.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:33

Even mee gelezen omdat mijn trailer ook een opknapbeurt nodig heeft. Overigens geen idee of de bodem vervangen moet worden hoor. Dat moet nog gecheckt worden.

Als ik kijk naar de globale prijzen die nu (alleen voor de bodem) genoemd worden, vraag ik me af of het wel de investering waard is om mijn trailer op te knappen....Kan ik misschien beter inruilen voor een nieuwe of jonge 2e hands...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:41

ikke schreef:
gap schreef:

_O- _O-
In de oude regeling moest een zachthouten vloer iets van 500mm dik zijn. Wat zou dat doen voor het gewicht van de trailer.....??

Oeps, typefout: moet 50mm zijn; is nog altijd erg genoeg..........

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:43

gap schreef:
smurffie schreef:
Zuidzijde trailers zijn volgens mij erg goed

Dat is altijd leuk om te lezen :oo ..................we doen ons best :D

haha je weet dus nooit wie er mee leest :Y)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:56

Ik zit met een zelfde probleem op dit moment. Het is nog niet erg, maar dat gaat het wel worden. Bij onze trailer is 4 jaar geleden een nieuwe bodemplaat geplaatst (dik betonplex met rubberen gietvloer) en 2 jaar geleden zijn de wanden helemaal vervangen. Helemaal mooi zou je denken, behalve dat het kitwerk niet goed blijkt te zijn gebeurd en mijn bodem nu achter langs de rand van de laadklep zacht begint te worden. Het is maar een cm of 2, maar ik weet niet wat ik nu nog kan doen om de bodem te redden (niks vrees ik), dus ik heb er echt enorm het balen in op dit moment.

En ja, wat ga je dan doen.. het is een oude trailer en we hebben er al de wereld aan gedaan, dus ergens heb ik niet de puf om hem nu weer op te gaan knappen. Dan voor een andere trailer kijken, maar ja, het budget is erg beperkt, dus dan weet je ook niet wat je krijgt. Moeilijk hoor!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:07

Murosch schreef:
Ik zit met een zelfde probleem op dit moment. Het is nog niet erg, maar dat gaat het wel worden. Bij onze trailer is 4 jaar geleden een nieuwe bodemplaat geplaatst (dik betonplex met rubberen gietvloer) en 2 jaar geleden zijn de wanden helemaal vervangen. Helemaal mooi zou je denken, behalve dat het kitwerk niet goed blijkt te zijn gebeurd en mijn bodem nu achter langs de rand van de laadklep zacht begint te worden. Het is maar een cm of 2, maar ik weet niet wat ik nu nog kan doen om de bodem te redden (niks vrees ik), dus ik heb er echt enorm het balen in op dit moment.

En ja, wat ga je dan doen.. het is een oude trailer en we hebben er al de wereld aan gedaan, dus ergens heb ik niet de puf om hem nu weer op te gaan knappen. Dan voor een andere trailer kijken, maar ja, het budget is erg beperkt, dus dan weet je ook niet wat je krijgt. Moeilijk hoor!

Tja, wat wil je zelf?
Het is geld uitgeven of uren besteden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:18

daar denk ik nu nog over na Ikke.. zo eenvoudig is het wellicht niet.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:24

Hai Anoushka! Heb je Mark al gevraagd?

En anders misschien bij Hado in harskamp, daarkomt die van ons vandaan? Er zitten er zat in de buurt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:27

Murosch schreef:
daar denk ik nu nog over na Ikke.. zo eenvoudig is het wellicht niet.

Nou, jawel, je koopt een andere trailer (geld) of je knapt deze opnieuw op (tijd).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:29

precies en dan moet er eerst bekeken worden wat er precies wordt vervangen, wat dat gaat kosten, of dat überhaupt mogelijk is. En dan is er nog optie 3.. trailer verkopen en voorlopig dus geen trailer meer hebben.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 15:36

annemeik he :D
ja had mark ook om een prijsindicatie gevraagd voor nieuwe bodem + gietvloer
maar gietvloer word door (bijna) iedereen afgeraden.....

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:47

Hado midden nederland voor jou om de hoek.
Of heb je het ondertussen al gedaan?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 16:00

scooby nee nog niet
op mijn werk (waar ik schoonmaak) bouwen ze ook aanhangers enz en hun gaan mijn bodem vervangen
scheelt me op die manier een hele hoop geld ;)

is watervast multiplex van 25mm iets voor een bodem van een trailer?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:08

missanous schreef:
scooby nee nog niet
op mijn werk (waar ik schoonmaak) bouwen ze ook aanhangers enz en hun gaan mijn bodem vervangen
scheelt me op die manier een hele hoop geld ;)

is watervast multiplex van 25mm iets voor een bodem van een trailer?

Tja, wat heet; ik heb een meranti plaat, 25mm watervast, buitenkwaliteit, 10 jaar geleden erin gelegd. Er zit nu een rot plekje in, alleen door het eerste laagje heen, met dank aan de gietvloer........

(dat er 5 lagen hufterproof autolak op zitten, kun je in andere berichten lezen)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 16:32

ikke op mijn werk hadden ze het er ook over om de vloerplaat eerst een aantal keer te behandelen met 1 of andere lak.....