Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
VEgruizinga schreef:Wij hebben zelf een ruin en merrie. waarvan de ruin ontzettend de diva kan uithangen (weglopen in de wei, chagrijnig doen en moeilijk kijken) maar die is wel ontzettend op me gericht zodra ik hem aan een touwtje heb.
Ik denk dat dat trauma moet 'slijten'. waarschijnlijk zit bij jou ook al de verwachting dat ze bang gaat doen 'in je kont'. Realiseer je wel hoe goed het is dat ze stil gaat staan ipv bijvoorbeeld hard wegrennen als ze iets eng vindt. dat stilstaan is omdat ze op jou gaat hangen.

Independence schreef:Mijn merrie is precies hetzelfde. Als ik in de wei komt, loopt ze weg, je zult haar er ook niet uit krijgen. Op de poetsplaats en op stal is het wel een knuffel en tijdens het rijden doet ze alles voor me. Ik had haar laatst eens losgelaten in de bak, en toen een soort join up gedaan. Ik weet niet of je er wel eens van hebt gehoord, maar het heeft bij mij enorm geholpen. In de wei komt ze nog steeds niet meteen op me af, maar ze loopt niet meer voor me weg. En als ik eenmaal bij haar ben, dan kan ik haar zonder halster uit de wei halen.
LindeVH schreef:heb wel eens een join-up gezien bij een mevrouw die paarden trainde waar mensen met een beperking mee konden rijden en omgaan. Die liet haar paard wat rond haar lopen en als hij wou stoppen spoorde ze haar met haar stem weer aan. ze zei dat dat een join up was, maar waarschijnlijk is dat wel wat meer? en wat is er mis mee? ik heb het zelf nog nooit gedaan dus ik weet niet wat er goed of slecht aan is

Cassidy schreef:Alphamerrie of niet, weglopen is een big No-no, en een teken dat er toch dingen niet zo jofel zijn tussen ts en haar paardje.
En daar kan en dient aan gewerkt te worden.