blubber bakken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:09

Andere jaren was mijn bak ook altijd een ramp, maar we hebben een manegebodemvlakker gekocht en sinds dien is hij weer super te rijden. Afgelopen maanden maar een paar keer niet kunnen rijden ivm te natte bak. (paard is een watje wil niet door de plassen stampen)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:11

Wij hebben zelfs geen zand in de piste, rijden op gras/grond. Gelukkig zandgrond waardoor het niet zwaar wordt, maar gemakkelijk is het niet. Durf niet veel galopperen ben bang om te gaan glijden. Maar we blijven wel verder trainen, gewoon meer gymnastiseren dan krachttraining.
Longeer piste ligt er wel goed bij gelukkig.

lindas84

Re: blubber bakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:13

rijd op zand, met zeer goede drainage. Je bak goed schoon houden van mest/stro/etc. houd de drainage goed.. zijn er heel blij mee.
Nu is de bak wat zwaarder: ivm vorst drainage open gezet, bovenlaag is nog zacht..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:16

@diesuus mijne wilde dat 1st ook niet en is in bos nog steeds een watje als t gaat om plassen als ze ff de kans krijgt (lees ik let niet op of ben te langzaam) gaat ze ook liever op de rem, door de bosjes of over de plas ipv erdoorheen, maar in de bak volgt ze ondertussen goed mijn aanwijzingen en kan/ gaat ze er niet meer omheen :) :o aanhouder "gewonnen" hier :+

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:23

Hier ook een buitenbakrijder. Wij kunnen gelukkig heel lang doorrijden. Wij hebben tuft in de bak en dat is goed te doen. Nu geven we ook (manege)lessen en dan krijgen we wel wat zwakkere plekken in de baan. Maar zeker nog goed te rijden.

Bij ons komen de zwakkere plekken door betonplaten die onder de bak liggen. Hierdoor kan het water zo goed als niet weg helaas.

Sharonaa_

Re: blubber bakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:39

Ik meld me ook. Onze bak ik ook drama. naja een bak kun je het niet noemen.

Afgelopen april ongeveer is er drainage aangelegd, onze bak heeft zwart zand helaas. er is een kiepwagen wit zand gekomen maar dit ligt er ongeveer onder.
De hele zomer een goede bak gehad. water zakt binnen een dag weg, maar nu is het drama. Er wordt ook gewoon geen donder meer aan de bak gedaan helaas, het is nu weer zo aangestampt, dat het water gewoon weer blijft liggen. Het zou nog worden omgewoeld en geëgaliseerd. Maar helaas is er al vanaf de zomer niets meer gedaan. Erg jammer en het irriteert flink.
nu is hij dus ontzettend hobbelig opgevroren, het water is wel allemaal weggevroren nu, eigenlijk hadden ze vandaag moeten slepen, dan kon je er nog wat mee.
Maar helaas van t weekend gaat t weer regenen, dus bereid me weer voor op een zwart paard, vies zadel en laarzen, alles vies. Helaas erg irriterend en gewoon niet leuk meer om in te rijden.